• Annna84

IVF hösten/vintern 2020

Always choklad skrev 2021-03-01 08:33:42 följande:

Kan tillägga att jag fick byta ut min vanliga bh igår, den passade inte utan fick ta en med större kupa som jag köpte av misstag, sist den passade var när jag var gravid men fick missfall...

Tog lutinis och proginon som vanligt nu till frukost.

På min klinik har de ändrat testdag till 13 dagar.

Den gången jag fick positivt var det fler. Skall kolla i mina gamla anteckningar vad det var.

Sist avslutade jag kur samma dag som testdag men det kom ut en fostersäck och det småblödde hela tiden fram till mens när det stannade av då jag gick i ej naturlig cykel denna gång. Är rädd jag avbröt för tidigt då. Man kanske är en låhhormonare..

Menar du 13 dagar efter äggplock eller 13 dagar efter insättning? Jag har bara plussat en gång och då var det otroligt svagt rd 6 med en blastocyst. Sen 6 dagar senare lika svagt och en dag senare kom en blödning och det blev blankt på stickan. Vilken dag har du testdag och vad säger kliniken? Visst har du inte fått någon blödning än?
  • Annna84
    Annna84 skrev 2021-03-01 16:44:37 följande:

Menar du 13 dagar efter äggplock eller 13 dagar efter insättning? Jag har bara plussat en gång och då var det otroligt svagt rd 6 med en blastocyst. Sen 6 dagar senare lika svagt och en dag senare kom en blödning och det blev blankt på stickan. Vilken dag har du testdag och vad säger kliniken? Visst har du inte fått någon blödning än?

Av vilken anledning tar man progynon?
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-02-28 18:01:15 följande:

Åh jobbigt! Jag fick ofta det förr i samband med ägglossning. Håller tummarna för att det inte påverkar negativt. Skönt med ett extra vul!

Tack :) Jag kom just hem från kliniken. De såg ingen blödning längre och slemhinnan var bra (8.6mm) så om det inte blir någon mer blödning så kan vi sätta in imorgon. Om vi vill safe:à upp kan vi göra ny spolning för att leta efter eventuella polyper men då måste vi vänta en månad. Jag vill inte vänta så vi har bestämt oss för att köra imorgon om allt går bra.

Hur går det för dig med menopursprutorna? När har du VUL?
  • Annna84
    Nata1979 skrev 2021-02-27 15:50:14 följande:

2 dagars och den hade tappat en cell:( 3celler tydligen och den var lite trög .

Hur stor är oddsen liksom:( detta är min 13e ivf . Suck!!!

Än så länge ingen mens, endast en liten brun fläck.

Detta är som tortyr för mig.

Hur går det för dig? <3
  • Annna84
    Always choklad skrev 2021-03-01 18:28:22 följande:

Hej 13 dagar efter insättning. Satte in en 5 dagars blastosyst 16/2.

Har inte pratat med dem än.

Ska läsa på lite mer.

Nä ingen tillstymmelse till blödning alls.

Känner mig bara gravid och arg och fundersam, förra gången när det blev negativt hade jag smärtsamma hugg i magen/livmodern kombinerat med frossa några dagar innan testdag och brösten började försvinna. Nu känns det som tvärtom blir mer och mer graviditetstecken ej färre..

Hoppas hoppas! Och positivt att mensen inte har dykt upp.
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-03-01 18:33:55 följande:

Åh vad skönt att det såg bra ut! Då håller jag tummarna för imorgon. :) Förstår att du inte ville göra en spolning nu. Jag har inte börjat med sprutorna ännu. Väntar ju fortfarande på mensen. Äter Provera till och med fredag och sen bör den väl komma inom någon vecka men helst bara några dagar. Kommer inte göra vul innan vi drar igång.

Tack!! Så om 14 dagar är du igång :) vad är proverna?
  • Annna84
    Always choklad skrev 2021-03-01 19:27:15 följande:

Hej för att bygga upp en fin tjock slemhinna i livmodern.

Aha! Är det för att du haft problem med en tunn slemhinna? Det är intressant att det är så olika. Min klinik vill inte ge mig någonting..men de kanske anser att jag inte har behov.
  • Annna84
    GlitterLina skrev 2021-03-01 20:19:03 följande:

[quote=80982593][quote-nick]Annna84 skrev 2021-03-01 16:54:53 följande:[/quote-nick]Tack :) Jag kom just hem från kliniken. De såg ingen blödning längre och slemhinnan var bra (8.6mm) så om det inte blir någon mer blödning så kan vi sätta in imorgon. Om vi vill safe:à upp kan vi göra ny spolning för att leta efter eventuella polyper men då måste vi vänta en månad. Jag vill inte vänta så vi har bestämt oss för att köra imorgon om allt går bra.

Blir det insättning för dig i morgon:) vad spännande!

Tack söta du! Sista embryot i frysen -hoppas hoppas

Hur mår du och vad har ni kommit fram till? Kram
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-03-02 06:57:22 följande:

Lycka till idag :)

Tack vännen! Nu kommer det inget mer blod, så nu kör vi :) Idag har jag tagit ledigt. Jag ska gå på akupunktur nu på morgonen och vid 13 är det dags, efter det ska jag gå på yinyoga för att komma ner i tempo.

Hur mår du?
  • Annna84
    GlitterLina skrev 2021-03-01 23:18:26 följande:

Oh e det ditt sista nu! Hoppas hoppas :)

Ja du svårt beslut vi vet ännu ej då det e dyrt & vi e rädda att det ska bli som första gången att jag blev väldigt sjuk i överstimulering.

Men nu tror jag att jag ändå vill pröva en sista gång men vi måste prata igen jag å sambon å se vad vi beslutar

Suck vad jobbigt

Kram

Ja, fy fasen vad det är jobbigt det här. Ni får fundera vad som känns mest rätt i magen/hjärtat.

Jag har än så länge haft landstingsfinansierat, så blir det en fortsättning så ska vi också fortsätta privat. Det är en extra stress när det kostar pengar..men vi vill så gärna ha barn.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020