Så jobbigt att älska någon man inte kan leva med...
Det är så extremt jobbigt att jag blivit så galet kär i denna man. Jag kan inte leva med honom men vill inte leva utan honom heller. Han är definitivt min absolut största kärlek i livet. Efter honom blir det ingen mer kärlek i mitt liv, jag är för gammal nu.
Han hör fortfarande av sig så jag vet inte vad han egentligen vill.
Jag har gett honom massor med inredningssaker till hans nya lägenhet och hämtade allt när han gjorde slut. Jag vet att det var löjligt men jag var så besviken och förbannad. Men när han ringde i lördags natt sa han "om du vill vara med mig kan du ju inte hämta alla handdukar m.m." Jag svarade att jag vill vara med honom och att jag redan sagt att han ska få tillbaka allt. Därefter sa han att det är så bra att vi har kommit dit vi är nu, att jag fokuserar på jobb (är arbetslös) och han på sina grejer. Jag förstod inte riktigt, han har pratat mkt om en paus tidigare men han har ju gjort slut, då finns inget "vi" längre. Förmodligen för att jag har sagt att jag inte går med på paus utan då bryter vi för alltid. Är förvirrad och väldigt ledsen.
Hans anledning att göra slut är 2 saker. 1 - han tycker att jag är svartsjuk och inbillar mig saker (inte sant). 2 - jag är arbetssökande och har usel ekonomi nu (sant och jag mår väldigt dåligt över det)
Min anledning att inte kunna leva med honom: Han har enbart tjejkompisar och alla är gamla ex.
Man måste vara rädd om sina vänner även när man är i ett förhållande skrev han i förrgår. Jag svarade att jag håller med om det men att jag inte ligger med mina kompisar. Då ringde han upp och sa att det är okej att ligga med sina tjejkompisar så länge flickvännen är okej med det och är i samma rum. Alltså finns det någon här som skulle tycka det var okej???
Igår morse skrev jag att han har inga kompisar utan det han har är en massa KK's. Alla tjejer utom en har sambos. Fick en tumme upp till svar. Han var med nån av "kompisarna" igår de skulle på brunch. Har inte hört nåt efter det och tystnaden är olidlig. Varit vaken hela natten och kommer inte kunna somna.
Kan jag leva med att han är lite småkåt på sina kompisar och kanske även har sex med dem? Öppet förhållande vill han absolut inte ha. Han säger att han aldrig skulle vara otrogen mot mig och att han aldrig var det mot sitt ex.
Nu ska jag försöka att inte höra av mig vilket är så svårt. Han är bara i min stad ett par dagar per vecka nu när vi inte är ett par. Önskar att jag hade jobb, familj, vänner eller pengar så jag hade haft annat att fokusera på. Nu sitter jag i min säng dygnet runt, går aldrig ens utanför dörren.
Jag vet att han är jättekär och verkligen älskar mig, men det här med arbetslösheten är ett stort minus. Han har betalat allt för mig i flera månader nu så jag förstår det.