• Anonym (Mhm)

Orolig över vad som händer

Anonym (Kvinna) skrev 2020-08-04 09:46:02 följande:

Vad var det för situation?

Jag vet inte hur jag tagit det om han sagt så till mig: att ni inte ens är ett par, säger taskiga saker, distanserar sig.

Det är inte okej någonstans.

I början av vårt förhållande så hände en sak som gjorde att min man ville ha lite tid men vi pratade med varandra ändå, vi träffades dock inte.

Det var en bestämd tidsram och sen skulle vi bestämma.

Vi är tillsammans idag.

Men hade han gjort som din "kille"?

Då hade vi inte varit det.

Det var inte särskilt taskiga saker. Men är man överkänslig pga situationen så kan jag förstå att man upplever det så. Däremot blir man ju fundersam på om TS är kontrollerande och hur svåra pms-besvären är. Det är ju något killen ska leva med om han väljer att stanna i relationen.
  • Anonym (Mhm)

Det låter såklart som om han tvivlar på ert förhållande. Om det är viktigt för dig att veta nu så är det nog bara att sätta sig ner och prata. Men då får du nog vara förbered på att du svar du inte vill.

Men vem vet bättre än oss? Du känner honom bättre än någon här.

• Anonym (Mhm)

Det låter såklart som om han tvivlar på ert förhållande. Om det är viktigt för dig att veta nu så är det nog bara att sätta sig ner och prata. Men då får du nog vara förbered på att du svar du inte vill.

Anonym (Mhm) skrev 2020-08-04 13:01:35 följande:

Du får svar du inte vill ha, ska det stå.
  • Anonym (Mhm)
    Anonym (förvirrad) skrev 2020-08-04 15:57:53 följande:

Till mig har han sagt att det aldrig mer skulle kunna bli de två igen. Att även om hon bönade o bad skulle han aldrig ta tillbaka henne. Hon gjorde slut med honom och de fanns många anledningar till de inte fungerande. Men de valde att vara vänner pga att de har samma vänner och vill inte splittra på gänget och göra de konstigt.

Han skall även ha haft ett längre samtal med henne i slutet av resan som han sa var positivt att hon verkade glad för hans skull...

Angående att berätta för henne...Vi har pratat om detta tidigare och han har känt sig förvirrad hur han skall säga det och om det ens är en stor sak. Han har aldrig varit i den situationen innan. Han har undrat om han förstorar det. Detta då endast för han värnar om kompisgängen och ville de skulle bli rätt.

Han har även innan sagt att de finns en stor chans att hon vet om mig eftersom jag träffat vänner till henne. Men det var inget han visste om.

Det var en äldre släkting.

Jag hoppas verkligen inte de skulle va fallet. De har varit det jag velat försäkra mig om som mest innan jag lät min känslor ta över helt. Därför har jag frågat saker om exet...rädsla att bli sårad..inte för att jag inte litar på honom..som de fick honom att känna.

Ja, det är ingen idé att spekulera i onödan. Ikväll vet du hur det blir. Kan dock vara idé att fundera på om du själv vill vara kvar i förhållandet om nu han vill fortsätta.
  • Anonym (Mhm)
    Anonym (förvirrad) skrev 2020-08-04 19:38:32 följande:

Inte hört något om när ikväll...bara en snap om att han tränar nu.
    Så får väl gissa att han kommer sent som vanligt...tråkigt att han inte ens kollar med mig.

Det är nog lätt att förstärka vissa saker så att de spär på hans negativa sidor. Det blir lättare att lämna då för man tänker att det var så mycket som var dåligt. " Han kollade aldrig med mig, han kom alltid sent" etc. . 

Sen förstår jag inte de som säger att de inte tror du kom bli lycklig med honom. Nej, det kanske man inte tror utifrån informationen du gett oss. Men jag tror inte man kan bedöma hela ert förhållande utifrån vad skrivit heller. Självklart har han många sidor som du uppskattar, kanske fler än du vill erkänna nu när han beter sig som han gör. Du vet mer om honom än någon annan på FL.  

