• Always choklad

IVF hösten/vintern 2020

Annna84 skrev 2021-04-23 12:00:44 följande:

Förstår att det känns tufft! Jag har också bara fått till frysen på en av tre behandlingar och det kan vara slumpen.

Hur mår du nu? Hoppas hoppas att den du bär på tar sig nu!

Hej

Jag har fått på mina andra 2, att de inte gick nu din 3 blev lite av en chock.

Mår rätt ok. Vaknade av att mina bröst gjorde ont i natt, sjuk grej att vakna för men hoppas det är en positiv bieffekt och inte bara lutinus..
  • Always choklad
    Chajsa skrev 2021-04-23 18:37:35 följande:

Idag var jag på kliniken och de såg mogna äggblåsor så imorgon ska jag ta en ovitrellespruta så att jag får ägglossning på måndag och sen frysåterföring av vår blasto på lördag! Ska också ta lutinus från torsdag. Finns det något ytterligare nån annan fått förskrivet eller tips om inför FET? Är det någon som är i samma stadie typ tidsmässigt för återföring? När har ni testat efter återföringen? Har noll tålamod och orkar inte vänta två veckor :O

Hej

Embryblot eller embryoglue. Skall agera som ett klister. Fråga om det.
  • Always choklad
    Dhalia skrev 2021-04-25 18:48:30 följande:

Hur går de för dig? När är testdagen?

Hej

Det är på fredag.

Jo det går väl bra, lite orolig att jag mår för bra..Har haft mörkret i benen som kan vara ett gravtecken men då fick jag tipset käka banan innab läggdags kan vara kaliumbrist, det funkar.

Min syster skall föda vilken sekund som helst nu. Hon har gått över tiden så matas med ul bilder på en klar liten bäbis i magen.. Vill vara glad men känner samtidigt att jag är avundsjuk..suck!
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-04-26 09:01:15 följande:

Hej

Det är på fredag.

Jo det går väl bra, lite orolig att jag mår för bra..Har haft mörkret i benen som kan vara ett gravtecken men då fick jag tipset käka banan innab läggdags kan vara kaliumbrist, det funkar.

Min syster skall föda vilken sekund som helst nu. Hon har gått över tiden så matas med ul bilder på en klar liten bäbis i magen.. Vill vara glad men känner samtidigt att jag är avundsjuk..suck!

Myrkryp i benen ska de va..
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-04-26 09:59:32 följande:

Myrkryp i benen ska de va..

Hjälp kom lite ljusrosa flytning nu..hoppas ej kört..suck..
  • Always choklad
    Ivf2020 skrev 2021-04-26 19:13:40 följande:

Det kan vara en liten nidblödning, behöver absolut inte vara kört <3

Försöker googla men tankarna är smått spridda.. när infaller det nifblöding..Satte in en 5 dagars för 1v sedan..

Har trobyl + kortison + lutinus 3ggr per dag..
  • Always choklad
    Grustradgarden skrev 2021-04-27 09:00:19 följande:

Det hade jag också (när det tog sig). Fick väldigt sköra slemhinnor av lutinus, så det behöver inte betyda något negativt. :)

Hej idag har det inte kommit nå rosa och molar inte på samma sätt rumlar runt i magen bara lite. Fick akut sug efter toast!!

Då var jag tvungen äta det.

Nedräkning nu..snart fredag, jobbar hemifrån då. Skönt om de sket sig..
  • Always choklad
    Ivf2020 skrev 2021-04-27 11:21:17 följande:

Vi får ge varandra besked då, jag har vul 08 30 för att se om något hjärta slår. Vi är nog lika rädda å olika sätt! Vi får försöka njuta fram tills dess. Kram

Nu när jag satte in lutinusen efter 17 var de mörkare klegg i trosskydd inte ljusrosa längre utan ljusrött. Droppar lite i trosskyddet också. Svårt å känna hopp, för min syster har vattnet gått nu på BB.

Det ser säkert fint ut på VUL kram!
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-04-27 09:44:03 följande:

Hej idag har det inte kommit nå rosa och molar inte på samma sätt rumlar runt i magen bara lite. Fick akut sug efter toast!!

Då var jag tvungen äta det.

Nedräkning nu..snart fredag, jobbar hemifrån då. Skönt om de sket sig..

Så då var dagen D här. Min syster har just fött 1 stark stor bäbis på över 4kg..här runner tårarna och det är ljusrött blod.

Så glad och ledsen på samma gång..

Blir nog inte mycket sova, ska duscha och sen kanske det känns lite bättre. Väntar på att de ska sätta igång och krampa..men hoppet måste ju finnas kvar till fre i alla fall..
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-04-27 23:32:25 följande:

Så då var dagen D här. Min syster har just fött 1 stark stor bäbis på över 4kg..här runner tårarna och det är ljusrött blod.

Så glad och ledsen på samma gång..

Blir nog inte mycket sova, ska duscha och sen kanske det känns lite bättre. Väntar på att de ska sätta igång och krampa..men hoppet måste ju finnas kvar till fre i alla fall..

Hej pratade med sköterskan nu på morgonen.

Det kom ljusrött blod med strimmor i urinen. jag fick ont i magen och tagit en Alvedon. Nu när jag satte in lutinusen kom det gammelrosablod på applikatorn.

Frågade om att boka tid med läkaren då det är nog kött! Hon sa då att testa fre vissa kan blöda ganska mycket behöver ej vara kört..jaja hålla tummarna.

Jo glad över syrrans bäbis men tja lite upp och ner känslomässigt..
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020