• JessTild

IVF hösten/vintern 2020

Hoppas det är ok att jag hoppar in här!

Gjorde ÄP igår, 14 ägg.

Så nervös att inget ska bli befruktat

ET på måndag el onsdag beroende på hur jag mår.

Risk för överstimulering.

Någon som blivit överstimulerad och ändå fått göra ET direkt?

Någon som blivit erbjuden egg-gule?

• JessTild

Vi går privat.

Har heller aldrig hört talas om egg-glue innan, men var tydligen en ?lösning? de doppar ägget i innan ET för att det skall fästa bättre.

Glömde dock fråga om varför de vill använda sig av detta? Om det var något speciellt som gjorde att de ville så?

Var inte så pigg efter ÄP direkt. Tyckte det gjorde fruktansvärt ont och fick mycket medicin

• JessTild

Vi går privat.

Har heller aldrig hört talas om egg-glue innan, men var tydligen en ?lösning? de doppar ägget i innan ET för att det skall fästa bättre.

Glömde dock fråga om varför de vill använda sig av detta? Om det var något speciellt som gjorde att de ville så?

Var inte så pigg efter ÄP direkt. Tyckte det gjorde fruktansvärt ont och fick mycket medicin

• JessTild
    Tiara8 skrev 2020-12-13 19:06:49 följande:

Hur känns det idag? När jag gjorde mitt äggplock (27 november) så trodde de att jag skulle bli överstimulerad och allt planerades utefter det, då de trodde att jag skulle ha ca 20 ägg och det skulle bli en totalfrys på mig. Men på själva uttaget fick de ut 13, varav 11 var mogna. Av dessa blev 10 befruktade! Summa summarum blev ett ägg i mig 5 dagar senare och 5 st till frysen. Jag blev aldrig överstimulerad! Idag var min testdag, men jag testade redan positivt i tisdags (6 dagar efter insättning). Blev orolig då jag läste att ovitrelle kan ge falskt positivt i 10 dagar, men jag testade 11 dagar efter den sprutan. Fortsatte testa och jag har varit positiv varje dag och idag på testdagen är jag fortfarande positiv! Så från att man diskuterade överstimulering och titalfrys så sitter jag här 1,5 vecka senare med en liten växande böna i magen. Ge aldrig upp vad de än ger för besked! När ska du sätta in?? :D

Har tid för insättning idag????????????

Fick ut 14 ägg, 8 har blivit befruktade.

Ett återförs i em och jag hoppas att några klarar sig till onsdag så de kan frysas
  • JessTild

När jag kom till ET idag var jag väldigt överstimulerad och behandlingen avbröts, ingen återföring...

• JessTild
    Filly skrev 2020-12-14 20:59:48 följande:

Vad tråkigt att höra. Har du fått en annan dag för återföring eller hur är planen?

Planen nu är att invänta mens i januari, i normal cykel

Och göra insättning då...

Idag är jag helt förtvivlad ????
  • JessTild
    Sussna85 skrev 2020-12-15 08:28:05 följande:

Vad jobbigt:( Kramar! Om det är nån tröst,att göra FET är inte sämre för äggen,menar att de har varit ifrysen en sväng :) Men jag förstår din besvike att inte få köra på med ET nu direkt <3

Mest rädd att ingen klarar sig till frysen
  • JessTild
    Prit skrev 2020-12-15 22:43:57 följande:

Exakt samma hände mig. Fast jag visste att det skulle bli totalfrys. Fick ut 22 ägg. 18 mogna och tillslut fick jag bara 2 till frysen. För mig blev det inte bättre med flera ägg.. snarare sämre kvalité när de stressas sådär. Nu har jag fått vänta en mens... Och nu väntar jag på nästa för att få en FET i januari. Tiden går så OTROLIGT långsamt. Jah var tvungen att vänta på en naturlig mens emellan. Samma för dig? Jag är så orolig att det ska ställas in pga Corona. Går via landstinget i GBG och tänker att de kanske behöver arbeta på andra avdelningar. I våras var det så och de gjorde bara äggplock men inga återföringar. Någon som vet hur det är nu ?

Vi får besked på fredag om det blivit några till frysen, hoppas verkligen det!

Vi går privat så de verkar köra som vanligt.
  • JessTild

Av 14 ägg blev det 8 embryo, men bara ett till frysen och inget till mig

Så himla besviken

Någon som vet om det är vanligt att ett embryo inte klarar ev tining?

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020