• MiaP83

IVF hösten/vintern 2020

Hejsan. Vi har gjort IVF via Rmc Malmö och fick en underbar son som snart är 3. Använde vårt sista frusna ägg på rmc men det lyckades inte så nu fick vi göra det privat. Har gjort äggplock och satt in 1 ägg visade positivt idag på gravtest egentliga testdagen är på lördag :):):)

• MiaP83
    Filly skrev 2020-12-03 10:46:52 följande:

GRATTIS!:D Vad roligt att höra!:):)

Hur gammal var ägget ni satte in? Vi går också på rmc i malmö, eller ja gjorde sista återföring igår på en 5-dagars från frysen igår. Var det så att de gjorde ultraljud på dig efter återföringen?

Min läkare gjorde ju inte det... har alltid varit van vid att de alltid visar på skärmen när läkaren mäter slemhinnan och visar ägget efter återföringen i livmodern.

Det var ett 3 dagars. Vi går på livio i Malmö nu eftersom det är syskonförsök. Nej det gjorde han inte vi gjorde 2 insättningar som ej lyckades och sen 3 dje lyckades och det var den gången som det lyckades när han ej tittade med vår son nu. Så nu får vi se med Livio än så länge bara gott att säga om dem
  • MiaP83
    Filly skrev 2020-12-03 11:46:27 följande:

då kanske det inte spelar någon roll om doktorn inte gjorde ultraljud efter återföringen.

Ok, vi har tagit kontakt med Nordic för första mötet om detta försöket inte skulle gå vägen. Så behöver vi inte vänta och kan köra igång omgående.

Eller så är han så säker på sin sak jag vet inte :):).

Oki ja vi jämförde lite och tyckte livio var bättre så vi körde igång där direkt efter det sista ägget ej lyckades på rmc i augusti tror jag det var och sen var vi på Öivio i Malmö som sagt helt fantastiska. Fick se allt dem gjorde inkluderade en i allt dem gör fick se en 30 sekunder lång film hur ägg och spermie smälte samman och sen delade sig. Kunde följa allt dem gjorde i mig på en skärm och en annan skärm vad dem gjorde i labbet. Fick tom en ultraljudsbild när dem satt dit ägget. Men jag hoppas ni blir nöjda med Nordic
  • MiaP83
    GlitterLina skrev 2020-12-03 12:22:28 följande:

Är på ruvardag 13 med en 5dagars. Känner 0 symptom :(

Inte ens pytteömma bröst. Ingen känsla i magen nada :(

De andra 2 ggr jag blev gravid kände jag symptom

Behöver ju inte vara något negativt och alla graviditeter är ju olika.
  • MiaP83
    GlitterLina skrev 2020-12-04 07:40:05 följande:

Känningar i magen me molvärk då å då. Ömma bröst, lite illamående & känslig för lukter & trött.

Ingenting sånt nu :( :(

Har testdag på måndag då är det ruvardag 14. Så igår va jag ju såklart inte på ruvardag 13 som jag skrev utan på rd 10, idag rd 11

Men ruvardag 10 och 11 är ju fortfarande tidigt. Jag har inte direkt fått några symtom förrän jag fått ett plus. Mer än typ mensvärk i samband med att man skulle haft sin mens. Har min egentliga testdag imorgon på ruvardag 15 blir det om man räknar insättning som dag 2
  • MiaP83
    MiaP83 skrev 2020-12-04 08:26:16 följande:

Men ruvardag 10 och 11 är ju fortfarande tidigt. Jag har inte direkt fått några symtom förrän jag fått ett plus. Mer än typ mensvärk i samband med att man skulle haft sin mens. Har min egentliga testdag imorgon på ruvardag 15 blir det om man räknar insättning som dag 2

Menade så klart som dag 0
  • MiaP83

Fick ett plus idag med på min testdag. Ringa kliniken på måndag 9ch boka in ett VUL

• MiaP83

Fick ett plus idag med på min testdag. Ringa kliniken på måndag 9ch boka in ett VUL

• MiaP83

Fick ett plus idag med på min testdag. Ringa kliniken på måndag och boka in ett VUL

• MiaP83
    Dhalia skrev 2020-12-05 14:10:29 följande:

Grattis till plusset :)

Tack så mycket :)
  • MiaP83
    AndraSladdis skrev 2020-12-05 14:57:16 följande:

Grattis!!!

Tack så mycket:)
  • MiaP83
    Lunaymar skrev 2020-12-05 20:44:36 följande:

[quote=80806608][quote-nick]MiaP83 skrev 2020-12-05 12:27:46 följande:[/quote-nick]Fick ett plus idag med på min testdag. Ringa kliniken på måndag och boka in ett VUL[/quote

Grattis! :)

Tack så mycket.

Hade lutinus förra gången och fick ingen mens förrän jag slutade med lutinus efter gravtestet ett par dagar. Stod inte ut med Lutinus så denna gången bad jag om crinone istället så mycket bättre för mig.
  • MiaP83
    Filly skrev 2020-12-05 19:33:57 följande:

Vad roligt! Stort grattis till pluset!:D

En fråga, det här med nidblödning... är det vanligt ens, hur var det för dig? Du som har varit gravid tidigare

Hört att det är många som får det. Men jag fick inte det förra gången och inte denna gången
  • MiaP83
    Lunaymar skrev 2020-12-05 22:33:21 följande:

Aha, gjorde du FET då också?

Förra gången var ett fruset ägg.

Denna gången ett färskt 3 dagars ägg
  • MiaP83
    GlitterLina skrev 2020-12-05 16:24:39 följande:

Grattis grattis:)

Tack så mycket :)
  • MiaP83
    Sussna85 skrev 2020-12-07 07:33:41 följande:

Grattis! <3

Tack så mycket
  • MiaP83
    Lunaymar skrev 2020-12-07 23:49:49 följande:

Jag testade och det var så negativt som det kunde bli. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta så jag gjorde båda. Har ändå haft en känsla om att det inte har fungerat denhär gången heller. Men vi ska testa på fredag igen iaf!

Låter som att vi har liknande histora. Vi fick ut 11 ägg men endast 3 mogna (läkarna förklarade att vi kanske borde ha väntat nå dag till med ÄP, suck). Av dessa befruktades två och jag ruvade på en tredagars och nu på blastocysten. Aldrig varit gravid förut och vi fick också hjälp efter ett år. Verkar iaf som att de mogna äggen kan bli befruktade (och klarar långtidsodling) så det är ju positivt. Men helq processen är så påfrestande. Det här med att faila och resa sig upp igen. Hur gammal är du? Jag blir snart 32 (vilket också gör mig stressad, haha).

Det behöver du inte stressa över. Jag var 35 med sonen och nu 37. Ju mindre stressad du är desto bättre.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020