• Jill92

IVF hösten/vintern 2020

Chajsa skrev 2021-06-13 16:49:20 följande:

RD 13 med 3-dagars, plus!!! Hoppas hoppas hoppas den ska stanna nu :)

//

Åh grattis! Så kul! :) Visst var det vi som skrev lite om att vi var i samma steg i processen, i den andra IVF-tråden? Jag fick blankt idag, men hoppas det ska dyka upp ett litet sträck närmre testdatumet. Är bara på RD 10 med 2dagars.
  • Jill92
    Chajsa skrev 2021-06-13 23:11:31 följande:

Ja precis! <3 Åh ja RD10 kan fortfarande vara för tidigt, hoppas för dig! Alltid bra att inte ha fått mens tänker jag? När har du officiell testdag, fredag? Har du några känningar?

Ja det är egentligen lördag( äp+17) som är min testdag. Jag har jättemycket mensvärks-känsla idag. Molande och som att mensen ska komma närsom. Min mens är beräknad imorn. Testade du även tidigare? Eller hade du tålamod till att vänta till testdag? :)
  • Jill92
    Chajsa skrev 2021-06-14 11:18:13 följande:

Jag har också haft molvärk och känsla av att mensen ska dra igång vilken sekund som helst från ett par dagar före bim och nu fortfarande! Jag har testdag på fredag (RD 18) men testade alltså dag 13 för första gången. Tänkte ta ett test varannan dag för att se så det stegrar i veckan. Vänta ett par dagar och håll mig uppdaterad! Håller tummarna!

Tack så mycket för pepp! Ja uppdaterar här hur det går sen <3 Får jag fråga också, vilket slags gravtest gjorde du? Var det ett digitalt du plussade med på RD13?
  • Jill92

Hej tjejer! Undrar två grejer... har gått över ?BIM? nu, eller iallafall när min mens i normal cykel brukar komma. Är det ett bra tecken eller kan Lutinus-tablettenra ställa till det? Låter ju logiskt att så länge man tar progesteron så hålls tempen uppe( jag tempar och den är hög) och det kommer ingen mens. Förvirrande då tempenhöjningar och utebliven mens brukar va ?säkra? tecken på grav. Har testat minus flera dagar, nu RD 12(äp+14). Håller tummarna för oss alla i våra processer????

• Jill92
    Always choklad skrev 2021-06-16 10:51:29 följande:

Hej ja tyvärr kan lutinus skjuta upp mensen ibland varit med om det själv flera ggr. När har du testdag?

Tack för svar. Har testdag på lördag, så om 3 dagar. Försöker hålla hoppet uppe ändå, att de väl måste finnas de som också plussar sent inpå testdag?!
  • Jill92
    Chajsa skrev 2021-06-14 17:10:19 följande:

Fråga vad du vill! Jag använde ett clearblue digital med veckoindikator och sen tog jag ett vanligt med streck från testlagret för att kunna följa stegring varannan dag. En annan grej jag märkte var att min fitbit aktivitetsklocka visade att min vilopuls höjdes med tio slag per minut! Det slog om över en natt. Tydligen får man högre vilopuls och puls generellt som gravid. Hoppas för oss båda nu att det blir bebisar <3

Hej, tyvärr fick jag minus idag stickan nu på testdag. Så försöker samla mig och sikta på nästa omgång i augusti. Kram
  • Jill92
    Chajsa skrev 2021-06-19 16:56:13 följande:

Åh så tråkigt. Stor kram och håller alla tummar för dig i augusti!

Tack så mycket! <3 och lycka till med resten av din graviditet!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020