Ta inga beslut när du är upprörd och gå inte på vad folk skriver här. Vi reagerar på det du skrivit men jag är säker på att det finns mycket mer än allt detta dåliga.

Lyssna på honom ikväll. Ta inget beslut om han nu vill fortsätta. Sen tar du några dagar och tänker på vad du själv vill och vad du tror blir bäst för dig.  

Hade han varit en rakt igenom idiot så hade du inte haft de här funderingarna, då hade du lagt ner projektet tidigare. 

• Anonym (Mhm)
    Anonym (förvirrad) skrev 2020-08-04 20:39:09 följande:
    Nej jag vet. Skall inte ta något beslut idag...Men de blir rätt förvirrande allting just nu känner jag. Känner mer eller mindre att min bild av honom börjar fallera. Har jag varit så korkad? Att jag ännu en gång träffat en man som manipulerar och utnyttjar mig? Jag var ju så himla mån efter mitt ex att kolla efter alla varningstecken. Och har jag igen varit så dum att jag låter min familj träffa honom.. och inkludera syskon barn som tycker bra om honom...

Blir bara väldigt ledsen att jag inte får någon uppdatering om när vi skall ses och prata. Får bara snaps.. han tränar fortfarande.. filmar när de lyfter vikter. Varje gång innan jag öppnar en snap tänker jag att de skall stå ?påväg till dig snart finis. Är det okej?? Men nej.. inget är väl som innan.. känner mig som luft. Hans ?välgörenhets resa? med mig bara för de va min födelsedagspresent... antar de va avslutet. Hade jag vetat hur han kände hade jag aldrig åkt och igen investerat känslor för honom...

Känner mig lurad..och jag vill bara han ska bevisa mig motsatsen.
    Ok, men skickar han filmer på när de lyfter vikter så verkar han ju tycka att det är "business as usual". Då verkar han ju inte vara på väg att lämna i alla fall. 

Släpp FL nu och tänk lite på vad du vill ha ut av ert samtal istället. Det blir bra, ska du se. Jag är säker på att ni reder ut det hela på ett bra sätt. 
  • Anonym (Mhm)
    Anonym (Själsdödande) skrev 2020-08-04 21:19:55 följande:
    Tycker inte att du ska vara tillgänglig imorgon. Föreslå en annan dag. Det sätter nog fart på honom.
    På vilket sätt sätter det fart på honom? Då dröjer det ju ännu längre tid innan TS får svar på sina funderingar. 
  • Anonym (Mhm)
    Anonym (Själsdödande) skrev 2020-08-04 21:49:05 följande:

Att inte vara tillgänglig hela tiden gör ofta den andra parten mer angelägen.

Jaha, om det funkat för dig så visst. Jag tycker inte det låter konstruktivt och moget.
  • Anonym (Mhm)
    Anonym (förvirrad) skrev 2020-08-05 00:36:58 följande:

En liten uppdatering.. Jag berättade för honom via meddelande att "vi är inte ens ett par, vi har inte träffats länge, det är nytt" kommentaren var sårande och att jag vet att vi ej definierat något men att vi är exklusiva o de kändes förminskande.Han svarade iallafall att när han tänker efter så lät de väldigt illa..att han inte menade så utan mer att de "redan" nu hänt sådant här, vilket han verkligen inte hoppats på.Blir bara sur för han sistnämnda kommentar..vet precis vad han tänker..du var kontrollerande och det trodde jag aldrig om dig..han verkar inte alls se sin del i det..Men får ta de imorgon...jag har bara fokuserat på att be om ursäkt för min känslighet/pms och inte tänkt så mycket på vad jag faktiskt skrev och vad mina intentioner var... och varför...allt hur ju sin förklaring och eg. rätt så logiskt att man reagera som man gjorde i mina skor kanske...även om jag kunde formulerat mig annorlunda..och att textmeddelanden kan vara förödande... men de gör mig inte till en kontrollerande person.

