• Anonym (Nej)

Får era barn ha surfplattor vid matbordet eller på restaurang?!

ALDRIG hemma. Inte en chans. Kan absolut hände att de en gång eller två om året kan få äta framför teven och alla tittar på något tillsammans. Detta minns jag själv som speciellt när jag var liten.

På restaurang... gränsfall. För oss har det aldrig behövts. Men jag kan förstå att man som förälder vill hålla sina barn lugna om man har barn som röjer. Jag är kluven här känner jag och vet inte om jag kan ?döma? andra och tycka de gör fel eftersom jag själv har barn som sitter lugna ändå

• Anonym (Nej)
    Anonym (Malin) skrev 2020-07-29 04:38:20 följande:

Vårt barn äter alltid i vardagsrummet och med en surfplatta.

Vi har också börjat äta i vardagsrummet, men vi pratar inte.

Varför?

Elvaåringen har svårt att få i sig mat i tillräcklig mängd.

Hon har autism och adhd. Är mycket lugn och bråkar inte, men i köket är lukterna för starka och när folk pratar så tappar hon fokus på maten. Alltså är tystnad och en surfplatta det som funkar bra.

Det är absolut helt okej för oss.

Pratar och umgås gör vi nästan hela tiden ändå, annars.

På julafton var det 3 nära släktingar hemma. Det blev för mycket, så hon och jag åt i vardagsrummet, själva.

På restaurang behöver honnoftadt inte ha telefonen framme, men å andra sidan klarar hon inte av att äta speciellt mycket i den miljön

Vill bara tacka för ditt perspektiv. Det är så lätt att döma när man ser ett barn sitta vid platta vid matbordet.

Det du nu beskriver visar ju på att det för vissa barn utan tvekan är positivt
Svar på tråden Får era barn ha surfplattor vid matbordet eller på restaurang?!