• Anonym (Femte dejten)

Vad bjuder jag en Carnivore på?

Jag dejtar en tjej som äter enligt Carnivore. Nu blir det dejt nr 5 och vi ska äta middag hos mig. Förhoppningsvis blir det även frukost :)

Jag frågade henne om vad hon ville ha och då var hon väldigt tydlig med att om jag verkligen är intresserad av henne så tar jag reda på nödvändig information. Jag har kollat hennes flöde på Instagram och Facebook och ser att det är mycket köttfärs, vilt och fågel. Inte kyckling utan mer orre, anka osv som hon jagar med sin hund. Hon avskyr lamm, är allergisk mot fisk och en massa andra saker. Finns massor med bilder på henne när hon ligger på sjukhus för att hon fått i sig spårämne av tex ägg, soja, mjölk, och spannmål. Jag fick en sån där ställning med murikaplatta i julklapp som jag inte öppnat än. Vågar ju inte laga mat i det jag har inne som jag haft både ägg, mjölk, spannmål osv i. Så den är det alternativ jag har för jag har fan inte råd att köpa nytt. Om jag köper ister eller ankfett på burk som finns i asiatiska butiker och tillagar både älg och rådjur, saltar innan tillagning och dukar upp en buffé av örter och kryddor så att hon kan välja själv innan finishen... är det fel då? Jag har gästhus på gården så jag förväntar mig inte att hon skulle ligga i min säng.

Nu bor jag på landet och har grillplats på tomten med vindskydd. Hade du tyckt att det var okej på femte dejten att få ett meddelande att klä dig bekvämt, ta med ombyte för spabad och bastu. Tandborste kan vara behövligt. Jag tänker att vi tar en gemensam promenad med hundarna när vi vaknar. Hon har två Mallar och jag har Schäfer, Rottweiler och Smålandsstövare. Som frukost tänker jag stekt köttfärs ca 250 g och 150 g burgare på älg. Vikten på färsen är innan tillagning.

• Svar på tråden Vad bjuder jag en Carnivore på?
  • Anonym (00)

Eftersom hon verkar så känslig kring mat så är det väl allra bäst att hon talar om exakt vad hon kan äta så att hon inte blir sjuk? 

• Anonym (Ghost)

Carnivore betyder bara att man är köttätare, men ett löjligare och mer pretto sätt att säga det på. Servera normal mat, gärna med något animaliskt protein som huvuddel.

• Anonym (Växt)
    Anonym (Femte dejten) skrev 2020-07-28 13:45:40 följande:

Jag dejtar en tjej som äter enligt Carnivore. Nu blir det dejt nr 5 och vi ska äta middag hos mig. Förhoppningsvis blir det även frukost :)

Jag frågade henne om vad hon ville ha och då var hon väldigt tydlig med att om jag verkligen är intresserad av henne så tar jag reda på nödvändig information. Jag har kollat hennes flöde på Instagram och Facebook och ser att det är mycket köttfärs, vilt och fågel. Inte kyckling utan mer orre, anka osv som hon jagar med sin hund. Hon avskyr lamm, är allergisk mot fisk och en massa andra saker. Finns massor med bilder på henne när hon ligger på sjukhus för att hon fått i sig spårämne av tex ägg, soja, mjölk, och spannmål. Jag fick en sån där ställning med murikaplatta i julklapp som jag inte öppnat än. Vågar ju inte laga mat i det jag har inne som jag haft både ägg, mjölk, spannmål osv i. Så den är det alternativ jag har för jag har fan inte råd att köpa nytt. Om jag köper ister eller ankfett på burk som finns i asiatiska butiker och tillagar både älg och rådjur, saltar innan tillagning och dukar upp en buffé av örter och kryddor så att hon kan välja själv innan finishen... är det fel då? Jag har gästhus på gården så jag förväntar mig inte att hon skulle ligga i min säng.

Nu bor jag på landet och har grillplats på tomten med vindskydd. Hade du tyckt att det var okej på femte dejten att få ett meddelande att klä dig bekvämt, ta med ombyte för spabad och bastu. Tandborste kan vara behövligt. Jag tänker att vi tar en gemensam promenad med hundarna när vi vaknar. Hon har två Mallar och jag har Schäfer, Rottweiler och Smålandsstövare. Som frukost tänker jag stekt köttfärs ca 250 g och 150 g burgare på älg. Vikten på färsen är innan tillagning.

