Varför är det mer status att få en flicka?
Det är, sannolikhetsmässigt sett, svårare att få en flicka.
Men jag (kvinna) skulle ALDRIG vilja ha en flicka (visst, blir det en flicka så blir det, men jag skulle aldrig önska en flicka).
Det är, sannolikhetsmässigt sett, svårare att få en flicka.
Men jag (kvinna) skulle ALDRIG vilja ha en flicka (visst, blir det en flicka så blir det, men jag skulle aldrig önska en flicka).
Kvinnor är överlag bättre människor och det finns underskott av dem varför det behövs många fler på jorden. Det är dessutom mycket roligare med flickor både med kläder och leksaker. De kommer också ta bättre hand med största sannolikhet och få närmre känslomässiga band
Men tänka sig?!! Män är alltså kapabla till annat än att våldta och misshandla kvinnor?? Kors i taket!
Fast jo, det har det. Män är kraftigt överrepresenterade i brottsstatistiken, samt att höga testosteronnivåer (som män har) bidrar till bland annat aggressivitet.
Det kanske inte bara är Sverige som personen syftar på utan även resten av världen.
Alla ni som säger att det genrellt är så att män önskar pojkar och kvinnor flickor: googla! Det var många år sedan jag läste i DN att svenska föräldrar generellt föredrar flickor. Tänkte inte så mycket på det då men minns att jag berättade det för en kompis. Sedan dess har jag sett ett antal artiklar om detta.
Så det stämmer kanske inte helt att jag bara trodde det var ett familjelivfenomen men jag hade inte trott att att skulle märkas så tydligt i min omgivning.