• Anonym (Ts)

Hur skiljer sig Gamla Enskede från övriga områden?

Kikar på hus och Gamla Enskede ser ut att sticka ut prismässigt mot övriga ömråden inom Enskede, som Enskedefältet, Gård etc.

Någon som känner till Enskede?

Varför är Gamla Enskede ?bättre??

Tack:)

• Svar på tråden Hur skiljer sig Gamla Enskede från övriga områden?
  • Anonym (Ts)
    Långbenopluto skrev 2020-07-27 14:13:02 följande:

För att det bor i stort sett bara höginkomsttagare där, så enkelt är det.

Ja, men något måste ju locka höginkomsttagare dit, men inte till övriga områden i Enskede i samma utsträckning?
  • Anonym (Lummigt och fashionabelt)

Gamla Enskede är otroligt charmigt och pittoreskt med en underbar liten bykänsla med ett liitet centrum av exklusiva butiker, kullerstensgator, restauranger, konditorier och en vacker kyrka, mycket grönska, lummiga äppelträd och fantastiska trädgårdar. De är också första villaområdet utanför tullarna bara några minuter /gångavstånd, från Södermalm, nära Gullmarsplan och Globen. Mycket kändisar och rikt folk om flyttat dit då villapriserna skenat sista decenniet och bara passar tjockare plånböcker. Lätt ett av de mysigaste och trendigaste områdena i Stockholm.

• Anonym (husen)

Förutom allt som är sagt ovan så är också många (de flesta?) hus äldre, alltså mer sekelskifte än 30/40-tal och de är väldigt fina med mycket snickarglädje. 

• Anonym (Klassresa)
    Anonym (Ts) skrev 2020-07-27 14:19:56 följande:
    Ja, men något måste ju locka höginkomsttagare dit, men inte till övriga områden i Enskede i samma utsträckning?
    Andra höginkomsttagare lockar på så sätt att sådana områden oftast är lugna och trygga. Vi satsade allt på att bo i dyrt område och nu när det stormar på andra ställen är det fortfarande tryggt här.

• Anonym (Ts)

Tack för att ni delar! Är övriga områden i själva Enskede mindre trygga? Som tex Enskedefältet och Enskede Gård?

• Anonym (husen)
    Anonym (Ts) skrev 2020-07-27 15:59:12 följande:

Tack för att ni delar! Är övriga områden i själva Enskede mindre trygga? Som tex Enskedefältet och Enskede Gård?

Nej, det skulle jag inte säga. Jag är inte där själv så mycket längre, som jag var för några år sedan, så jag vågar inte svära på hur det är. Men jag har inte hört något om att det skulle ha blivit stökigt i något av de områdena. 
  • Anonym (Therese)
    Anonym (Ts) skrev 2020-07-27 15:59:12 följande:

Nej, men just Enskedefältet är inte lika mysigt bara. Men det är ju min åsikt.
Svar på tråden Hur skiljer sig Gamla Enskede från övriga områden?