• LillaMy1989

Cymbalta och Melatonin

Hej på er!

Finns det nån här som har ätit medicinerna Cymbalta eller Melatonin? Jag fick dom utskrivna i fredags då jag kände att andra dosen med Lyrica, inte fungerade emot min starka ångest men jäklar vad biverkningar jag för av Cymbaltan. Jag skakar och darrar, kan ej sova trots att jag är jätte trött, ingen aptit, huvudvärk, illamående mfl. Inte kunnat sova på snart 3 dagar och melatoninen funkar inte alls emot sömnen. Hur har dessa fungerat för er? Vilka biverkningar fick ni och hur länge tog det innan den gick in i eran kropp och gjorde er bättre? Tacksam för alla svar! ????

Jag äter även Lyrica 50+50+100 sen några veckor tillbaka men tycker inte att den fungerade riktigt emot min starka ångest, så därför jag fick ut dessa två också

• Svar på tråden Cymbalta och Melatonin
  • Anonym (Lisa)

Hur mycket melatonin tar du? Hur många mg?

• LillaMy1989
    Anonym (Lisa) skrev 2020-07-31 20:52:41 följande:

Hur mycket melatonin tar du? Hur många mg?

1-2 tabletter på kvällen. Det 3 mg per tablett
  • Anonym (anonym)

har ätit melatonin, fick de som första alternativ för mina sömnsvårigheter. Jag tyckte de hjälpte relativt ändå. Gick från att bara ta mig igenom max 3 h sömn om natten till att snitta kanske på 5/6 timmar och fick inga biverkningar. Ta hand om dig!

• Anonym (.)

Melatonin hjälper bara om du har för låga halter. Har du normala nivåer kan du hälla i dig hela burken utan att det händer ett skit.

Jag har diugnosen DSPS (förskjuten sömnfas) vilket innebär att mina melatoninhalter är alldeles för låga så på mig hjälper Melatonin kanonbra.

• Anonym (Lisa)

Ts, hur går det med cymbalta?

• LillaMy1989
    Anonym (anonym) skrev 2020-08-03 15:47:15 följande:

har ätit melatonin, fick de som första alternativ för mina sömnsvårigheter. Jag tyckte de hjälpte relativt ändå. Gick från att bara ta mig igenom max 3 h sömn om natten till att snitta kanske på 5/6 timmar och fick inga biverkningar. Ta hand om dig!

Härligt att dom fungerade för dig :) detsamma!
  • LillaMy1989
    Anonym (.) skrev 2020-08-03 15:51:15 följande:

Melatonin hjälper bara om du har för låga halter. Har du normala nivåer kan du hälla i dig hela burken utan att det händer ett skit.

Jag har diugnosen DSPS (förskjuten sömnfas) vilket innebär att mina melatoninhalter är alldeles för låga så på mig hjälper Melatonin kanonbra.

Aha okej, då förstår jag :) ja för mig funkar dom inte alls :( härligt att dom funkar för dig!
  • LillaMy1989
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-03 18:03:39 följande:

Ts, hur går det med cymbalta?

Jag har ätit den i 7 dagar nu och dom första dagarna så var det mest en massa biverkningar. Fick lite huvudvärk, illamående, trötthet, dåsighet, lite yrsel, skakningar/darrningar, kallsvettas, fryser, gäspningar osv. Nu har det blivit lite bättre, så har bara några biverkningar kvar. Äter även Lyrica fortfarande och jag har inte känt av ångesten/oron på 7 dagar :D så jag hoppas att jag kommer att må bra när Cymbaltan går in i kroppen ordentligt
  • Anonym (Lisa)
    LillaMy1989 skrev 2020-08-04 09:53:22 följande:

Jag har ätit den i 7 dagar nu och dom första dagarna så var det mest en massa biverkningar. Fick lite huvudvärk, illamående, trötthet, dåsighet, lite yrsel, skakningar/darrningar, kallsvettas, fryser, gäspningar osv. Nu har det blivit lite bättre, så har bara några biverkningar kvar. Äter även Lyrica fortfarande och jag har inte känt av ångesten/oron på 7 dagar :D så jag hoppas att jag kommer att må bra när Cymbaltan går in i kroppen ordentligt

Gud vad härligt att höra att du inte känt av ångesten sista vecka :)
  • LillaMy1989
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-04 10:21:18 följande:

Gud vad härligt att höra att du inte känt av ångesten sista vecka :)

Tack! :D känns otroligt skönt faktiskt!
  • LillaMy1989

Nu har jag pratat med en läkare och jag ska ta 3 tabletter Melatonin 1-2 h innan sänggående och sen har jag fått en nu medicin också. Den heter Inderal och ska tydligen sänka min puls osv. Ska ta två såna till kvällen. Dom tror även att jag har ADHD så ska väl göra nån utredning framöver

• Anonym (Lisa)
    LillaMy1989 skrev 2020-08-05 10:36:53 följande:

Nu har jag pratat med en läkare och jag ska ta 3 tabletter Melatonin 1-2 h innan sänggående och sen har jag fått en nu medicin också. Den heter Inderal och ska tydligen sänka min puls osv. Ska ta två såna till kvällen. Dom tror även att jag har ADHD så ska väl göra nån utredning framöver

Ok, bra att de utreder dig ordentligt!

Men skönt att du verkar slippa ångesten nu iallafall ????
  • LillaMy1989
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-05 14:03:41 följande:

Ok, bra att de utreder dig ordentligt!

Men skönt att du verkar slippa ångesten nu iallafall ????

Tack! Jo det känns ju viktigt att man får svar på varför man t ex mår som man gör och har jag då t ex ADHD, ja men då har man ju en diagnos och kan få rätt mediciner. Jo det är så skönt att slippa den faktiskt! :D
  • Anonym (Mathilda)

Jag tar Lyrica två gånger om dagen för generellt ångestsyndrom (100x2) och 9mg Melatonin till kvällen. Konstigt att du fått melatonin mot ångest, det brukar man få vid sömnproblem. Melatonin fungerade direkt för mig, jag har inga biverkningar. 

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Mathilda) skrev 2020-08-15 19:42:36 följande:

Jag tar Lyrica två gånger om dagen för generellt ångestsyndrom (100x2) och 9mg Melatonin till kvällen. Konstigt att du fått melatonin mot ångest, det brukar man få vid sömnproblem. Melatonin fungerade direkt för mig, jag har inga biverkningar. 

Tycker du lyrican hjälper mot din ångest?
  • Anonym (Mathilda)
    Anonym (Lisa) skrev 2020-08-23 18:39:34 följande:

Tycker du lyrican hjälper mot din ångest?

Ja, det är en mirakelmedicin, från att ha så mycket ångest att jag inte klarade en vanlig vardag till att jag bara får ångest om jag stressar mycket. Det är fantastiskt.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Mathilda) skrev 2020-08-24 13:06:19 följande:

Ja, det är en mirakelmedicin, från att ha så mycket ångest att jag inte klarade en vanlig vardag till att jag bara får ångest om jag stressar mycket. Det är fantastiskt.

Hur länge har du ätit den?

Några biverkningar?
Svar på tråden Cymbalta och Melatonin