IVF hösten/vintern 2020
Åh vad jobbigt! :( Håller tummarna för att de tre är mogna och befruktas fint så det blir återföring på lördag. Har du mycket ont nu?
Skit att allt sånt här ska vara så krångligt
Åh vad jobbigt! :( Håller tummarna för att de tre är mogna och befruktas fint så det blir återföring på lördag. Har du mycket ont nu?
Hjärtat slog!!! Helt chockad och grät så mycket
Hej tråkigt att de gjorde ont. Jag mår helt ok idag gör inte ont längre bara knasig mage. Hoppas det blir samma för dig. Kroppen är fantastisk på läka.
Har återföring mån (planerat så, beror ju på hur de går.. ) Är ledig denna och nästa vecka väldigt skönt.
Håller tummarna för dig på lör.
Åh va synd att dem inte lyckades få ut alla äggen då tillkom några senare :( låter ju bra att dem ska sätta in två åtminstone. Ringer dem imorgon om antal befruktade eller hör dem av sig på lördag om de verkligen inte finns något?
Så jäkla ledsen :( kliniken ringde precis
Alla 3 ägg va mogna men ingen befruktades! Dem valde att inte injecera in spermierna för att dem tyckte att förra året fick det bra utan
Så nu finns det inget att återföra :(
Stackare! du har mycket uppförsbacke. Har du några försök kvar?
Hej
Satte in en oval blastocyst idag. Såg lite ut som ett påskägg med cellerna där i. De förklarade att där är det som skall vara fostret sen moderkakan å så mycket informativt + gjorde inte ont alls denna återföring, trodde inte riktigt det var klart då det gick så smidigt. De brukar få krångla lite och sist klämde de mig med den där saken man använder för å spärra upp med.
Så då börjar fas 2..
Hej alla!
En liten uppdatering, jag har testdag nu på måndag.. började få symtom några dagar efter ägginsättningen..och fick hem brev idag från sahlgrenska att det inte blev några ägg till frysen.. känns sådär..
Hej
Just fått mitt besked. Inga till frysen men varför 1a gången blev det en och nu sist 3. Nu ingen?
Förstår inte riktigt varför..
Såg säkert 10 eller 15 barnvagnar nu när jag var på promenad i sakta mak 1h. De har en tendens att dyka upp överallt när man inte vill och mammagrupper och pappagrupper som verkar ha det så trevligt så. Låter bitter men man blir lite så.
Håller tummarna för det som trycker i magen nu som fan. Måste bli lugn inte stressa upp mig inte bra..
Väntar på att de ska ringa nu kanske jag får nån förklaring i alla fall..
Hej alla längtare!
Jag var med i tråden i höstas, blev gravid med enäggstvillingar på första färskförsöket men tvingades avbryta min graviditet efter halva tiden pga att de drabbades av en svår blodsjukdom och inte skulle överleva. Det har varit en mardröm från början till slut och jag har många gånger tänkt att jag kommer dö av sorg. Livet ser nu 10 veckor efter avbrytandet lite ljusare ut, jag har äntligen haft mens och ägglossning är beräknad till fredag då jag ska in till kliniken och kolla äggen, kanske få en ägglossningsspruta för att sätta in den frysta blastocyst jag har kvar. Förstår inte riktigt hur det funkar när den sätts in i naturlig cykel- återföringen sker inte förrän en vecka efter ägglossningen? Hur funkar det?
Är förväntansfull och hoppas såå på att det ska fästa igen. Samtidigt sjukt orolig för allt men glad att kunna göra något konkret som tar mig vidare. Skönt att ha er att dela detta med!