• Jipohamb

IVF hösten/vintern 2020

Hej!

Jag hoppar också in här :) Fick min mens igår morse och ska börja med första sprutan på söndag. Hur har ni reagerat på Bemfola?

• Jipohamb
    Ölandstoka skrev 2020-11-07 14:34:54 följande:

Hej och välkommen :)

Jag har inte fått bemfola med generellt så har sprutperioderna varit rena rama barnleken jämfört med kampen att ens komma till sin första ivf. Hoppas att du slipper jobbiga biverkningar :) Är det din första ivf?

Tack! :) Ja det är vår första och som alla andra hoppas vi på att det blir jackpott direkt. Vad skönt att höra! Jag har varit lugn fram tills nu men idag kom nervositeten. Jag har högt AMH och min sambo har dugliga (men få) spermier så vi har förhoppningsvis turen på vår sida. Försöker ha strategin att vara nervös för en sak i taget. "Först ut" är sprutorna.
  • Jipohamb

Hej allihop!
    Jag har inte varit inloggad ett tag för jag kände att jag behövde stänga av lite under tiden jag tog sprutorna. Nu känner jag mig dock redo för en lite uppdatering. Jag ser att det har hänt både roliga och tråkiga saker. Jag ger er alla mina kramar och lyckönskningar! <3 Själv ska jag ha äggplock imorgon. Jag kände mig lugn fram tills igår morse men nervositeten har bara blivit värre och värre. Så till den grad att jag funderade på att sjukskriva mig. Vanligtvis (innan Corona) sjukskriver jag mig inte ens när jag har spänningshuvudvärk utan jobbar istället hemifrån. Jag lyckades ta mig upp ur sängen i morse men kan knappt koncentrera mig på mitt jobb. Vi har betalat för två försök och det här är vårt första försök. Går det inte på andra försöket måste vi vänta på att Sahlgrenska ska ta emot oss för vi har inte råd att göra ett tredje privat. På ultraljudet igår så sa läkaren att jag hade jättemånga ägg men det verkar som att bara fem stycken är tillräckligt stora. Dessutom sa han att bara för att jag har några äggblåsor så betyder det ju inte att det är något i dem. Jag fick nästan panik när han sa det! Min sambo kunde dessutom inte vara med för han kunde inte ta ledigt från jobbet. Han lugnade mig och fick mig att tänka positivt men just nu känner jag bara för att gråta.

• Jipohamb
    Sussna85 skrev 2020-11-19 02:25:59 följande:

Nu sitter vi i bilen påväg hem från färjan igen. Den gick inte i blåsten. Så trött just nu på att bo på en jävla holme när inte ens en färja kan ta in,så mycket blåser det inte.

Jag har bokat ett flyg imorgon för en summa jag inte ens vill tänka på...hoppas ändå vi kommer iväg..

Åh nej vad tråkigt! :( Jag har suttit som på nålar för att jag varit så nervös för er skulle. Har planet kunnat lyfta?
  • Jipohamb

Nu ringde kliniken till mig! Tyvärr fick vi bara ut 5 ägg igår för de hade satt in för låg dos på mig (har risk för att bli överstimulerad). Av dessa fem så är det bara två stycken som har blivit befruktade. Jag hade väl det på känn men hade ändå hoppats på jackpot eftersom vi bara har råd med två försök privat. Jag blev väldigt ledsen men håller väl uppe hoppet. Min sambo blev dock lite "knäckt". Han hoppades så innerligt på att vi åtminstone skulle få tre befruktade ägg. På lördag ska jag till kliniken för att sätta in ett av äggen. Jag hoppas verkligen att inte något negativt händer med våra två ägg tills dess. Hur har det varit för er andra, har det hänt att ni fått ett datum för insättning för att sedan få reda på att det inte blir något?

• Jipohamb
    Linngustafssson18 skrev 2020-11-19 13:24:58 följande:

Hej! Jag satte i tisdags in en blastocyst och är numera ruvare. Någon annan här inne som också ruvar som vill följas åt?

Kram och lycka till till alla??

Idag satte vi också in vårt lilla ägg! Av våra fem ägg blev bara två befruktade så kliniken ville inte chansa utan satte in ett av dem idag. Åtta fina celler hade det. Nu är jag både spänd och nervös. Väntan är lång! Hur mår du hittills?
  • Jipohamb

Hur lång tid tog det för er att känna er gravida av progesteron? Jag har tagit det sedan i torsdags och jag känner absolut ingenting. Jag har läst att vissa har känt sig gravida väldigt fort. Vår klinik har börjat med ett annat märke så jag tar inte Lutinus utan något som börjar på "C" (kommer inte ihåg vad de heter). Istället för att ta dem tre gånger per dag så tar man dessa morgon och kväll.

• Jipohamb
    Onemore2018 skrev 2020-11-23 08:59:15 följande:

God morgon! Här är det ruvdag 7, känns som det nyss var ruvdag 1 och allt gick så långsamt. Illamåendet försvann i fredags, alla graviditetssymptom försvann. Dock har brösten blivit så onda att de känns som stenar. När jag lägger mig på sidan i sängen känns det som att de är 20 kg tunga och gör så ont. Hoppas detta är ett bra tecken på graviditet men jag känner mig inte gravid längre. Dock har jag börjat gråta utan anledning, jädrans lutinus vad de lurar kroppen. Dum som jag är så tjuvtestade jag igår morse, negativt så klart. Dumma dumma mig som gör dessa tjuvtest. Varför plågar man sig så?

Jag tycker ni alla är så fruktansvärt starka som går igenom detta flera gånger om.

Väldigt bra fråga! Den ställer jag mig också ibland Skrattande Kan man ens få ett korrekt svar så tidigt?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020