• IVF2021

IVF hösten/vintern 2020

Hej ni som är ?erfarna? i IVF-svängen. Jag ska starta upp nu under våren.

En ny fråga i tråden. Är det någon som har fått någon bra information om vad som gäller med träning under processen? Träning (gym, spinning och jogging) är det som fått mig att hålla ihop under denna långa process hittills. Vi har till och med fixat till ett rejält gym i källaren, så ingen Covid-smitta i närheten. Min man försökte fråga när vi var på RMC för inskrivning men hur han än formulerade frågan kring olika träningsformer fick han svaret ?nej, springa maraton får man inte göra?. Någon som fått bättre riktlinjer/information? Och mår man så man kan träna eller vill man bara vara stilla kanske?

• IVF2021

Har ni tagit Lutinus efter frysåterföringar på samma sätt som färska? Har hört så olika.

• IVF2021
    Ronjas88 skrev 2021-03-01 18:14:24 följande:

Hej! Jag är ny här. Vi är inne på vårt först IVF försök just nu. Har era läkare sagt något om graviditet och covid? Jag känner mig lite orolig för att covid ska kunna skada embryot eller fostret. Börjar närma sig att vi ska få vaccin på jobbet så funderar på om jag ska vänta med återföring :( Hur resonerar ni?

Jag är i precis samma tankar kring vaccinet. Har inte startat än men det är troligen på g inom kort. Är rädd att det krockar med vaccineringen. Vill ju inte skjuta på IVFen men heller inte på vaccineringen. Har i baktanken att man kanske kan få göra behandling och äggplock men vänta med insättning. Dock inget jag pratat med kliniken om. Hur tänker du?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020