Inlägg från: Anonym (Anonymi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonymi)

Min man är hebefil, fråga på!

Anonym (S) skrev 2020-08-04 09:52:08 följande:

Att vara hebefil är att vara sexuellt attraherad av barn, det är en störning och inget naturligt.

Det är skamligt att så många anser att detta är helt ok. Sjukt rent av.

Det går inte att jämföra en 13 åring med en 18 åring och alla som försvarar detta ska ta sig en rejäl funderare.

Nej, det är att vara attraherad av någon som kommit in i puberteten, inte av barn i den bemärkelsen att de är prepubertala.
  • Anonym (Anonymi)

Hur länge har ni varit tillsammans?

• Anonym (Anonymi)
    MammAmma skrev 2020-07-27 16:39:18 följande:

Jag håller faktiskt med dig, och hade även en diskussion om det i en annan tråd för inte så längesen.

Hebefili hör till den normala - ja normala - manliga sexualiteten. Oavsett vad man tycker om saken. Och de flesta vettiga vuxna agerar inte ut sina lustar och impulser med tonåringar, även om de finns där.

• Anonym (Anonymi)
    Anonym (S) skrev 2020-08-04 10:11:48 följande:

Du kan komma in i puberteten som 11 åring. Vart gjorde det saken bättre menar du? En 11 åring är fortfarande ett barn. Likaså en 13 åring även om de hamnat i puberteten.

Ja, fast hebifili beskriver att attraheras av någon som genomgått puberteten. Man är barn ända tills man blir 18.
  • Anonym (Anonymi)
    Anonym (S) skrev 2020-08-04 10:21:01 följande:

en hebefil som ts make är attraherad av barn i nedre tonåren. Med andra ord barn oavsett om hon hamnat i puberteten eller inte.

Ja, och det är det väl ingen som påstått att han inte gör? Men du kan inte jämföra det med prepubertala barn för då är det pedofili snarare än hebefili.

Att attraheras av 17-åringar är också att attraheras av barn.
Svar på tråden Min man är hebefil, fråga på!