Inlägg från: Anonym (L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (L)

Nub teorin, gissar könet på bebisen!

Mammatill487 skrev 2020-07-28 14:31:11 följande:

Skulle gärna vilja att du försöker se vad det är för kön på bebisen i magen. Bild från kub v 12+5

Det där är en solklar pojke, syns på alla dina bilder :). Jobbar som bm och trots att nub-teorin inte är speciellt accepterad i Sverige så är jag säker på min sak ;). Grattis!
  • Anonym (L)
    VickanD skrev 2020-07-28 17:29:15 följande:

Hur kan du se att det är en solklar pojke? Nuben syns ju inte ens på de bilderna så vad är det du går efter? Teorin om att man kan se det på huvudformen stämmer ju inte..

Huvudformen skulle jag aldrig ens försöka gissa på då det är extremt osäkert och är helt beroende på hur man håller ultraljudsproben. Man ser nuben tydligt på alla dessa bilder :). Kanske har lättare att se då jag som sagt jobbar med detta dagligen.
  • Anonym (L)
    VickanD skrev 2020-07-28 18:28:42 följande:

Är också kunnig inom detta men ser inte nuben på någon av bilderna. Det finns ingen synlig nub.

Det var hemskt vad envis du var så. De nedre bilderna visar nuben längst ut, det som sticker ut som en liten näbb. Nuben ser inte alltid ut som på tydliga bilder med två tydligt parallella linjer i olika vinklar. Dessa bilder är jättetydliga. Den översta biten av näbben visar till och med snoppen vilken man tydligt kan se på foster i denna veckan utanför livmoder. Tex vid abort/missfall.
Svar på tråden Nub teorin, gissar könet på bebisen!