Alltså VARFÖR vill man dejta en sådan tjej? Bara att hon äter enligt carnivore tyder på att hon är lagom korkad och lättlurad. Sedan när du visar respekt och intresse genom att fråga henne om vad du kan laga vill hon leka lekar som en fjortis där du ska bevisa dig själv. Och vadå om du är intresserad tar du reda på nödvändig information? Det var exakt det du försökte göra när du frågade henne. Oansvarigt, omoget och onödigt att hålla på som henne. Låter som en riktig high maintenance tjej. Speciellt när det t.o.m. kan vara farligt att lämna det helt upp till dig med maten om hon har så allvarliga allergier. 
  • Anonym (Växt)
    Anonym (Ghost) skrev 2020-07-28 14:06:32 följande:

Carnivore betyder bara att man är köttätare, men ett löjligare och mer pretto sätt att säga det på. Servera normal mat, gärna med något animaliskt protein som huvuddel.

Carnivore diet är alltså en diet som ENDAST består att kött och djurprodukter..
  • Anonym (Ghost)
    Anonym (Växt) skrev 2020-07-28 14:11:48 följande:
    Carnivore diet är alltså en diet som ENDAST består att kött och djurprodukter..
    Det låter som en väldigt tråkig och ohälsosam diet. Man måste ju äta frukt och grönt också för att må bra, eller en massa vitaminer.
  • Yoump

Alltså diet-människor. Det finns så många varianter av samma diet och nästan alla gör sina egna avsteg och anpassningar. Enligt än snabb googling så innebär Carnivore kött, fisk, ägg, fullfeta mejeriprodukter och animaliska fetter. Så redan här verkar din dejt uteslutit 60 % av dieten i sin egen variant.

Men visst om du verkligen intresserad tar du reda på nödvändig information.

• Anonym (Urban)

Missade ni att fröken i fråga är mulitallergisk?

Eggheadz...

• Anonym (allergiker deluxe)
    Anonym (Ghost) skrev 2020-07-28 14:18:44 följande:
    Det låter som en väldigt tråkig och ohälsosam diet. Man måste ju äta frukt och grönt också för att må bra, eller en massa vitaminer.
    Tyvärr har en del multiallergiker inte mycket val.

Jag är halvvägs där själv bara men vi har ett par i vår allergigrupp på nätet som för att läka sig måste leva på enbart animaliska produkter i nån månad ibland.

De flesta behöver givetvis vitamintillskott då men om man hamnar på sjukhus av alltför många grönsaker, frukter och nötter så är det inget alternativ att äta som vanligt folk gör.

Jag kan inte äta ens part per miljon-delar av t.ex. de fyra sädesslagen, soja, jordnötter eller tillverkad citronsyra sen 2018 och bara det är ett litet helvete. Igår åt jag något som jag tålt förut och fick världens reaktion- jag blir utslagen en hel dag, från ingenstans. 

Jag är tacksam så länge jag får behålla mjölkprodukter och ägg.
  • Anonym (Riskfyllt)

En multiallergisk person som vägrar svara på frågor om vad hon kan äta låter som ett minfält. Håll dig borta!

• Anonym (J)
    Anonym (Femte dejten) skrev 2020-07-28 13:45:40 följande:

Tycker det låter jättebra! Mer spännande än t.ex. bio.

Märks att du ansträngt dig men tanken på att hon inte gav dig ett vettigt svar när du fråga henne. Vilket jag tycker låter farligt.
  • Anonym (Kvinna)

Har hon ätit något på era tidigare dejter?

• Anonym (Kim)

Krångla inte till det så förbannat. Packa upp Murikan. Tunnskiva valfritt kött. Why not älg? Stek i olja. Råstek tunna potatisskivor. Ev nån annan grönsak. Lite olika såser. Öl och vin. Är hon så sjukt allergisk som hon säger kommer hon att vilja stå för käket själv.

Lycka till och hoppas hundarna trivs med varandra. Också!

Svar på tråden Vad bjuder jag en Carnivore på?