Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

    Långsamt stigande hcg, normal graviditet?

    Ett hcg ska aldrig sjunka för att sedan öka igen om jag förstått det rätt, bara det tyder starkt på x sedan att det stiger långsamt samt blödningar tyder också på x. Jag hoppas jag har fel dock. Vet inte vilken vecka du är i men det kan vara väldigt svårt att se ett x innan v 5+ eller om det var 6+ sa en läkare till mig när jag själv sökte och var orolig för x. I vissa fall kan även ett x tillbakabildas av sig själv utan läkemedelsbehandling eller operation blev jag tillsagd. Hoppas de kan se ngt på onsd!

  • Anonym (Anonym)
    Längtar88 skrev 2020-07-28 08:53:28 följande:

    Ska vara i vecka 7+ nu isf. Var 6+ förra gången. Blev uppringd av en läkare senare igår och fick tid idag istället så sitter just nu i väntrummet. Är inställd på x nu, aldrig varit med om det här av alla missfall innan. Och jag har ändå 10+ att jämföra med utöver mina 2 fullgångna graviditeter... hjärnan har nog inte velat erkänna eller ta in det mest logiska denna gång.


    Håller tummarna att de kunde se något nu så du får hjälp antingen med läkemedel eller op så inget allvarligt händer. Ta hand om dig nu och så hoppas jag ni snart lyckas bli gravida igen!
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-07-28 09:51:05 följande:

    Vad betyder det att få ett x? Vad är det för skillnad på x och missfall?


    Ett x är ett utomkvedshavandeskap, alltså när graviditeten inte sitter i livmodern utan oftast i någon av äggledarna. I värsta fall kan fostret växa där tills äggledaren spricker vilket leder till kraftig blödning i buken och akut operation behövs där man tar bort äggledaren. Ett missfall är en graviditet på rätt ställe, alltså i livmodern men fostret inte överlever och vanligtvis stöts ut av kroppen.
Svar på tråden Långsamt stigande hcg, normal graviditet?