• Erla91

IVF hösten/vintern 2020

Hej på er.

Jag har följt er en längre tid då vi också ska starta upp med ivf och jag tycker att ni är så snälla och fina mot varandra! Hoppas så på att ni alla lyckas snart!!

Jag var på uppstartssamtal på min privata klinik idag (ska ha mens om ca en vecka) och fick det tråkiga beskedet att Örebro som vi tänkt göra behandlingen hos drar ner på sin verksamhet pga Corona och jag är inte prioriterad då jag har för bra värden.

Nu blir det antagligen Falun istället med mycket längre resor och jag undrar om någon er gått där och hur det är?

Kram en nervös och lite deppig tjej

• Erla91
    Ölandstoka skrev 2020-11-13 16:38:15 följande:

Hej hej :)

Jäkla corona, vi är många, om inte alla här, som blivit drabbade av neddragen verksamhet. Hoppas att ni får komma igång snart! Har inte varit i Falun men har hört att de är bra :)

Nu var det ju så att även Falun drar ner på verksamheten så nu har jag kontaktat Carl von Linné-kliniken istället och där kommer vi på hjälp, äntligen!

Börjat med sprutor nästa mens som är beräknad nästa helg så bara att vänta på mensen för att sedan äntligen få köra igång!

Någon som har något trevligt att säga om den kliniken?
  • Erla91
    Sussna85 skrev 2020-11-14 09:53:32 följande:

Det verka som vårt lilla ägg har börjat dela sig! De skulle ringa ifall det inte hade lyckats. Och telefonen är tyst...så ett litet hopp!

Åh vad härligt. Har som sagt följt er ett tag nu och jag hoppas verkligen att ni lyckas nu!!
  • Erla91

Nu börjar det verkligen närma sig sprutstart för mig och min man, jag börjat bli väldigt nervös. Några lugnade ord från er som gjort detta innan?

Vi går hos vårt hemortsläkare men ska göra äggplock och förhoppningsvis återföring på Carl von Linné. Pratade med en barnmorska i telefon och hon verkade iaf väldigt gullig och lugn. Har någon av er erfarenheter från den kliniken?

• Erla91
    Clemmentina skrev 2020-11-16 04:17:16 följande:

Nu har jag testat (vem kan sova när man är nervös!?). Gravid. Strecket är ganska tydligt men dum som jag är tog jag ett digitalt som visar 1-2 veckor. Så nu är jag orolig för det borde väl visat 2-3 vid det här laget!? Är i vecka 4+2 om jag räknat rätt.

Stort grattis!

Som flera andra sagt, de digitala testen är inte att lita på. Försök att njuta nu och tänkt att det ska gå vägen!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020