• Annna84

IVF hösten/vintern 2020

Vad kul att vi är många som får starta här i april/maj nu :) En riktig nystart!

• Annna84
    GlitterLina skrev 2021-04-03 21:57:03 följande:

Ikväll tog jag första dosen av sprutan Menopur

Lycka till nu :)
  • Annna84
    Ivf2020 skrev 2021-04-04 19:27:12 följande:

Nu börjar det jobbiga. Ruvardag 7 imorgon, planerad mens på tisdag.. Så mentalt skadad så det är jobbigt. Helt säker jag såg pyttelite blod på pappret, men jag vet inte.. Jag har någon enorm mensvärk och skit med, jag vill ju inget annat att de ska ta sig.. Men gud så ont jag har i magen idag. Känns som mensen kommer på beräknad dag på tisdag.. :(

Hoppas hoppas att mensen inte kommer. Hur känns det idag? Kram
  • Annna84
    Ivf2020 skrev 2021-04-05 15:13:48 följande:

Mensvärk konstant.. Riktigt molvärk idag.. Inga gravidsymptom alls i övrigt. Så rädd. Har mer vart nervös förut, men nu är jag rädd pga. Ma. Bim är imorgon, så har det inte kommit mer blödningar då funderar jag på att ta ett test, är dock bara på ruvardag 7 idag..

Testa imorgon, är du gravid så kommer du att se det på RD8. Väntan är värre än att veta tycker jag. Jag håller tummarna <3
  • Annna84
    Ivf2020 skrev 2021-04-05 21:33:18 följande:

Tror du det? Jag kommer ju bli så ledsen om det är negativt.. Är så rädd på något sätt. Har ju några test från rfsu kvar.. Det sista digitala tänkte jag ta testdag.. Jag får tala med sambon.. Han tycker inte jag ska testa tror jag.. Han är nog nervös han med.

Den gången när jag fick en kemisk graviditet så fick jag ett svagt plus på RD8, och vissa får plus redan RD5 med blastocyst, men det är olika såklart. Kram till dig
  • Annna84
    Ivf2020 skrev 2021-04-05 21:33:18 följande:

Tror du det? Jag kommer ju bli så ledsen om det är negativt.. Är så rädd på något sätt. Har ju några test från rfsu kvar.. Det sista digitala tänkte jag ta testdag.. Jag får tala med sambon.. Han tycker inte jag ska testa tror jag.. Han är nog nervös han med.

Usch, det är fruktansvärt jobbigt att få negativt test, men jag tycker att det är mycket värre att få beskedet när mensen kommer, plus att väntan är fruktansvärd. Men nu tror vi på att du får ett plus imorgon :)
  • Annna84
    Ivf2020 skrev 2021-04-06 05:49:24 följande:

Vad tror ni? Är det ett streck till? Rd8 med 5dagars, bim idag.. Men ingen tillstymmelse till mens p morgonen iaf.. Mensvärken är dock kvar, den är olidlig nu.. Så jag är rädd, kroppen kanske bara jävlas lite..

Det är absolut ett streck :) Underbart!
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-04-08 15:52:45 följande:

Ja har om en vecka exakt nu, 15 april. Blir då i v7+3. Men har ingen bra känsla alls. Molvärken man hade i början har försvunnit och kände bara i morse lite grann som något konstigt i sidan annars känns allt stilla i magen sedan 1 vecka tillbaks. Ryggen gör inte lika ont längre, fick nästan direkt ont när jag plussa tidigt där men det har också lugnat sig, har ju försökt sova på sidan och med kudde mellan benen vet inte om det har hjälpt då. I helgen var jag mest trött och frusen av mig men vi var också iväg och var ute och gick mycket i skogen. Jag mår ju lite för bra. Brösten började ömma i typ v4+6 där så ganska sent denna gången. Dem är mer svullna än vanligt fortfarande men de ömma har minskat en aning tycker ja, dem blev aldrig så riktigt ömma som de har varit första graviditeten. Några gånger har jag kännt illamående men tror mer de inbillning. Lite annorlunda allting denna gången också. Så känns ju inget vidare för allt blir bättre och inte värre :( vet inte vad man gör ifall det blir igen MA visserligen har vi rätt då till missfallsutredning men jag orkar inte va med om ett till igen och börja om allt igen. Har ju inget hopp om den i frysen på Livio ska gå vägen heller känns som den skulle slutat i ett MA också. Mycket har spökat i huvudet dem senaste dagarna :/

Vännen! Så fruktansvärt att du ska behöva känna så här <3

Med så mycket jobbigt i bagaget så är det ju oundvikligt.

Önskar dig verkligen lycka och att det kommer gå bra den 15e.

Jag har varit inne i en rejäl svacka de senaste dagarna och känt mig ledsen. Många blir gravida och är gravida runt mig occ jag orkar och vill helst inte träffa någon som är gravid. Det är så svårt att förklara för någon som inte har varit med om samma situation hur det känns. Så mycket som spökar i huvudet hör också.
  • Annna84
    GlitterLina skrev 2021-04-13 10:17:46 följande:

Yes blir äggplock nu på torsdag & återföring nu på lördag!

Spännande!!! :)
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-04-13 15:34:09 följande:

Jag tror inte de, de därför ryggen blev bättre och molvärken nästan obefintlig... Jag har alltid fått ett andra ultraljud för att man ska vara helt säker eller de så dem säger. Fick tom ett till UL när jag va i v10 och den hade stannat i v8. Aa de första barnet isf, som vi kämpat för så länge nu :( är det ert första?

Jag tänker på dig och hoppas så att allt ser bra ut på ditt ultraljud <3
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020