• soltroll

IVF hösten/vintern 2020

Hej allihop!

Har följt tråden ett tag men inte skrivit något än. Men har en fråga nu till er som har bättre koll än mig. Jag var i torsdags 26/11 på äggplock, sen på lördagen 28/11 sattes ett befruktat ägg tillbaka, men alltså vilken dag räknas det att jag är på nu, Rd 4 eller Rd 5?

• soltroll

Önskar alla här en riktigt God Jul och Gott nytt år och håller tummar och tår för att 2021 kommer att bli ert år!<3

2020 visade sig vara mitt och mannens år, efter 2 års försök fick vi äntligen hjälp med ivf. Vid utredning visade det inga fel alls på någon utav oss, men när det väl gällde så var det inte så. Vid äggplock tog 9 ägg ut, eftersom att sperman var påverkad ( hur dålig vet vi inte) så befruktades äggen med både ivf och icsis. 5 ägg icsis och 4 ivf. Inga med metoden ivf lyckades och 3 ägg befrukades med icsis. Ett ägg sattes tillbaka, veckan därpå fick vi brev om att inga ägg klarade sig till frysen. Tänkte att det då var kört, men det visade sig att min kropp var en bra plats såhär långt och jag fick ett starkt plus 3 veckor efter insättning. Nu har jag precis gått in i v7 och i början av januari är det dags för första ultraljud.

Jag är så tacksam att det gick så bra för oss och hoppas att det fortsätter att gå bra sen önskar jag verkligen att ni andra snart får ett plus också! Kämpa på! Massor styrkekramar!<3

• soltroll
    Asplövet18 skrev 2021-03-16 09:00:47 följande:

Det ökade i styrka idag igen :) Men igår kväll hade jag sådan väldig mensvärk så blev livrädd att mens/missfall var på väg. Men inte kommit något blod än <3 

Grattis!:))

Angående mensvärk, jag hade hemsk mensvärk första fyra veckorna ungefär,var tvungen att ha varm vetekudde varenda natt för det gjorde så ont och var säker på att börja blöda. Men inte en droppe och nu går jag in i v19. Så försök att tänka att det är växtvärk så blir oron lite lättare att hantera;))
  • soltroll
    Dhalia skrev 2021-03-16 17:04:21 följande:

Av dem 7 som odlades vidare så kunde inget frysas :( gör så ont i hjärtat så de inte är sant oddsen att detta 2dagars ska lyckas har minskat drastiskt. Förstår inte att på 3 st IVF så blir inga embryon bra hos Sahlgrenska men första hos Livio så blev 2 bra ett blev ju MA men ändå. Fattar ingenting.

För oss klarade sig inget till frysen, men däremot det lilla 2 dagars som jag fick tillbaka. Så tappa inte hoppet än<3
  • soltroll
    Asplövet18 skrev 2021-03-17 08:40:52 följande:

Ja inatt vaknade jag av att det gjorde sjukt ont. Värmde vetekudden och då kunde jag somna om Men jag har förstått nu att det verkar vara rätt vanligt i början <3  Åh vad härligt att höra, dit längtar jag haha. Oron nästan äter upp mig.

Så skönt med den, hoppas att det onda snart går över för dig. Vid mitt första ultraljud sen nämnde jag det för läkaren och han sa att det kunde bero på sprutorna tidigare. Men jag valde ändå att tänka att det var växtvärk, speciellt när jag hade fått plus och visste att någon växte därinne, kändes mer värt att ha ont då:) Snart är du där, det går ju galet fort! Men försök att njuta så mycket du bara kan nu:) Ta hand om dig!<3
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020