Varför är det mer status att få en flicka?
Att det skulle vara en nitlott att få en son... Vilken vansinnig tanke!
Du får en person att fostra, inte bara ett kön. Det finns stereotyper, som till viss del baserar sig på snittpojken/flickan (antar jag). Men det är viktigare att titta mot sig själv och se vilka sorts personligheter du och pappan är, det är ju hyfsat troligt att barnet snarare blir som er än någon stereotyp. Har själv sällan upplevt att världen är så enkel som fördomarna vill få oss att tro. För mig saknas den goda mor-dotterrelationen medan maken och makens mamma är otroligt nära honom te.x. Det blir vad du gör det till, ju mer tid och uppmärksamhet man lägger på sitt barn, ju mer får man tillbaka senare.
Själv har jag en pojke, en mycket försiktig, hålla-handen och klädmedveten liten herre. Men också oroligt intresserad av dinosaurier, fordon och hajar. Han är en person helt enkelt, tycker själv att det är oändligt mycket roligare att bygga tågbanor än att leka med dockor (även om han också har en som han leker med ibland). Alla är vi olika. Just nu sitter vi och kramas lite så ska avrunda inlägget och gosa loss.