• GlitterLina

IVF hösten/vintern 2020

Annna84 skrev 2021-03-30 06:21:29 följande:

Tack! Och vad roligt att ni snart ska starta igen!

Jag har gjort många insättningar nu som inte tagit sig och bad om att få kolla livmodern. Då såg kliniken ett streck/linje där inne och förslaget var att skicka en remiss till extra kontroll. Vilket jag ville för att röja bort alla eventuella hinder innan vi startar om på nytt igen.

Förstår :) vad bra att de gjorde detta, förhoppningsvis blir det bättre med återföringarna nu.
  • GlitterLina
    Always choklad skrev 2021-03-29 19:48:43 följande:

Hejj

Tagit blodprov idag 2 rör blodstatus och järn. Har även hämtat ut recept för ny ivf: gonalf, fyrmadel, lutinus, ovitrelle. Har sedan tidigare progynon och trombyl hemma.

Vart förvånad att det inte var nått kortison men det kanske bara är vid FET?

Inte vid en färsk återföring?

Skall gå igenom handlingsplanen med kliniken imorgon eftm, får jag veta vad som gäller.

Då var vi snart igång igen då.

Skall käka massa skaldjur nu inför äggutplock, var bra sist.

Jag ska oxå gå igenom behandlingsplanen i morgon/onsd :)

Hur ser din ut? För du prata me kliniken idag va?

Vad har skaldjur för effekt på äggen? :) :)
  • GlitterLina

Min mens har kommit!

Så nu på lördag kväll börjar sprutbehandlingen

Ska köra på Menupor denna gång

Nästa fredag är det vul för att kolla om äggen vuxit nåt

• GlitterLina
    Cissi2801 skrev 2021-04-02 13:59:21 följande:

Har varit på ultraljud på Sahlgrenska, det var bara en äggblåsa som hade vuxit till 13 cm, ska tillbaka nu på måndag på ett nytt ultraljud... så det blir och fortsätta med sprutorna ikväll

Va synd men ska du höja dosen något? Minns ej om det va ca 18 dem skulle vara i storlek?
  • GlitterLina
    Cissi2801 skrev 2021-04-02 22:10:33 följande:

Jag ska fortsätta med samma dos som innan.. har du känt av hormonerna i något sammanhang att du brutit ihop av någon anledning? Samt känt trötthet?

Va 1 år sedan jag gjorde behandlingen

Gjorde oxå med Gonal f då.. minns knapp men kom ihåg att jag va väldigt känslig lättirriterad ledsen
  • GlitterLina
    Always choklad skrev 2021-04-03 11:44:09 följande:

Fått tillbaka blodproven lite lågt hb värde men järnvärdet bra här börjat med dureferon morgon kväll. Nu började det droppa blod då blir det start sprutor imorgon.

Å start för dig med :)
  • GlitterLina
    Clemmentina skrev 2021-04-04 20:50:26 följande:

Spännande att du är igång nu! :) Menopur är lite krångligare tycker jag men efter någon dag har man redan vant sig.

Ja detta va krångligare än Gonal f

Väldigt spännande :)
  • GlitterLina
    Ivf2020 skrev 2021-04-04 19:27:12 följande:

Nu börjar det jobbiga. Ruvardag 7 imorgon, planerad mens på tisdag.. Så mentalt skadad så det är jobbigt. Helt säker jag såg pyttelite blod på pappret, men jag vet inte.. Jag har någon enorm mensvärk och skit med, jag vill ju inget annat att de ska ta sig.. Men gud så ont jag har i magen idag. Känns som mensen kommer på beräknad dag på tisdag.. :(

Att ruva är väldigt mentalt jobbigt :(

Hoppas värken är nåt positivt!
  • GlitterLina
    Ivf2020 skrev 2021-04-06 05:49:24 följande:

Vad tror ni? Är det ett streck till? Rd8 med 5dagars, bim idag.. Men ingen tillstymmelse till mens p morgonen iaf.. Mensvärken är dock kvar, den är olidlig nu.. Så jag är rädd, kroppen kanske bara jävlas lite..

Jag ser strecket :)

Hoppas mensen håller sig borta & att testet på fredag är starkare.

Det är väldigt jobbigt att ruva

Kram
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020