Ja som jag sa innan.. han tvivlar. Förmodligen för att niredan hamnat i en tråkig situation när ni egentligen borde vara glada och nykära. Oavsett vems fel det är.

Tråkigt såklart men vi får hoppas att ni reder ut det.
  • Anonym (Mhm)

Jag är själv man och kan relatera lite. 
    I höstas dejtade jag en tjej som jag tyckte var top notch. Hon hade humor, intelligens och var vacker. Jag kände på mig att detta skulle bli något bra, hon kände likadant och berättade alltid hur glad hon blev när hon såg mig på stan. 

Jag har barn sen tidigare ( hon med) och min relation med mamman har varit lite ansträngd under de år vi varit separerade. Just den här hösten börjar vår relation förbättras och jag såg framför mig att vi kommer kunna reda ut allt så barnen får två glada föräldrar. 

Detta tog mycket av mitt fokus och jag kände mer och mer att jag inte kunde ge allt för att komma vidare med den nya kvinnan. Hon kände förstås av att jag inte var 100% och avslutade. Hon behövde i sin tur en man som kunde ge allt och uppmärksamma henne då hon själv haft en tung period. Jag köpte det och vi sa hej då. 

Två månader senare hör hon av sig igen och säger att hon inte kan släppa oss utan vill försöka igen. 
    Jag själv är på för jag tycker verkligen att hon är hur bra som helst. Dock känner jag ju att detta kommer lite för tidigt, jag hade behövt ett halvår till att fixa mitt bagage. Men ibland tänker man fel utan att vilja såra någon. Vi kör ett par månader igen men jag känner att det inte funkar, trots att hon är helt suverän. Jag har helt enkelt inte tid och plats i själen för henne just nu. Så jag förbereder mig för att avsluta det. Vilket aldrig är lätt. Jag vet inte vilken egenskap man har eller saknar när man hatar att behöva göra någon ledsen. Jag drog några dagar på det och innan jag kom till skott så förekom hon mig och ville avsluta av samma anledning som sist. 
    Det var fruktansvärt ledsamt. Men det var rätt, det var inte rätt tid för oss. 
    Efter det så har jag inte dejtat eller ens intresserat mig för det. Jag lever själv, relationen med barnens mamma är så bra den kan bli.

Det blir fel ibland. Man menar inte alltid att göra någon ledsen, det händer ändå. Man gör sig själv ledsen på kuppen. Det betyder inte att man är en elak person. Jag vet vad jag skulle gjort annorlunda om det hände igen.

Det är lätt att sitta på FL och läsa andras historier och direkt veta vad som är fel och att människorna som gör felen är idioter och dårar. 
    Det är inte alltid så enkelt. 

Jag tror inte att killen sitter och förväntar sig att du ska finnas kvar och vara redo för honom när han är klar med sitt. Möjligtvis en förhoppning.  

• Anonym (Mhm)
    Anonym (förvirrad) skrev 2020-08-07 19:26:02 följande:

Tack du. Jag hade antagligen bara fortsatt varit olycklig och letat bekräftelse från honom..

Ångrar att jag svarade på hans meddelande från inatt imorse skrev bara att jag var alldeles tom. Men det kanske kändes bra för han att höra?

För att det är det ju en kontrast från inatt och idag.. Har ju inte tagit bort honom på snapchat ännu som jag ska. Men trodde inte heller jag skulle få snaps från honom idag eftersom jag sa till honom.Men han har alltså skickat gruppsnaps där han inkluderat mig under hela dagen.Det har liksom gått från hans "inte en jävla blund o hur illa det känns" till verkar ha en super nice dag där allt är som vanligt. Så himla förvirrande.. varför skall han visa de för mig ens?Och nej jag har inte svarat.. Har även slutat öppna dom..osmakligt..Och japp skall ta bort honom nu.

Ja, han tänker väl att ni ska fortsätta vara vänner. Men det är ju upp till dig om du vill fortsätta eller orkar vara det.
Svar på tråden Orolig över vad som händer