• Enkeli

IVF hösten/vintern 2020

eeerica skrev 2020-10-28 09:16:39 följande:

Japp, precis så! Efter mitt första ÄP började jag med akupunktur, jag förklarade att jag ville balansera kroppen inför ivf och sen lät jag henne bestämma. Kommer inte ihåg hur ofta jag var där, men hon skulle veta exakt var i behandlingen jag var och sen satte hon tiderna efter det. Hon kollade även min tunga vid varje besök ( enligt henne läser man av den för att se hur kroppen mår) Det var även hon som sa vilka vitaminer jag skulle ta, förutom folsyra och betolvex (klinikens råd) skulle jag ta niferex, eskimo-3 puré, mega-b och magnesium. Lydig som jag är beställde jag och började tugga i mig :) Nu inför syskonförsöket har jag börjat med alla piller igen, men ingen akupunktur, mest för att jag såg att hon inte är verksam längre.

Under behandlingarna har jag helt undvikit alkohol, inte ens ett glas vin, inget bubbel till nyår, absolut ingenting.

Hmm spännande tabletter. Kanske bör jag också. Vart beställde du?

Såg du mår dåligt nu- är det illamående? Postafen hjälpte mig i min graviditet och seabands, äta mycket i små portioner och faktiskt att kräkas..
  • Enkeli
    Ölandstoka skrev 2020-10-27 21:18:03 följande:

Ja det är mycket som händer i tråden, inte lätt att hålla koll :) Helt rätt iaf, ruvdag 1 idag.

Åhh vad spännande!! Ruvar på en hur många dagars? Så spännande! Hoppas hoppas allt går prima!
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-11-04 12:08:47 följande:

Ja den var ju det i slutändan :D Tack! <3

Hej!varit lite frånvarande härifrån.hur går det för dig?
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-11-04 08:15:56 följande:

Yeey! Efter en hel del konstigt småblödande så har mensen äntligen dykt upp! Varit i kontakt med kliniken och tar min spruta imorgon bitti. Är så otroligt lättad och glad att få vara igång igen :)

Åhh nu ser jag!underbart..nu vill jag följa dig<3
  • Enkeli
    Ölandstoka skrev 2020-11-08 14:59:38 följande:

Tack alla som hoppas! Blir så rörd och glad och stärkt. Har inte bestämt mig än, vi är hos mina föräldrar så det är inte läge förrän senare ikväll ändå. Men ännu inga spottings och jag börjar nästan tro att jag är gravid :) Så otroligt läskigt bara att skriva!

Hoppar in här ... åter varit lite frånvarande, mycket i livet på annat håll som fått mig tänka på annat ett tag. Vad glad jag blir läsa om dig Ölanstoka!! Hoppas hoppas du är gravid????
  • Enkeli
    Ölandstoka skrev 2020-11-08 19:31:53 följande:

Så fina otroliga människor, tack för allt stöd och för att ni finns! <3

Jag följde min känsla och körde. Teststrecket blev jättestarkt på en gång. Slog en rosett om testet och gav till mannen. Har inte riktigt fattat det än, går och tittar på testet hela tiden :) Kan inte fatta att jag är gravid igen :) Så glad och nervös och förväntansfull.

Hoppas så otroligt mycket att det går vägen för er så att vi kan följas åt :)

Men så glad jag blir för din och för er skull!! Vilken faradag för honom. Helt otroligt! Starkt streck är väldigt bra tecken.
  • Enkeli

Kan ni hjälpa mig.. vissa av er minns kanske att jag hade en ?kemisk graviditet? sist och nu skulle jag ha min ägglossning typ men digitala ägglossningsstickor bara blinkar smiley sedan i fredags.. (innan det tom ring) dvs får ingen fast smiley ännu iaf.. kan det bara så att ägget inte lossnar denna gång? Eller kan det ändå lossna senare? Vad betyder detta för min cykellängd isf? Tänker nästa mens.. får man ändå en blödning och kan börja ivf?

• Enkeli
    Lunaymar skrev 2020-11-09 07:48:01 följande:

Hej!

Men det testet kan detektera LH typ 5 dagar innan toppen (tror jag det står på förpackningen), vilket betyder att du fortfarande har en stegring och kanske har som mest LH imorgon? Har du jämfört dina stickor efter att ha matat ut dem?

Hej, kul att höra från dig! Hur går det för dig nu Lunaymar?

Nej- har faktiskt inte jämfört. Ska göra det! Har beställt hemleverans av mer stickor ikväll- billigare än apoteket. Hade ju ändå tänkt testa naturligt en gång till, bara för att..
  • Enkeli
    Lunaymar skrev 2020-11-09 11:01:17 följande:

Jamen gör det, jämför och se hur det ser ut. Jag brukar också använda dessa clearblue test men för mig blinkar det max en dag per månad och sedan får jag en fast gubbe haha. Men jag brukar ta bilder från dag till dag för att jmf och se om det blir starkare. Kanske lika bra att köra på billigare stickor ändå.

Vårt förra och första IVF misslyckades och det har varit tufft både psykiskt och fysiskt faktiskt. Håller på att få min andra mens (på tok för tidigt) efter behandlingen och hela månaden har jag haft spottings. Tror inte att min kropp har tyckt om alla hormoner. Så jag vet inte ens om det är värt att göra en FET nästa månad om min kropp inte är helt på topp. Och vi har bara en fryst blastocyst och jag vill verkligen inte slösa på den.

Hur mår du? När ska köra igång igen? Hur mår din kropp?

Jag brukar också ha snabbt fast smiley istället..aldrig haft så här länge blinkande, därför undrar jag lite.

Jag mår bra annars- vi kör igång vid nästa mens igen.. hoppas på mens snart ju såklart! Kroppen mår bra, mår rätt bra faktiskt! Känner mig redo och längtan efter bebis sååå stor! Grannar har fått bebis och andra i min närhet också- det gör så ont och jag vet inte riktigt hur jag ska bemöta det..
  • Enkeli
    Filly skrev 2020-11-09 15:23:09 följande:

Hej,

ny här och hoppar in i denna grupp då jag har skummat igenom lite vad ni går/gått igenom.

Vi är själva i det stadiet där 4st inseminationer inte har fungerat och provar nu ivf.

Första ivf och första insättning. Äggplock gick bra, vi visste inte riktigt vad vi skulle förvänta oss rent antalsmässigt.. Vi fick 1st blastocyst som klarar sig till frysen. Och just nu ruvar jag på en 3 dagars gammal embryo. Insättning gjordes i torsdags.

Jag tror många känner igen historien mer eller mindre.

Jag tar dagligen lutinus 3st/dag. Misstänker också att ovitrelle håller på att försvinna ur kroppen då mina bröst inte är spända och megaömma. Dock är de fortfarande lite ömma på sidan.

Söker som många här, tecken och hopp.

Men en lustig fråga till er som har tagit eller tar Lutinus, har ni blivit gasiga i magen av dem? haha

Hej, ja- jag blev gasig av lutinus. Så ja absolut!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020