• MeAndMyself

IVF hösten/vintern 2020

Hoppar in här! Vi ska påbörja vår IVF resa till veckan, väntar bara på mensen som kommer när hon helst så vi får börja med sprutorna.

Undrar om någon här går i Falun? :)

• MeAndMyself

Gjorde mitt första ultraljud dag, haft startdos gonal f 250..

jag hade 2 SMÅ äggblåsor.. 2!!!! Inte ens i en bra storlek. På riktigt jag vill bara hem och gråta nu men måste va på jobbet. Känner mig så himla uppgiven, kommer aldrig kunna bli gravid med så här dåliga resultat :(

• MeAndMyself
    Ivf2020 skrev 2021-04-23 13:13:09 följande:

Jag jag beklagar.. Det är riktigt tufft att man inte kan få lyckas till 100% vid ivf. Men förhoppningsvis tar de sig, och vem vet? Det kanske räcker med två ägg, det kan absolut bli återföring på det. Vet att det är tufft.. Men det jag lärt mig är att ju mer man skambelägger sig sjölv, desto sämre mår man det kommer bli bra!

Tack för peppande inlägg! De gjorde inte äggplock på så få äggblåsor, så får se på måndag på nästa VUL om det är nån skillnad. Asså jag vill öka dosen till 300 istället för 275, men nog dumt att göra de i smyg haha
  • MeAndMyself
    Dhalia skrev 2021-04-23 16:18:23 följande:

Åh va tråkigt :( men då kan dem åtminstone öka dosen till max nästa gång kanske kombinera gonal f och menopur. Men jättetråkigt :( är det första IVFen?

Det är första, jag ska fråga dom om att kombinera nästa gång! Kanske vore bättre! Vet du hur man tar dom då om man kombinera? Hälften hälften varje dag eller hur? Haha :)
  • MeAndMyself
    Ivf2020 skrev 2021-04-24 06:31:51 följande:

Jaa de kan nog bli lite dumt. Man får nog snällt tro på läkarna att dom vet vad dom gör. Jag är livrädd för att åka och göra vul, så rädd att de ska vara ett dött foster eller inget alls där inne.. Usch!

Jaa jag måste väll tro på dom.. förstår nu varför de bara skriver ut en spruta i taget, får ju springa och köpa nya sprutor var tredje dag nu, de har väll kanske kolla så man inte fuskar haha!!

Åh nej de kommer gå bra!!! Men förstår din oro, hela processen är ju en oro, man är ju med på varenda litet steg och man hinner ju tänka väldigt mycket under tiden. Men de kommer gå bra! Det är din tur nu ??
  • MeAndMyself
    MeAndMyself skrev 2021-04-24 23:08:53 följande:

Jaa jag måste väll tro på dom.. förstår nu varför de bara skriver ut en spruta i taget, får ju springa och köpa nya sprutor var tredje dag nu, de har väll kanske kolla så man inte fuskar haha!!

Åh nej de kommer gå bra!!! Men förstår din oro, hela processen är ju en oro, man är ju med på varenda litet steg och man hinner ju tänka väldigt mycket under tiden. Men de kommer gå bra! Det är din tur nu ??

Skulle såklart inte vara frågetecken där, utan ett hjärta. Konstigt att familjeliv inte hängt med på att fixa detta än efter alla år.. :)
  • MeAndMyself
    Dhalia skrev 2021-04-25 18:37:42 följande:

Aa precis så blir ju totalt 3 sprutor med fyrmadel. Sen finns pergoveris som är kombinerad men vet intr om de finns i Sverige. Men sen vore de nästan bäst om dem inte gör äggplock utan ni behåller ert försök och sedan att ni själva försöker hemma? :) Om ni inte har manlig faktor då.

Tack för svar! Ska fråga dom om den kombinationen. Jaa jag kommer vilja testa hemma om de fortfarande är så få imorgon :) Vem vet kanske kan få tvillingar då, de är ändå två äggblåsor, här får man se de positivt haha :)
  • MeAndMyself
    Chajsa skrev 2021-05-02 19:48:15 följande:

Tack snälla du! Jag tog en på morgonen och sen efter återföringen. Min testdag är 17 maj, sååå långt dit :O

Jag har insättning på ons, men har också fått testdag 17 maj sen :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020