• Anonym (Kvinna)

Så jobbigt att älska någon man inte kan leva med...

Det är så extremt jobbigt att jag blivit så galet kär i denna man. Jag kan inte leva med honom men vill inte leva utan honom heller. Han är definitivt min absolut största kärlek i livet. Efter honom blir det ingen mer kärlek i mitt liv, jag är för gammal nu.

Han hör fortfarande av sig så jag vet inte vad han egentligen vill.

Jag har gett honom massor med inredningssaker till hans nya lägenhet och hämtade allt när han gjorde slut. Jag vet att det var löjligt men jag var så besviken och förbannad. Men när han ringde i lördags natt sa han "om du vill vara med mig kan du ju inte hämta alla handdukar m.m." Jag svarade att jag vill vara med honom och att jag redan sagt att han ska få tillbaka allt. Därefter sa han att det är så bra att vi har kommit dit vi är nu, att jag fokuserar på jobb (är arbetslös) och han på sina grejer. Jag förstod inte riktigt, han har pratat mkt om en paus tidigare men han har ju gjort slut, då finns inget "vi" längre. Förmodligen för att jag har sagt att jag inte går med på paus utan då bryter vi för alltid. Är förvirrad och väldigt ledsen.

Hans anledning att göra slut är 2 saker. 1 - han tycker att jag är svartsjuk och inbillar mig saker (inte sant). 2 - jag är arbetssökande och har usel ekonomi nu (sant och jag mår väldigt dåligt över det)

Min anledning att inte kunna leva med honom: Han har enbart tjejkompisar och alla är gamla ex.

Man måste vara rädd om sina vänner även när man är i ett förhållande skrev han i förrgår. Jag svarade att jag håller med om det men att jag inte ligger med mina kompisar. Då ringde han upp och sa att det är okej att ligga med sina tjejkompisar så länge flickvännen är okej med det och är i samma rum. Alltså finns det någon här som skulle tycka det var okej???

Igår morse skrev jag att han har inga kompisar utan det han har är en massa KK's. Alla tjejer utom en har sambos. Fick en tumme upp till svar. Han var med nån av "kompisarna" igår de skulle på brunch. Har inte hört nåt efter det och tystnaden är olidlig. Varit vaken hela natten och kommer inte kunna somna.

Kan jag leva med att han är lite småkåt på sina kompisar och kanske även har sex med dem? Öppet förhållande vill han absolut inte ha. Han säger att han aldrig skulle vara otrogen mot mig och att han aldrig var det mot sitt ex.

Nu ska jag försöka att inte höra av mig vilket är så svårt. Han är bara i min stad ett par dagar per vecka nu när vi inte är ett par. Önskar att jag hade jobb, familj, vänner eller pengar så jag hade haft annat att fokusera på. Nu sitter jag i min säng dygnet runt, går aldrig ens utanför dörren.

Jag vet att han är jättekär och verkligen älskar mig, men det här med arbetslösheten är ett stort minus. Han har betalat allt för mig i flera månader nu så jag förstår det.

• Svar på tråden Så jobbigt att älska någon man inte kan leva med...
  • Anonym (Matilda)

Alltså tyvärr men han är inte kär i dig.

Han är definitivt inte kär om han ligger med sina gamla ex och kompisar. Man är inte otrogen om man är kär.

Blocka honom och skaffa distans till honom. Ta bort honom ur ditt liv helt och hållet så du kan läka och gå vidare.

Det finns ingenting i det där som är kärlek överhuvudtaget.

• Anonym (...)

Jag vet hur ont det gör att älska någon man inte kan leva tillsammans med! Försök fokusera på annat, gå en promenad, lägg ett pussel eller vad som... Jag skriver mer senare ikväll, nu ska jag jobba!

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Matilda) skrev 2020-08-03 06:54:33 följande:

Alltså tyvärr men han är inte kär i dig.

Han är definitivt inte kär om han ligger med sina gamla ex och kompisar. Man är inte otrogen om man är kär.

Blocka honom och skaffa distans till honom. Ta bort honom ur ditt liv helt och hållet så du kan läka och gå vidare.

Det finns ingenting i det där som är kärlek överhuvudtaget.

Problemet är att jag faktiskt inte VET om han verkligen gör det. Han säger sånt där ibland men skrattar jag blir sur för det är inte på allvar.

Jag tror att han älskade mig mycket men att jag förstörde det. Han har aldrig haft förhållande med någon av dessa kompisar utan dejta ett par ggr och sedan blivit vänner istället. Han är inte intresserad av dem och definitivt inte attraherad. Innan jag träffade dem har han skickat bilder på mig till dem. Jag ser väldigt bra ut jämfört med dessa så han var stolt över mig. Kan även tillägga att han har känt dessa kompisar i över 20 år, så på nåt vis gillar dem väl varandra.

Jag behöver inte blocka någon som inte hör av sig.

Tack för ditt svar.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-08-03 07:47:33 följande:

Problemet är att jag faktiskt inte VET om han verkligen gör det. Han säger sånt där ibland men skrattar jag blir sur för det är inte på allvar.

