Inlägg från: Anonym (Åsa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Åsa)

Varför är det mer status att få en flicka?

Anonym (Zoe) skrev 2020-07-31 00:21:26 följande:
    Härligt att du har två fina söner! Jag tycker självklart att man kan få önska sig en pojke el flicka och du hade tur då som fick det du önskade dig. Jag är mest besviken över hur andra människor har lyckats ta min lycka över att vänta barn till något annat...har redan fått höra ?ni får skaffa ett tredje barn sen så ni får en flicka?....har aldrig hört att mammor med två flickor fått såna kommentarer att hetsa för att få en son....
    Åjo, det har jag hört många gånger! Man ska ha en av varje för att vara lyckad och får man två flickor så förväntar sig alla att man försöker en tredje gång. Men det är mest mannen som får de beklagande kommentarerna efter två flickor. Hur ska han stå ut i ett hem fullt av kvinnor? Det blir inte lätt för mannen att vara ensam man i hushållet. Ni måste ju försöka en tredje gång så att mannen får en killa att lira boll med osv. 
  • Anonym (Åsa)
    Anonym (Zoe) skrev 2020-07-31 15:31:52 följande:
    Ja tydligen verkar det ju vara så....dessa kommentarer har gjort mig sårad men verkar ju vara helt befogat och att det faktiskt är ?synd? om mig som ska få två pojkar...
    Nej, nej, tänk inte så. Det är du som skapar relationen med dina barn och det är ingen skillnad på pojkar och flickor: det handlar bara om uppfostran, jag lovar dig det.

Jag hade en jättefin relation med min farmor och farfar och valde till och med att flytta till dem när jag läste på högskola. Jag hade inte en lika bra relation med mormor och morfar, trots att de bodde närmare mig när jag växte upp. Min farmor hade mig hos sig nästan varje skollov  och många helger och lärde mig massor av saker medan min mormor inte var lika intresserad. Relationer vårdar man och skapar själv. De beror inte på om det heter "fars mor" eller "mors mor". 

Pojkar har många fördelar i samhället fortfarande, så det är lättare att ha pojkar, även om det så klart är synd på de flesta sätt. 

Var du odelat glad för dina fina pojkar!
Svar på tråden Varför är det mer status att få en flicka?