• Always choklad

IVF hösten/vintern 2020

Enkeli skrev 2021-03-07 14:14:46 följande:

Tack snälla! Jag kräktes nyss första gången för idag, börjat må illa sen 3-4 dagar så jag kräks från lunch till kväll några gånger. Så jäkla jobbigt om detta är missfall. Är detta graviditet så tar jag detta såklart på ett annat sätt. Då är det inga problem! Tiden går såååå sakta så sakta. När människan inte vet om man ska bearbeta sorgen eller ha glädje, det är så fruktansvärt då

Hej

Visst hade du ny koll på fredag?

Håller tummar och tår.
    Enkeli skrev 2021-03-07 14:14:46 följande:

Tack snälla! Jag kräktes nyss första gången för idag, börjat må illa sen 3-4 dagar så jag kräks från lunch till kväll några gånger. Så jäkla jobbigt om detta är missfall. Är detta graviditet så tar jag detta såklart på ett annat sätt. Då är det inga problem! Tiden går såååå sakta så sakta. När människan inte vet om man ska bearbeta sorgen eller ha glädje, det är så fruktansvärt då

Hej visst hade du ny kontroll på fredag?

Det låter inte som missfall utan snarare graviditetstecken.

De kan ju sett fel på UL..

Du fick inte medicin att stöta bort den tomma fostersäcken. Hade du fått positivt gravtest innan eller?

Vid mitt missfall som de upptäckte V8 att de dött V6 pga storlek på foster fick jag erbjudande om medicin för att starta medicinsk abort på en gång alt åka till vårdcentral och hämta ut den senare om jag ville först smälta informationen.
  • Always choklad
    Enkeli skrev 2021-03-07 18:25:24 följande:

Hej,

Kan inte din story men vad har hänt?

Hej om du söker på mitt alias så ser du längre bak i tiden. Har inte riktigt energi att skriva allt igen på nytt du förstår säkert..Mår inte riktigt bra.
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-03-07 17:44:46 följande:

Hej tack för all stöttning det värmer <3

Igår gjorde jag ingenting grät åt sov såg fantasy serier sov grät åt mat sambon gjorde allt mat städ tvät osv.

Blodet har inte börjat rinna än brösten är ftf stora och magen är svullen det har bara kommit väldigt lite blod på papperet när jag stack in fingret annars inget.

Ska ringa kliniken imorgon om det inte händer något ikväll/imorgon och be dem boka in ett läkarbesök med ultraljud och blodprov i veckan.

Tidigare när jag slutat med lutinus samma dag eller nån dag efter neg graviditetstest har det kommit igång samma dag.

Andra gånger har det startat innan neg gravtest även fast jag haft lutinus.

Nån som haft liknande att det inte kickar igång?

Hej

Haft samtal med kliniken idag.

De sa att om det inte börjar rinna mot slutet av veckan får jag höra av mig på nytt.

Förbereder mig på ny plan, möte inbokat om två veckor med läkaren.

Sitter på toa nu, blodet har börjat rinna lite..

Fick blommor och fika på arbetsplatsen på internationella kvinnodagen det värmer lite grann i alla fall. Från våra estniska killar. Är ett byggprojekt jag jobbar på.
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-03-08 10:52:58 följande:

Hej

Haft samtal med kliniken idag.

De sa att om det inte börjar rinna mot slutet av veckan får jag höra av mig på nytt.

Förbereder mig på ny plan, möte inbokat om två veckor med läkaren.

Sitter på toa nu, blodet har börjat rinna lite..

Fick blommor och fika på arbetsplatsen på internationella kvinnodagen det värmer lite grann i alla fall. Från våra estniska killar. Är ett byggprojekt jag jobbar på.

Hej tack för feedback och stöd.

Jo blir att köra samma cocktail antar jag som denna gång.

Progynon, lutinus, embryblot, trombyl. Jag mådde helt ok på det, bättre än väntat.

Men vi får se vad läkaren resonerar om..

Jo är inställd på att köra på, konstigt nog har man lärt sig och hoppa på direkt igen, tror man blir lite avtrubbad i ivf processen på nått sätt man måste vara målfokuserad för att orka fysiskt och psykiskt.

