• Asplövet18

IVF hösten/vintern 2020

Ruvardag 7 med blastocyst. Vågar man lita på detta? <3

• Asplövet18
    Inalina skrev 2021-03-15 08:34:55 följande:
    Hej!!! Absolut!!! STort grattis vad härligt!! Hjärta  Se till o njut nu!! är det första plusset?

är def avis här, är på RD 6 men inte ens en skugga dök upp på testet så blir nog tyvärr inget denna gången för oss. 
    Tusen tack <3 <3 Ja det är vårt första Plus någonsin! aldrig sett ett innan <3

en liten del av mig är fortfarande orolig att det är ovitrellen som spökar...

Åh, men det kan ju också vara tidigt :( hoppas dina misstankar är felHjärta
  • Asplövet18
    Inalina skrev 2021-03-15 10:52:20 följande:

Hej alla, minns inte om någon tar tillskott här för att förbättra äggkvalitet, i så fall vad exakt är det ni tar och vilken dos? Tack snälla =)

Jag tog holistic q10 1 tablett och 6mg melatonin (melatan), samt thorn magnesium, thorn prenatal, torskleverolja, d-vitamin 2500 ie varannan dag. Vet inte om det hjälpte men antar att kvaliteten på mina ägg var bra men dålig kvantitet (4/5 ägg blev blastisar till frysen). Hjärta Fortsätter endast med prenatal för vågar inte ta några andra, ska fråga läkaren när jag meddelar resultat om jag kan/bör fortsätta med några av de andra med.
  • Asplövet18
    Inalina skrev 2021-03-15 11:11:25 följande:
    Hehe det där är INTE ovitrellen! Tro mig, den kan Max vara kvar i 10 dagar och det var läängesen nu;) så du är def gravid!! =)

Men oj vad många olika tillskott du tog, hur kom det sig? Verkade ju som sagt ge väldigt bra resultat i alla fall, det måste jag ju testa! Tack!
    Haha vad bra <3 testet ökade i styrka idag igen Hjärta

Jag läste på mycket hos Jenny Koos om vad som kunde hjälpa få mer regelbundna cykler, har nämligen pcos med lågt amh så det är jäääääättekonstigt.

Juste tog inositol också <3 
  • Asplövet18
    Clemmentina skrev 2021-03-15 11:58:19 följande:
    Läkaren kommer säga att du ska sluta med allt utom möjligen d-vitamin och multivitaminer. Det finns studier som möjligen indikerar att q10 och vissa andra antioxidanter kan bidra till att förebygga missfall...jag kommer nog fortsätta med låg dos q10 nästa gång jag blir gravid.
    Jag slutade med allt utom prenatal och d-vitamin efter äggplocket Kyss
  • Asplövet18
    AndraSladdis skrev 2021-03-15 14:08:33 följande:
    Ja, det vågar man! Du är gravid. Grattis!
    Tusen tack, känns skönt att få det bekräftat av någon flera andra än mig själv <3 
  • Asplövet18
    Enkeli skrev 2021-03-15 15:13:52 följande:
    Absolut! Du är gravid.. så härligt, grattis!! :)
    Tack <3 <3 
  • Asplövet18
    Dhalia skrev 2021-03-15 18:44:29 följande:
    Absolut grattis :D man ser tydligt hur fint det ökar :)
    Det ökade i styrka idag igen :) Men igår kväll hade jag sådan väldig mensvärk så blev livrädd att mens/missfall var på väg. Men inte kommit något blod än <3 
  • Asplövet18
    soltroll skrev 2021-03-16 15:30:44 följande:
    Grattis!:))

Angående mensvärk, jag hade hemsk mensvärk första fyra veckorna ungefär,var tvungen att ha varm vetekudde varenda natt för det gjorde så ont och var säker på att börja blöda. Men inte en droppe och nu går jag in i v19. Så försök att tänka att det är växtvärk så blir oron lite lättare att hantera;))
    Ja inatt vaknade jag av att det gjorde sjukt ont. Värmde vetekudden och då kunde jag somna omRynkar på näsan Men jag har förstått nu att det verkar vara rätt vanligt i början <3  Åh vad härligt att höra, dit längtar jag haha. Oron nästan äter upp mig.
  • Asplövet18
    soltroll skrev 2021-03-17 09:59:19 följande:
    Så skönt med den, hoppas att det onda snart går över för dig. Vid mitt första ultraljud sen nämnde jag det för läkaren och han sa att det kunde bero på sprutorna tidigare. Men jag valde ändå att tänka att det var växtvärk, speciellt när jag hade fått plus och visste att någon växte därinne, kändes mer värt att ha ont då:) Snart är du där, det går ju galet fort! Men försök att njuta så mycket du bara kan nu:) Ta hand om dig!<3
    Tack, jag med! Mina bröst är inte riktigt lika ömma längre heller, eller det går upp och ned så då blir man direkt orolig att hormonerna minskar typ :( Jag väljer nog också växtvärk, känns som den bästa förklaringen för psyket haha. Jag ska försöka, tror jag kan slappna av mer efter vul även om det säkert är 3-4 veckor bort <3 tack detsamma Hjärta
  • Asplövet18
    Dhalia skrev 2021-03-17 20:49:01 följande:

Tog test på kvällen hållit mig 5 h för imorse såg jag något men då hade jag hållit mig 2 h för vred mig på natten och var uppe. Nu kan man se strecket på bild med telefonen de såg man inte imorse.
    Åh grattis!! Hjärta
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020