Inlägg från: Anonym (Hur ser du på saken?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hur ser du på saken?)

Jag är för jämställdhet mellan kvinnor och män - fråga vad du vill

Morre skrev 2020-08-01 23:03:51 följande:

Både kvinnor och män vinner på ett mer mänskligt och jämställt samhälle, eftersom ojämställdhet drabbar båda könen på olika sätt. Hoppas fler håller med, vill diskutera eller har frågor.

Hur ser du på sex och förhållande för könen?

Ska män och kvinnor få lika mycket sex?

Ska det vara ingen mänsklig rättighet för rättvisa för männen för att kvinnor har det lättare att få sex vanligen medan det ska vara en mänsklig rättighet för att kvinnor ska få ha njutning/orgasm när de valt en sexpartner för det ska vara rättvist för att kvinnor kan bli utan orgasm?

Ska det vara ingen mänsklig rättighet/rättvisa för antalet orgasmer under sex för att kvinnor brukar få flera orgasmer under sex med män bara får 1 orgasm max och kvinnor ska inte behöva hjälpa mannen till flera orgasmer?
    MRAKas skrev 2020-08-02 00:43:47 följande:

Jag är innerligt trött på detta flummiga och lösa i stil med "samhällstrukturer", "glastak" o slagord i den stilen när detta ska diskuteras.

Kan du lägga fram en handfull konkreta exempel som påvisar att män o kvinnor INTE har samma möjlighter, eller hur kvinnor diskrimineras i dagens Sverige.

Just abortfrågan är ju en ständigt het potatis. Den uppkommer ju av att det finns skillnader i anatomin mellan kvinnor och män som vi inte kan påverka.

Jag ser många stora problem med att ge kvinnan ALL makt i frågan att själv avgöra. Jag ser även stora problem med att ge makt åt mannen att påverka beslut som innebär att kvinnan skulle behöva utsätta sin kropp för något emot sin vilja.

Min personliga lösning blev att genomgå vasektomi så fort mina barn var födda.

Hur män som önskar barn senare i livet ska agera har jag tyvärr inga bra svar på, bara en uppmaning att se för f*n till att ha koll på vart din säd tar vägen.

Abort är som sagt komplicerat men kvinnor kan ju vilja ta beslut för andras kroppar inklusive män emot deras vilja.

Allstå inte något som män bara kan göra.
    MRAKas skrev 2020-08-02 00:43:47 följande:

Jag är innerligt trött på detta flummiga och lösa i stil med "samhällstrukturer", "glastak" o slagord i den stilen när detta ska diskuteras.

Kan du lägga fram en handfull konkreta exempel som påvisar att män o kvinnor INTE har samma möjlighter, eller hur kvinnor diskrimineras i dagens Sverige.

Just abortfrågan är ju en ständigt het potatis. Den uppkommer ju av att det finns skillnader i anatomin mellan kvinnor och män som vi inte kan påverka.

Jag ser många stora problem med att ge kvinnan ALL makt i frågan att själv avgöra. Jag ser även stora problem med att ge makt åt mannen att påverka beslut som innebär att kvinnan skulle behöva utsätta sin kropp för något emot sin vilja.

Min personliga lösning blev att genomgå vasektomi så fort mina barn var födda.

Hur män som önskar barn senare i livet ska agera har jag tyvärr inga bra svar på, bara en uppmaning att se för f*n till att ha koll på vart din säd tar vägen.

Vore betald graviditet till kvinnorna något tror du?

Männen kan inte bli gravid emot sin vilja eller behöver använda sin kropp för att få barn(förekommer surgatmödrarskap men är inte vanligt eller lagligt i alla länder) för som sagt det är skillnader i anatomin och pengar kanske vore en bra grej för att kompensera det.

Istället för någon kompensation kan kvinnor exempelvis idag bli av med sina jobb om de är gravida och trots att samhället behöver nya människor och männen kan inte bli av med sitt jobb för någon graviditet(för de kan som sagt inte bli gravida)
Svar på tråden Jag är för jämställdhet mellan kvinnor och män - fråga vad du vill