• Jenzia

IVF hösten/vintern 2020

Vänder mig till er som har mer erfarenhet av IVF!

Jag kör min första IVF just nu och har fått mycket äggviteflytningar igår och idag, är det fel? Alltså, borde fyremedel hindra även sådana saker? Lite orolig för att jag kommer ägglossa på egen hand. Har tagit 6 sprutor menopur 150 och 2 sprutor fyremedel 0,25.

Imorgon VUL och då får jag ju lyfta det med läkaren också, men tänkte att ni kloka kvinnor här inne nog också vet en del om detta

• Jenzia
    Annna84 skrev 2021-02-21 14:15:55 följande:

Hej! Du behöver inte vara orolig, de äggviteaktiga flyttningarna kommer efter ett antal dagar med sprutorna och du kommer inte att ägglossa i förtid. Jag har börjat få äggvita redan nu efter 4st sprutor och det är helt normalt.

Lycka till på VUL imorgon :)

Tack för snabbt svar!! Jag tänkte att det nog var helt normalt, bara att allt är så nytt. Hade inte förväntat mig så mycket aktivitet redan, haha. Det molar och drar, särskilt på nätterna, hua!

Lycka till själv med sprutorna Antar att du också har VUL i början av veckan?
  • Jenzia
    Annna84 skrev 2021-02-21 15:25:50 följande:

Det drar rejält ju längre tid det går mot äggplock, man känner sig som en värphöna :)

Ja, precis, på tisdag ska jag dit och efter att ha kört ett antal vändor så hoppas jag att det innebär att sista sprutan tas på tisdag och ovitrellesprutan dagen därpå :) sen återföring av fryst embryo i mitten på veckan därpå.

Haha, ja, precis så känns det! Blir spännande att se om det faktiskt hänt något storleks mässigt också! Vid varje undersökning har jag haft massa ägg, men de ska ju växa till sig nu och det känns lite nervöst nu inför första VUL:et.

Ahh, du kör stimulerad cykel med FET! Hoppas hoppas det här är the one och att du slipper fler behandlingar!

Vi kanske kommer ruva samtidigt då? Jag tippar på äggplock i början av nästa vecka och återföring av tvådagars därefter, känns som standard hos landstinget :-P
  • Jenzia
    Inalina skrev 2021-03-16 07:45:23 följande:

hej!! jätteintressant länk, kanske köper jag lite inostisol också då, gjorde en stor beställning igår på olika saker såsom melatonin, Dvitamin, Omega 3 och Q10 =) 

idag kom blödningen, och mensvärken på det så här är loppet def kört. tog ett test ändå och tja samma resultat som igår så blir att ringa kliniken. kan tänka mig att de vill att man tar blodprov 'i alla fall' men då vill jag även ha en läkartid så vi kan diskutera nästa steg då det ändå är meckigt att åka in till kliniken...får se vad de säger när jag ringer idag. 

är ju lite sorgligt detta med minus såklart men än finns det hopp då jag faktiskt lyckats bli gravid innan mha IVF. 

är du spänd inför VUL på fredag? känner du något av hormonerna ännu? vad är det för dos du får?

Vad tråkigt att höra att du börjat blöda och att testet är negativt Jävla skit! Du verkar dock hantera det rätt bra? Själv har gråtit tre dagar i rad och tyckt så synd om mig själv. Mående börjar väl stabilisera sig nu. Var hos frissan igår och fick lite vårslingor, mådde lite bättre därefter. Väldigt bra grej att boka in något som man gillar samma dag som testdag! Kan rekommenderas till alla

Är du redo att köra igen så fort du får ok av din klinik? Spänd på att se om det blir samma protokoll eller om de ändrar något. Jag tror som du, att du har alla chanser i världen att bli gravid igen med IVF!!! <3 Snart är det vår tur!
  • Jenzia
    Dhalia skrev 2021-03-16 17:04:21 följande:

Av dem 7 som odlades vidare så kunde inget frysas :( gör så ont i hjärtat så de inte är sant oddsen att detta 2dagars ska lyckas har minskat drastiskt. Förstår inte att på 3 st IVF så blir inga embryon bra hos Sahlgrenska men första hos Livio så blev 2 bra ett blev ju MA men ändå. Fattar ingenting.

Känner verkligen med dig! Förstår att det är lätt att tvivla på den lilla tvådagars du fick tillbaka, men det är många som blir gravida på tvådagars embryon. Den du fick tillbaka kan vara the one <3 Stor kram iaf! Vilken jävla berg- och dalbana den här processen är!
  • Jenzia
    Dhalia skrev 2021-03-17 20:49:01 följande:

Tog test på kvällen hållit mig 5 h för imorse såg jag något men då hade jag hållit mig 2 h för vred mig på natten och var uppe. Nu kan man se strecket på bild med telefonen de såg man inte imorse.

Wow!!! Grattis! Den lilla rackarn var en fighter!!! Så spännande! Att få plus på RD7 med en tvådagars är väl också vääääldigt tidigt, så verkar vara en stark fästning!
  • Jenzia
    Dhalia skrev 2021-04-15 15:27:35 följande:

Hjärtat slog!!! Helt chockad och grät så mycket

Men gud vad härligt!!! Grattis! Den där lilla tvådagarsembryot var en verkligen en stark rackare!
  • Jenzia

Fråga till er som gjort FET. Har någon fått tillbaka blastocyst (femdagars) först 6:e dagen efter ägglossning? RMC har stängt den 5:e dagen (tisdag) efter ägglossning (idag) och därför har jag fått tid för återföring först den 6:e dagen (onsdag). Det känns lite fel, men kanske ändå inte spelar någon roll för själva implantationen?! Men har ju läst att embryot ska föras tillbaka på rätt dag för att det ska bli en implantation.

• Jenzia
    Always choklad skrev 2021-04-22 11:22:15 följande:

Hej

Det brukar vara dag 6. Ägglossning är dag 1 och sen 5dagars blastocyst skall stämma.

Ringde och frågade, RMC Malmö har tydligen återföring på dag 7 som standard, att forskning visat att det var bästa dagen för en blastocyst. Konstigt att de skiljer sig åt från andra kliniker!
  • Jenzia
    Always choklad skrev 2021-04-30 08:53:01 följande:

[img=undefined]

Började må dåligt igår innan middagen och på kvällen en stund + huvudvärk å så jag hoppas.. vad nu

Det är ju helt klart ett streck! Är det ett testa tidigt eller vanligt test? Vilken ruvardag är du på?
  • Jenzia
    Always choklad skrev 2021-04-30 09:22:05 följande:

Hej

Det är testdag för mig så dagen D.

Se nästa bild då tror jag till och med det syns. I verkligheten syns det bättre nu..Lite i chock.

Grattis!!! Vad härligt att det inte behöver vara kört trots rosa eller rött i trosan. Njut nu över ditt plus, det förtjänar du!
  • Jenzia
    Ivf2020 skrev 2021-04-30 12:35:20 följande:

Förstår att ni är nyfikna, och tro det eller ej.. Där inne låg det en liten krabat med ett hjärta som slog. 12mm stor.. Nu är de hemska väntan till v 12, sen kanske jag med slappnar av.. Hoppas så väldigt att dett går vägen..

Stort grattis!!!! Jag har följt lite i bakgrunden och har så hoppats för din skull!!! Så härligt! Och skönt att höra att man inte måste ha massa symptom för att det ska vara en graviditet
  • Jenzia

Några som vill följas åt i en gravid-tråd? Jag har skapat en ny för oss som blivit gravida via IVF <3

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020