• JohannaZ

IVF hösten/vintern 2020

AnneP skrev 2020-08-04 23:19:30 följande:

Hej !

Hänger på här :)

Jag och min sambo båda 25år är inne på vårat första ivf försök , korta protokollet. Dag 4 med gonal f idag.

Utredningen blev klar i dec så känns så otroligt skönt att äntligen vara igång. Vi går på huddinge , och anledning är nedsatta spermier. Ska på första ultraljud på fredag.

Ser fram emot att följa eran resa!

Hej,

Mannens spermier har en cykel på ca 4månader. Ni kan alltså ändra kosten och lägga till motion etc för att förbättra kvalitén. Jättesynd att du ska behöva gå igenom IVF om han inte försökt lägga om livsstilen. Men det kanske han redan har?
  • JohannaZ

Jag är på min första omgång, korta behandlingen. Orsaken är mest troligt min hypoterios men även lågt LH. Jag är nu inne på dag 16 med Menopur 150 och Fostimon 300. Mina äggblåsor vill inte riktigt växa sig stora.. om två dagar gör vi sista UL och är de inte 17mm då så avbryter de denna omgången.

Mår dock riktigt gott av de höga halterna av östrogen, så jag är på riktigt bra humör och känner mig pigg (har förstått att jag har tur) men jag har dock blivit en riktig lipsill :)

Hur mår ni av sprutorna? Är det nån fler här som tagit sprutorna såhär länge?

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020