Är lite förvånad jag med att det inte gick snabbare typ ett år nu. Jag hade som måttstock en vän med endimitros som klarade det på ett år ungefär men hon är/var kanske 5 år yngre om inte mer och det är väl 2 år sedan nu, det kan ju spela in. En del rön säger att ålder spelar roll andra att det inte har så stor vikt så längre man ej kommit in i klimakteriet vet inte vad man ska tro..fyller 40.
  • Always choklad
    Annna84 skrev 2021-03-09 08:12:41 följande:

Det blev tok-minus idag också, dagen innan mens, jag hade inte förväntat mig annat men det känns så tungt. 5 insättningar varav 3st jättefina blastocyster och ändå fungerar det inte :( Jag är så fruktansvärt trött på att komma med lagstifta besked till vänner och familj som vet att vi kämpar.

Nu blir nästa steg att göra en ny spolning för att se att det inte är några polyper och sen starta igång en ny serie av behandlingar på ny klinik.

Hej

Tråkigt att höra styrkekram.

Jag har samma situation trodde det var 3 gången gillt men hoppas nu nästa gång på 6 gången gillt.

Håller tummarna att de är så för dig också

Varför gör man spolning?

Det har aldrig jag fått inte ens efter missfall i v6 då jag fick göra medicinsk abort, bara ultraljud..
  • Always choklad
    Annna84 skrev 2021-03-09 14:36:07 följande:

Är det 6e gången gillt för dig också nästa gång? Då har du fått många embryon på varje försök? Mina första två försök försvann ut genom bakdörren innan jag ens hann blinka. Det tredje har vi kunnat leva på sedan september, men nu är det slut på det. Påt igen med 4e ägguttaget.

Jag gjorde någon form av spolning som ett steg i fertilitetsutredningen för 1,5 år sedan, då såg allt bra ut. Eftersom jag hade en blödning i samband med ägglossning nu innan insättning så sa kliniken att vi kan titta igen så att det inte finns polyper inne i livmodern som försvårar.

Hej ja 6 gången.

1a gången 4 som blev befruktade varav 2 klarade sig.

2a gången 8 varav 4 klarade sig.
  • Always choklad
    Annna84 skrev 2021-03-10 09:59:48 följande:

Väldigt bra befruktningsgrad! Har de odlat vidare alla till blastocyster eller har de satt in de färska på dag 2 eller 3?

Hej

1a gången färsk blastocyst 5dagar i tittskåp i studie. 2 i frysen

2a gången färsk 2-3 dagar, 3 i frysen.
  • Always choklad
    Dhalia skrev 2021-03-09 20:12:49 följande:

Kanske prova kortison, vad säger dem om de? Hade ni fler i frysen?

Nä kortison har aldrig disskuteras. Måste läsa på vad de skulle vara bra för. Dämpar immunförsvaret förstår jag.

Tja har inte fått c-19 än, kanske är extra motståndskraftig och att jag därför stöter bort embryot tåls att fundera på.
  • Always choklad
    Dhalia skrev 2021-03-10 19:13:49 följande:

Ja där ser man tecken finns kanske är kortison svaret ;) nä men har man testat det andra så kan det ju vara värt att prova något nytt. Men var det första gången du körde med progynon lutinus och trombyl nu sist eller har ni kört de några gånger redan?

Hej nä progynon och embryoblot var nytt. Trombyl och lutinus har jag haft förut i naturlig cykel. Trombyl hade jag faktiskt provat 1 ggr innan jag började ivf då min gynläkare misstänkte att jag stötte bort embryon vid efterkontroll av ett missfall.

Läst nu i efterhand att det ska bara tas i samband med ivf men vad vet jag. Är ungefär som en gammal multisjuk vän så till mig man måste vara frisk för att orka vara sjuk då man aktivt måste ta reda på så mycket själv och känna sin kropp för å guida läkarna rätt ????
  • Always choklad
    Clemmentina skrev 2021-03-10 21:03:58 följande:

Så är det ju! Till mig har de aldrig sagt något om kvalitet. När jag fick tillbaka en blastocyst sa det att det har ett toppembryo helt utan fragmentering (men fick sen veta att det fanns fragmentering tidigare i processen). Sist fick jag tillbaka ett tvådagars och fick höra att det var det som såg bäst ut. Tänker att om det fanns vetenskapliga belägg för att tredagars var mycket bättre så hade Sahlgrenska kört på det med. Klart det ska ta sig nu! :)

Ingen mens än men har rejält med mensvärk här ikväll.

Pepp pepp håller tummar och tår!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020