• Dhalia

IVF hösten/vintern 2020

[quote=80947734][quote-nick]GlitterLina skrev 2021-02-11 12:43:16 följande:[/quote-nick][/quote]

Ja ser de som bra tecken för det är ju ett spann som överlappar ändå :)

• Dhalia
    Sussna85 skrev 2021-02-11 12:03:01 följande:

Vår lilla bäbis lever, sån lycka! Fick se ett litet hjärta slå idag <3

Enligt klinikens läkare ska jag vara i 6+1 men läkaren idag mätte till 5+4. Men den diffen i dagar hoppas jag inte ska spela nån roll :) Hon sa att det kan vara svårt att mäta korrekt när den lill* ännu är så liten oxå så.

Ååh så underbart <3 har blödningen slutat helt? Sa dem att du ska vila?
  • Dhalia
    GlitterLina skrev 2021-02-12 21:42:36 följande:

Fa

Fasen tog detta vid 19 tiden igår va det ju 2-3 på morgonen:(

Ja tror inte du ska testa mer. Morgonurin är mer koncentrerat och den är runt 2 veckor så du ligger ju precis på omslagsintervallet. Dem digitala är inte så nogranna i veckorna. Till mig visade den ju 3+ fast den borde ha visat kanske 2-3 eftersom den stannade tidigare så jag skulle inte lita på dem mer. Skulle du ta imorn igen morgonurin skulle de säkert stå 2-3 igen.
  • Dhalia
    Sussna85 skrev 2021-02-13 10:48:31 följande:

Här har blödningen kommit tillbaka nu idag,var färskt blod nu vid ett wc besök,försöker behålla lugnet och hoppas än en gång på att det inte är en mf blödning ;(

Ingen har sagt nått om att ta det lugnt,men jag vågar inte gör så mycket annat. Jag som annars tränar många dagar i veckan så vågar jag nu inte göra nått.

Kan ju vara föreliggande moderkaka, för de hade en som gjorde IVF och som fick blödningar i början visade sig senare vara föreliggande moderkaka. Min svägerska hade samma sak hon trodde ju att mensen kom och visste inre hon va gravid förrän hon tog CB som visade 3+, den lyckan hade man ju velat själv uppleva ovetandes gravid och vips in i v8 bara sådär haha ;)
  • Dhalia
    Sussna85 skrev 2021-02-13 12:40:27 följande:

Ja tänk att bara ha hoppat fram några veckor utan nojja och oro,haha,nice :) gyn läkaren undersökte var min livmoder låg,den var långt bakåt sa hon...dock inget om nån moderkaka. Men den kanske man inte kan se/känna så här tidigt i graviditeten? Hmm...

Precis haha. Ja tror inte dem kan se så tidigt utan dem såg det senaere och då kunde konstatera att blödningarna berodde nog på de. För vet min svägerska sa se till så dem stoppar den långt in så den inte fäster långt ner :D men den fäster ju ändå där den vill haha.
  • Dhalia
    Annna84 skrev 2021-02-14 13:32:41 följande:

Hej starka tjejer!

Försöker mentalt ladda om för nästa och sista FET på våra landstingsförsök. Ni som äter Q10 -har ni märkt någon skillnad och vilket märke och vilken mängd äter ni?

Har kliniken varit villig att lyssna på er och gjort någon förändring i medicinering efter många misslyckanden? Är de tex bevisat att trombyl kan hjälpa? Något för att dämpa immunförsvaret? Behöver tips inför mitt möte.

Titta lite på zonterapi -har någon av er testat det?

Haha! Snacka om att man griper efter halmstrån i detta för att försöka lyckas

Hej, har ätit Q10 i ett år nu, många äter en ganska hög dos på 600 mg men ja har ätit 100mg och ökade för någon månad sedan till 200mg, kan inte påstå jag märkt någon skillnad. Gjort en IVF under 2020 men bytte också till Menopur sist och fick då en första gång till frys plus blev gravid men slutade i ett MA. Vågar inte heller sluta med de så fortsätter också haha :) kört på Helhetshälsan och nu senast beställde Elexir.

Ja Livio skulle ge mig trombyl plus fortsätta ta lutinus vid ev graviditet, men kortison var dem med skeptiska. Sahlgrenska ska vi inte prata om myxket svårare att få något där haha :)
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-02-14 19:13:54 följande:

Usch vad tråkigt att det misslyckades den här gången. :(

Jag började med låg dos av q10 efter vår första misslyckade ivf (ett ägg). Andra ivf:en gav 6 ägg och två blastocyster. Men det säga att man måste ta rätt stora doser för att få riktigt bra effekt, upp till 600 mg q10 eller 400 mg av de nedan.

Jag följer råden i boken It starts with the egg. Enligt den finns det q10 som är bättre än andra. Ubiquinol anses vara bäst men Bio-quinone från Pharma Nord funkar lika bra. Jag äter även ett kosttillskott som heter NAC. En del förespråkar att fortsätta med låg dos av dessa efter plus eftersom det finns viss forskning som pekar mot att det kan förebygga missfall.

Tyvärr är det få läkare i Sverige som tror att det går att påverka något med såväl kosttillskott eller läkemedel. Min klinik erbjuder varken blodförtunnande eller kortison. Hade gärna testat blodförtunnande faktiskt.

Går inte du på akupunktur? Jag skulle gissa att zonterapi och akupunktur har ungefär samma syfte!? Tror dock personligen mer på akupunktur.

Köpte också nu samma Q10, men tar du av den 600mg?
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-02-15 21:56:04 följande:

Nej, tagit 600 mg tidigare av annat märke. Kör på 400 mg av den från Pharma Nord. 200 mg till frukost och 4 h senare 200 mg till. Har hört att kroppen inte kan ta upp mer än så.

Okej bra att veta att man ska sprida ut de. Men kan man ta de på eftermiddagen när man kommrr hem från jobbet eller bör man alltså ta de under lunchen?
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-02-15 22:07:24 följande:

Hej är det samma som omega 3?

Vad är det bra för?

Har återsättning imorgon, när bör man börja med det isåfall.

Räknas det som naturläkemedel?

Lycka till!
  • Dhalia
    GlitterLina skrev 2021-02-16 14:50:28 följande:

Hej tjejer

Någon som minns när blödningen kommer igång efter avslutad Lutinus behandling??

Mitt missfall har ej kommit ut än..

Till mig kom de ca 1 dag senare, lutnius sköt fram mensen till mig men de va ju då jag fick negativt. Eftersom du fick positivt kanske det tar lite längre tid tills de kommer igång.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020