• GlitterLina

IVF hösten/vintern 2020

Astrid40 skrev 2021-05-26 14:33:21 följande:

Åh, vad kul att höra :). Jag har inte varit inne här och läst på ett tag så det va bra timing. Hoppas verkligen det går vägen denna gång. Tror också det är bra att testa gonal igen dom du hade första gången. Styrkekramar

Åh heej :) :) går allt bra hemma med lilla?

Håll tummar för mig

Kram
  • GlitterLina
    Chajsa skrev 2021-05-26 16:46:49 följande:

Pratade lite mer läkaren idag som sa att det var de äggblåsor som var mindre som inte innehöll ägg. Får hoppas att de största blåsorna har varsitt, jag har bestämt mig för att köra på för eventuellt blir det ett par till blåsor.

Låter klokt att byta hormonbehandling! Tänk om vi är gravida i sommar!

Håller tummarna för dig att dessa är fina & stora ägg :)

Ja du tänk om vi är gravida i sommar :) :)

Hoppas!
  • GlitterLina

Så frustrerad

Alla sprutor ligger hemma å väntar på mig men ingen mens ännu :(

Om 1 månad är det ju sommarstängt på kliniken

• GlitterLina
    Chajsa skrev 2021-06-01 08:08:28 följande:

Hej vännen! Ja jag plockades på sex ägg i fredags. Bara tre befruktades, förra gången gjorde de icsi på hälften och frisim på resten och de befruktade lika bra. Men nu med frisim på alla tror jag inte det blev optimalt. Hur som helst, fick en 8-cellig och ofragmenterad liten 3-dagars insatt igår! De andra två hade 2 celler respektive en liten fragmentering men de skulle odla vidare dem och se vad som händer... var lite nedslagen igår för går det såhär utan några till frys varje gång är ju mina landstingsförsök slut i augusti. Men! Försöker njuta för just nu ruvar jag ju och ska vänta lääänge med testningen denna gång :)

Hur går det med blödningarna och järnvärdet?

Läste att du fick tillbaka ett fint embryo :) håller hårt tummarna
  • GlitterLina

Jag känner mig så misslyckad ????

Fortfarande ingen mens, jag har till å me tagit tabletter för att sätta igång mensen, men inte ens då vill den komma????

Dumma kropp

• GlitterLina
    Dhalia skrev 2021-06-09 15:54:45 följande:

Hoppas den kommer snart men va inte så hård mot dig själv. När måste den ha senast kommit igång för att hinna innan semesterstängt?

I tisdags 8/6 va sista dagen för att börja med sprutbehandlingen för att hinna insättning innan stängning :( :(
  • GlitterLina
    Chajsa skrev 2021-06-13 16:49:20 följande:

RD 13 med 3-dagars, plus!!! Hoppas hoppas hoppas den ska stanna nu :)

Men alltså wow:):)

grattis!:)kram
  • GlitterLina
    Always choklad skrev 2021-06-14 23:38:37 följande:

Grattis!!Hej är typ i samma läge väntar på mensen så jag kan beräkna återföring i höst..Fick tillbaka provsvar på hcg tagna i fredags. Inte gravid längre så kemiska graviditeten har gått ur nu äntligen! Tacksam i alla fall att ingen rest blivit kvar. Siktar på mens typ slutet denna vecka eller början nästa..vore så skönt så man kan börja uppskatta och känna att allt kickar igång normalt. Fortfarande som en michelingubbe. Allt är bubbligt å löst. Räknar nästan 10kg pluss på drygt ett år..jaja har sina randiga skäl. Dock har vi förlovat oss å pga husbygge ska vi göra snabbvigsel så kommer inte direkt vara i min prime. Skall dock satsa på klyftan, brösten har som svällt. Lite positivt I alla fall.

Men åh :) grattis

Lite positivt i tillvaron trots allt! :)
  • GlitterLina
    Thessan81 skrev 2021-06-28 16:01:20 följande:

Hej! Vi har 3 misslyckade ivf med gonalf nu byter dom till Menopur har ni några erfarenheter av det? Bra eller dåligt tacksam för svar mvh Tessan

Hej för mig funkade inte alls Menopur

Använde Gonal f första gången & fick ut 13 mogna ägg

4 st blev blastocyster. Blev gravid med alla men inget barn.. testade sen Menopur & fick ut bara 2 mogna ägg & ingen befruktades..

Ska ta Gonal f igen efter sommaren
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020