Jag tror att han älskade mig mycket men att jag förstörde det. Han har aldrig haft förhållande med någon av dessa kompisar utan dejta ett par ggr och sedan blivit vänner istället. Han är inte intresserad av dem och definitivt inte attraherad. Innan jag träffade dem har han skickat bilder på mig till dem. Jag ser väldigt bra ut jämfört med dessa så han var stolt över mig. Kan även tillägga att han har känt dessa kompisar i över 20 år, så på nåt vis gillar dem väl varandra.

Tack för ditt svar.

Skrattar NÄR jag blir sur ska det stå...
  • Anonym (Stina)

Tack för ditt svar.

Ok så det som händer är att du påstår att han ligger med sina tjejkompisar fast han inte gör det och sen när han skrattar bort det så blir du svartsjuk? Om du VET att han inte ligger med någon av dem så sluta säga sådant. Det är sånt som förstör ett förhållande i längden. Däremot kan jag absolut förstå att du blir osäker men grejen är ju att man får själv jobba med sin osäkerhet - ingen annan kan ge säkerhet till en.

Jag tror att pga din arbetslöshet osv så har du mycket tid att grubbla och oroa dig och så kanske inte självförtroendet är på topp heller. Se det som en fas - du kommer ur den. Och kanske är det inte läge för dig nu att ha en så besvärlig relation?
  • annabellelee

Jag fattar inte. Först säger du att du inte är svartsjuk. Sedan säger du att han har en massa tjejkompisar som han träffar och ligger med hela tiden. Sedan säger du att du egentligen inte vet om han ligger med dem. Så kanske han bara har många tjejkompisar? Men du är absolut inte svartsjuk? Okeeej.

Det är nog bra för er att göra slut.

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Stina) skrev 2020-08-03 08:16:08 följande:

Ok så det som händer är att du påstår att han ligger med sina tjejkompisar fast han inte gör det och sen när han skrattar bort det så blir du svartsjuk? Om du VET att han inte ligger med någon av dem så sluta säga sådant. Det är sånt som förstör ett förhållande i längden. Däremot kan jag absolut förstå att du blir osäker men grejen är ju att man får själv jobba med sin osäkerhet - ingen annan kan ge säkerhet till en.

Jag tror att pga din arbetslöshet osv så har du mycket tid att grubbla och oroa dig och så kanske inte självförtroendet är på topp heller. Se det som en fas - du kommer ur den. Och kanske är det inte läge för dig nu att ha en så besvärlig relation?

Han sa redan i början att han bara har tjejkompisar och jag reflekterade inte över det då. Men sedan började han prata om hur mysigt det är att vara med dem pga stämningen och pirret som finns i luften. Det är anledningen till att han bara har tjejkompisar. Det var först då jag började fundera över detta. Jag är ingen svartsjuk person i vanliga fall.

Men du har helt rätt, alltså verkligen klockrent rätt i att jag har noll självförtroende pga min livssituation och att jag har alldeles för mycket tid att grubbla över honom. Jag ser till att alltid vara snygg, för mitt utseende är det enda jag kan styra över och det enda jag har okej självförtroende över.

Hans syster tycker att jag borde hålla mig undan ett tag så att han får sakna mig, det är vad han behöver. Tyvärr klarade jag inte det och nu har han lämnat mig. Lätt att ångra sig när det redan är för sent.

Svårare än nånsin att fokusera på jobbsökandet nu när jag mår ännu sämre än någonsin.

Tack för ditt svar i alla fall, det är precis så som du skrev jag själv anser, självinsikt har jag kvar trots allt.
  • Anonym (Matilda)

Tack för ditt svar.

Spelar ingen roll.

Ett sånt beteende han har är inte kärlek överhuvudtaget. Att du på något sätt skulle "trigga" honom köper jag inte alls. Han spelar på din svartsjuka för att kunna göra som han vill med dessa kompisar.

Aldrig tänkt på att det är just han och ert förhållande som gör att du mår så här?

Ta inte tillbaka honom.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Matilda) skrev 2020-08-03 09:40:04 följande:

Spelar ingen roll.

Ett sånt beteende han har är inte kärlek överhuvudtaget. Att du på något sätt skulle "trigga" honom köper jag inte alls. Han spelar på din svartsjuka för att kunna göra som han vill med dessa kompisar.

Aldrig tänkt på att det är just han och ert förhållande som gör att du mår så här?

Ta inte tillbaka honom.

Det går inte att ta tillbaka nån som inte vill ha en.

Hur menar du att jag skulle trigga honom? Han har ägnat all ledig tid till mig sedan vi träffades. De få gånger han har träffat sina kompisar har jag varit med. Han tycker säkert det är skönt att få träffa dessa hur mycket som helst nu och jag är troligen glömd. Jag tror absolut att tjejkompisarna har tjatat och försökt övertyga honom att göra slut med mig så de kan få hans tid och uppmärksamhet igen.

Ja ja... Oavsett så finns det inget jag kan göra nu utan jag får se fram emot ett bittert och väldigt ensamt liv framöver...
  • Räkan77

Försök hitta saker i livet som du mår bra av. Viktigt att du kommer ut och rör på dig varje dag, men du skulle även behöva fler sociala kontakter. Om det här känns för svårt att ta tag i behöver du fundera på om du behöver professionell hjälp på något sätt.

Svar på tråden Så jobbigt att älska någon man inte kan leva med...