• Lewaize

IVF hösten/vintern 2020

Heeeeej!

Jag hoppar in här men egentligen så kommer vi inte påbörja vårat syskonförsök förens i januari 2021 tyvärr pga symptom i familjen ????

Vi har en dotter sedan tidigare genom icsi på livio i Göteborg som är född i januari 2019 ??

Vi har en blastas i frysen och planerar ET i slutet av januari!

Hoppas och håller tummarna för alla här inne ????

1 barn genom ICSI (ivf) 2019
  • Lewaize
    Annna84 skrev 2021-01-23 14:27:22 följande:

Hej alla starka tjejer! Jag hänger på här. Jag har följt er sen i våras och hoppas så för er alla. Susanna, jag håller tummarna för att det är ett riktigt plus för dig!! Och att ni andra får komma igång med er nästa behandling snart. Detta är verkligen så påfrestande att gå igenom. Jag har snart varit inne i ivf-svängen 1år och på fredag ska vi sätta tillbaka ett fryst embryo (min 4e återföring på 3st behandlingar) De första behandlingarna gick inte alls bra men på tredje fick vi mirakulöst embryon till frysen.

Nu har jag testat akupunktur inför den här insättningen, hoppas att det fungerar.

Jag satte också in en blastis igår 29/1 i naturlig cykel via FET :) kör på med akupunktur varje dag i 1 vecka och sedan varannan dag fram till testdag 11/2 och hoppas så att det går vägen!

Så tråkigt att lösa att det inte har gått bra under de andra IVFerna men hoppas det är nu det vänder för er!! Lycka till och ha en skön semester :)
    Mamma till 1 med ICSI 2019
  • Lewaize
    Annna84 skrev 2021-01-30 17:38:28 följande:

Tack :) detsamma!! Då är vi på exakt samma dag, jag satte också in en blastocyst igår fredag. Heja heja!!

Ang akupunkturen så hör jag så mycket olika metoder, en akupunktör som jag gått hos sa att det är viktigt att göra en behandling så nära inpå insättning och ingen behandling efter insättning (först ca 2 veckor senare) Nu gick jag till en annan kinesisk akupunktör och där rekommenderade hon att ta 7 behandlingar på raken från cykeldag 7-13. Har du hört att det är bra att göra behandling efter insättning?

Det är min mamma som utför den på mig och hon gjorde det även när vi satte in vårt barn (3dagars embryo) i stimulerad cykel!

Hon utför kinesisk medicin akupunktur så det kanske är stor skillnad mot västerländsk? Men den gången så körde vi igång några dagar innan återföringen och sedan varje dag i 1 vecka för att sedan köra på varannan dag under andra veckan tills testdagen.

Det är liknande nu men har inte gjort någonting innan vi återförde i fredags och nu gör vi varje dag i 1 vecka för att sedan köra på varannan dag under andra veckan tills testdagen :)
  • Lewaize
    Annna84 skrev 2021-01-31 15:16:32 följande:

Smidigt att din mamma gör akupunkturen! :) Jag har också gått på kinesisk akupunktur, men de har säkert lite olika upplägg. Hoppas att det är bra både före och efter.

Hur mår du idag? Jag går runt och känner efter hela tiden, blir lite knäpp. Vet inte vad som är vad och om det ens går att känna något så här tidigt.

För mig har mycket stress och press släppt efter insättningen så är väldigt trött och har haft migrän idag som följd. Jag känner också efter hela tiden! Jag är positiv att det har tagit sig för det känns som en tyngd neråt i tjejmagen och jag har molvärk som stretchar sig utåt och inte krampar inåt så som mensvärk gör. MEN! Det betyder ju absolut inte att den lille vill stanna kvar så jag glädjer mig att just nu är allt bra iaf :)

Hur känner du dig och vad för symptom eller känningar har du :) ?
  • Lewaize
    Annna84 skrev 2021-01-31 17:04:00 följande:

Det är väldigt skönt och avslappnade! Jag har fått höra att det är bra att börja i tid, för det kan ta ca 3 månader innan kroppen ?vänjer sig?. Akupunktörerna säger så olika men det är absolut positivt att starta innan ägguttag.

Vad skönt att du redan känner Lewaize :) Jag har ju aldrig varit gravid i hela mitt liv, så jag vet inte hur det ska kännas. Men än så länge känner jag inte så mycket, inte någon tyngd ned iallafall, bara lite stickningar (brukar nog kännas så då och då annars också). Clemmentina, hur kände du när du blev gravid och hur snabbt?

Jag tror jag kände tidigt med dottern också men då gick jag på lutinus och då vet man ju aldrig om det är hormonerna ifrån den man känner eller om det är gravidsymptom.

Alla har ju det så olika så absolut inga konstigheter att inte känna så mycket än heller då det är väldigt tidigt. Jag kanske inbillar mig allt, vem vet :p men jag hoppas och försöker tänka positivt hela tiden och även om den inte vill hålla sig kvar så har jag ändå mått bra under tiden :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020