• Anonym (X)
    Sat 1 Aug 2020 11:28
    185 visningar
    25 svar
    25
    185

    Står inte ut

    Jag är så vansinnigt trött på att vara med familjen 24/7. Den här förbannade pandemin orsakar säkerligen enorma mängder skilsmässor i år.

    Ingen ordentlig semester. Snart börjar jobben igen och då ska det fortsättas jobbas hemifrån.

    Man blir ju fan dum i hela huvudet. Inte undra på att folk inte står ut med restriktioner och rekommendationer. Jag tror inte att det kommer att hålla för folk orkar inte.

    Jag blir galen av det här. Den som orsakade denna pandemi ska ställas inför rätta.

  • Svar på tråden Står inte ut
  • Anonym (X) Trådstartaren
    Sat 1 Aug 2020 12:10
    #2

    Inte tillräckligt för mig.

    Därför klagar jag. I normaltillståndet finns möjlighet till det.

  • Anonym (X) Trådstartaren
    Sat 1 Aug 2020 13:15
    #5
    Whitehorse1979 skrev 2020-08-01 12:17:18 följande:

    Vad menar du?

    Man måste ju inte åka utomlands?


    Nej, det måste man inte, men om man älskar att resa vill man ju gärna det.

    Men det handlar inte bara om det.
  • Anonym (X) Trådstartaren
    Sat 1 Aug 2020 13:17
    #6
    +1
    Anonym (T) skrev 2020-08-01 12:15:33 följande:

    Håller med är spyless på att vara hemma med familjen även om vi gör saker ibland men ser på mannen med andra ögon nuförtiden kan man säga.


    Och så jobbar han hemma hela våren och fortsätter så i höst.

    Jag skulle behöva vara helt ensam i huset ett par veckor. För att få andas och ha huvudet ifred!

    Ser fram emot att åka iväg till jobbet så man får träffa andra människor om dagarna.
  • Anonym (X) Trådstartaren
    Sat 1 Aug 2020 13:18
    #7
    +1
    Anonym (T) skrev 2020-08-01 12:15:33 följande:

    Håller med är spyless på att vara hemma med familjen även om vi gör saker ibland men ser på mannen med andra ögon nuförtiden kan man säga.


    Visst gör man?

    Säkert han också. Drömmer om mitt låtsasliv där jag bor själv i en liten etta och bara spenderar pengar på resor och upplevelser. Själv! Ensam!
  • Anonym (X) Trådstartaren
    Sat 1 Aug 2020 19:39
    #10
    Anonym (Kristi) skrev 2020-08-01 13:52:08 följande:

    Det livet lever jag, dock ständigt hårt

    kritiserad av kärnfamiljskvinnor. 


    Det är ju vansinnigt.

    Jag fattar inte varför alla har så mycket åsikter om hur andra lever sina liv.
  • Anonym (X) Trådstartaren
    Sun 2 Aug 2020 10:40
    #14
    MRAKas skrev 2020-08-02 00:21:37 följande:

    Efterspelet av denna pandemi kommer vara fylld av skilsmässor och en babyboom av rang, så skämtas det i de flesta utrymmen jag vistas i online.

    Jag tror dock att det kommer visa sig rätt nära sanningen.


    Jepp
  • Anonym (X) Trådstartaren
    Sun 2 Aug 2020 10:42
    #15
    Anonym (Mum) skrev 2020-08-02 00:29:19 följande:

    Gör något åt det om du inte trivs med ditt liv, att klaga hjälper sällan. Allt för många verkar tro att man ska bita ihop år efter år. Bara för tvåsamheten eller barnens skull. Livet är nu och allt för kort!


    Man måste väl klaga först innan man gör något, eller hur?

    Annars blir det ju väldigt konstigt. Vem säger att man inte gör något bara för att man klagar. Tror du alla sitter och klagar i flera år? Nej. Inte alla. Vissa av oss tar ju tag i sina liv.
  • Anonym (X) Trådstartaren
    Tue 4 Aug 2020 08:47
    #18
    +1
    Anonym (En till) skrev 2020-08-04 05:51:22 följande:

    Jag känner likadant. Håller på att bli tokig, måste få vara ifred nån gång.


    Har man ett stort behov av det så blir det jobbigt. Jag önskar att de kunde åka iväg någonstans en vecka åtminstone, men det finns inte möjlighet till det.

    Min hjärna brinner snart upp.

    Skönt att man inte är ensam!
  • Anonym (X) Trådstartaren
    Tue 4 Aug 2020 09:01
    #19
    Anonym (Kristi) skrev 2020-08-02 11:01:50 följande:

    Jag har blivit van. 

    Men ett tips! Jag har en vän som lever med sambo och två barn, hon har också behov av att få en paus då och då. Hon har kommit överens med sin sambo att två gånger per år så får hon resa bort, ensam. Så hon brukar resa bort i 7-10 dagar, ofta en gång på våren och då till någon stad i Europa, och sen en veckas solsemester i anslutning till sommaren/sensommaren då hon bara ligger på stranden och läser böcker. Hon hade inte klarat familjelivet utan dessa resor, säger hon själv, det är hennes andningshål och hon kommer hem med ny energi och har fått tillfälle att hinna "sakna" familjen lite.

    Men deras relation är jämställd och dom delar rätt lika på ansvaret för barn och hushåll så mannen i förhållandet går inte under när hon är borta.

    Sen har jag vänner som knappt kan gå en kvällskurs för att deras män "brakar ihop" av att behöva hämta på dagis, ta hand om barnen och laga middag några dagar. 


    Vi har det jämställt. Här handlar det om att jag vill vara själv och inte har kunnat få vara det.
  • Anonym (X) Trådstartaren
    Wed 5 Aug 2020 00:44
    #25
    +1
    Anonym (HG) skrev 2020-08-04 19:28:55 följande:

    Jag är ensamstående på heltid och förstår inte varför det problemet uppstår när man är två. Kan man inte turas om att ha barnen? Visst, om man jobbar hemifrån är det ju svårt men på helgen - den ena gör något med barnen på lördagen, den andra på söndagen, så kan man göra vad man vill den barnfria dagen. Det kan ju funka på kvällar också.

    När mitt barn var litet hade jag barnet jämt. På kvällarna var jag låst till min lägenhet. Jag hade ingen barnvakt. Det var tufft ibland men jag vande mig, jag vet ju inget annat. När man är två borde det ju gå att ordna.


    Ja, jag tycker synd om ensamstående på det sättet.

    Det du beskriver gör vi ju redan. Jag vill vara själv en längre tid för att vila upp mig.
Svar på tråden Står inte ut