• Ivf2020

IVF hösten/vintern 2020

Always choklad skrev 2021-04-20 08:51:45 följande:

Oval ja det frågade jag om åxå de hade ingen förklaring till det, de ser bara olika ut. En av dem som var med sa att så såg det ut för dem en gång i tiden och att det sen resulterade i ett barn som idag är flera år, det låter positivt i alla fall.

Men gud så kul att få veta sånt med. Vi är ju alla olika, så inte konstigt att blasto är det med. Håller vekrligne alla tummar o tår :)
  • Ivf2020
    Always choklad skrev 2021-04-20 15:24:44 följande:

Hej hinner glömma så mycket från gång till gång är som att mitt psyke blockerar ut det mesta varje gång.. nån förscarsmekanism är jag säker på.

Satte in igår är jag då ruvardag 1 eller 2?

Du är i rd1. Satte du in ett 2dagars?:)
  • Ivf2020
    Cissi2801 skrev 2021-04-20 18:07:40 följande:

Hej alla!

En liten uppdatering, jag har testdag nu på måndag.. började få symtom några dagar efter ägginsättningen..och fick hem brev idag från sahlgrenska att det inte blev några ägg till frysen.. känns sådär..

Jag håller tummar för dig att du fått guldägget direkt! :)
  • Ivf2020
    Chajsa skrev 2021-04-21 17:36:56 följande:

Hej alla längtare!

Jag var med i tråden i höstas, blev gravid med enäggstvillingar på första färskförsöket men tvingades avbryta min graviditet efter halva tiden pga att de drabbades av en svår blodsjukdom och inte skulle överleva. Det har varit en mardröm från början till slut och jag har många gånger tänkt att jag kommer dö av sorg. Livet ser nu 10 veckor efter avbrytandet lite ljusare ut, jag har äntligen haft mens och ägglossning är beräknad till fredag då jag ska in till kliniken och kolla äggen, kanske få en ägglossningsspruta för att sätta in den frysta blastocyst jag har kvar. Förstår inte riktigt hur det funkar när den sätts in i naturlig cykel- återföringen sker inte förrän en vecka efter ägglossningen? Hur funkar det?

Är förväntansfull och hoppas såå på att det ska fästa igen. Samtidigt sjukt orolig för allt men glad att kunna göra något konkret som tar mig vidare. Skönt att ha er att dela detta med!

Hej!

Usch, beklagar det hemska du vRit med om.. Stark av dig att dela emd dig.

Jag har bara återfört i naturlig cykel, med hjälp av letrozol för att få äl. När stickan slår omm till positivt, så återför man blaston 6 dagar efter. Detta är för att sen är så pass gammal. Jag själv har testat positivt, men är väldigt rädd så jag fick ofostrig graviditet sist. Ska in på vul nästa vecka för att se om det finns något där inne, men oj vad rädd och nervös jag är.
  • Ivf2020
    Chajsa skrev 2021-04-21 23:12:56 följande:

Tack <3 Ah jag förstår! På kliniken jag går på får jag komma in och kolla ägglossningen istället, de sa att jag inte behövde testa med stickor. Är rädd att de missar den precis? Har alla symtom på ägglossning exakt nu.

Grattis till positivt test, så underbart! Hur många dagar efter återföringen fick du plus? Fattar att du är nervös men det är större sannolikhet att det är ett foster än inte där inne, håller alla tummar för dig! Hur hanterar du väntan?

Jag var faktiskt nervös för mitt äl med, men dom rekommenderade cb digital. Den med en liten glad gubbe som dyker upp. Detta är första återsättningen efter ofostrig, så jag var sen i cykeln.. Satte in i cykeldag 19! Men för mig har det ju iallafall tagit sig 2 av 4 gånger, och ingen missad äl. Jag tjuvtestade dag 7, för att se ett svagt plus. Men anande det då mensen inte dykt upp. Väntan är svår, skulle göra vul först om 2 veckor, men då fick dom ändra tiden och jag fick det tidigare. Jag jobbar, tänker och försöker hitta på saker, men det går tankar ändå kan jag säga.. Man är jätterädd för ett ofostrig eller igget hjärta som slår.. Din återsättning kommer gå bra, de lovar jag :)
  • Ivf2020
    Cissi2801 skrev 2021-04-22 05:26:28 följande:

Fick en mer rödaktig blödning i bindan, men inget mer.. börjar få panik

Det behöver inte betyda att det inte gått bra. När är bim? Kroppen kanske inte är beredd riktigt på att den blivit gravid :)
  • Ivf2020
    Cissi2801 skrev 2021-04-22 06:21:40 följande:

På måndag

Då är det ju snart, kan lika väl vara fästningen som skedde. :)

Men förstår helt din oro, ivfare bär en helt annan oro.. Håller tummarna för att det var en nod lödning, och att bäbis tar sig de inne!
  • Ivf2020
    Inalina skrev 2021-04-22 07:58:02 följande:

hejsan! hur känns det nu under graviditeten

//

? har du några symptom redan? När har du första VUL? så spännande!! kram!

Det är mest en orokönsla, blandad med glädje och rädsla.. I början hade jag lite molvärk, nu har jag endast lite illamående samt ömma bröstvårtor.. Så rdd att kroppen lurar mig igen. Vul skulle vart 5/5, men det blev tidigarelagt till 30/4, så nästa fredag. R i 7+2 då.. Så rädd att de inte ska se något, eller att inget hjärta slår. Men som min sambo säger "d går det nästa gång"..
  • Ivf2020
    Inalina skrev 2021-04-22 08:22:50 följande:

jag förstår, men illamående låter ju som ett tryggt tecken i alla fall, jag vet att kroppen kan luras men som någon annan skrev här inne är ju chansen mkt högre att ni får se ett hjärtslag och foster än inte! spännande med VUL nästa vecka då, bara att härda ut antar jag. Ofta brukar symptomen explodera efter första VUL när man sett hjärtat för kroppen tillåter sig liksom att acceptera att man bär på ett liv då och kan börja må dåligt på riktigt. Det låter som att du har ett bra stöd i din sambo som har ett positiv och avslappnat förhållningssätt 

Jaa fast i dagarna så har det avtagit med illamående också.. Men känns skönt att få bekräftat om det finns ett liv eller inte.. Hoppas ju självklart på att det är något, men det är en vecka kvar tills vi får svar. Den veckan kommer vara lååång... Väldigt lång..
  • Ivf2020
    Cissi2801 skrev 2021-04-23 05:58:49 följande:

Tog ett graviditetstest som visade starkt positivt

Men grattis!!! Gud va kul. Det var ju guldägget du hade där, helt klart! Vilken dag är du på nu?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020