• Dhalia

IVF hösten/vintern 2020

Inalina skrev 2021-03-16 07:45:23 följande:

hej!! jätteintressant länk, kanske köper jag lite inostisol också då, gjorde en stor beställning igår på olika saker såsom melatonin, Dvitamin, Omega 3 och Q10 =) 

idag kom blödningen, och mensvärken på det så här är loppet def kört. tog ett test ändå och tja samma resultat som igår så blir att ringa kliniken. kan tänka mig att de vill att man tar blodprov 'i alla fall' men då vill jag även ha en läkartid så vi kan diskutera nästa steg då det ändå är meckigt att åka in till kliniken...får se vad de säger när jag ringer idag. 

är ju lite sorgligt detta med minus såklart men än finns det hopp då jag faktiskt lyckats bli gravid innan mha IVF. 

är du spänd inför VUL på fredag? känner du något av hormonerna ännu? vad är det för dos du får?

Så ledsen att det inte gick tror inte heller mitt kommer gå vägen denna gången heller :( inget av de 7 som odlades vidare kunde frysas, kännrr mig helt förstörd :(
  • Dhalia
    soltroll skrev 2021-03-16 17:23:01 följande:

För oss klarade sig inget till frysen, men däremot det lilla 2 dagars som jag fick tillbaka. Så tappa inte hoppet än<3

Tack för du ger mig lite hopp mitt i detta besked. Sånt vill man höra nu :( <3
  • Dhalia
    Annna84 skrev 2021-03-16 17:52:21 följande:

Vännen!!!! Tappa inte hoppet, det ska gå tillslut. Och det kan gå med embryot du bär på också. Jag vet precis hur du känner eftersom detta har hänt mig med. På första IVFen fick jag varken insättning eller till frysen, på andra IVFen en 2dagars men inget till frysen. På tredje fick jag plötsligt 3st till frysen (men ingen tog sig ju...) Det gör så fruktansvärt ont att få det där jäkla beskedet att inget går att frysa. Men det krävs ett embryo för att det ska lyckas och nu hoppas vi på det.

Att du en gång har fått ett embryo som fäste ger hopp om att det kommer att lyckas. Massa kramar till dig

Ja vi hade ju typ samma historia. Fan när ska detta bara gå fattar inte hur mycket ska en människa behöva genomlida :( grät som fan och tänkte senast idag på jobbet dem har inte ringt än för sist när vi inte fick något till frys så ringde dem, i ett tag täntke jag idag de bara måste ha gått något att frysa då, men nä då kom de här sketna brevet. Fy fan känner bara ja borde envisats att få två ändå.

Tack kan bara hoppas, allt man har kvar nu <3
  • Dhalia
    Jenzia skrev 2021-03-16 18:10:05 följande:

Känner verkligen med dig! Förstår att det är lätt att tvivla på den lilla tvådagars du fick tillbaka, men det är många som blir gravida på tvådagars embryon. Den du fick tillbaka kan vara the one <3 Stor kram iaf! Vilken jävla berg- och dalbana den här processen är!

Tack hoppas verkligen de är så fast man känner att allt hopp rinner ur en nu :( verkligen, lätt ska det inte gå iaf!

Får kolla andra alternativ snart något utomlands för fler försök gör ja inte mer här. Man kör på i blindo känns de som inte ens mätte dem slemhinnan vid insättning fast jag till och med hintade om slemhinnan och frågade om den kan va för tjock....
  • Dhalia
    Inalina skrev 2021-03-16 20:39:47 följande:

Åh vännen jag vet ju precis hur besviken man blir!!! MEN embryot har det mkt bättre i din livmoder än på nåt labb så jag tror på ditt lilla pyre!! jag förstår att man tvivlar men ta inte ut något i förskott, bättre att glädjas/sörja sedan när man vet istället, stor kram!

Så förjävligt de här är!! Ja ska väl inte helt fördömma det lilla i magen hoppas de är så att våra blir bäst i livmodern helt enkelt. Men det suger så mycket att de ska ta så många omgångar bara :(
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-03-16 21:38:57 följande:

Åh nej vad tråkigt! :( Vad ledsen jag blir för din skull. Jag håller verkligen tummarna för embryot du nu ruvar på. Det har det förmodligen mycket bättre i livmodern. Sist pratade läkaren så mycket om att det verkar slumpartat i hur resultatet blir mellan olika cykler men man undrar ju om det är hela sanningen. Massa styrkekramar!

Kanske var ren tur hos Livio vem vet. Ja hade ju velat göra ett nytt IVF med äggplock där men antr dem vill göra först FET sen lär ja väl stå där med en halvt försök och får köpa andra halvan. :(
  • Dhalia
    Annna84 skrev 2021-03-17 08:43:49 följande:

Hur mår du idag? Har du kunnat sova?

Jag vet, fan fan, känner också att det är så jäkla orättvist och jag känner mig så himla ensam i det (förutom här <3) Räcker det inte att man ska behöva gå igenom ett antal IVFer undrar man ju. Det är som att det aldrig tar slut med besvikelser.

Det kommer gå för oss tillslut, på ett eller annat sätt! KRAM

Sov inte så mycket låg och vred mig och somnade väl ordentligt innan klockan ringde. Ja känner samma har ingen i samma situation för alla gick de på första IVF försöket plus alla fick något till frys :( å när man tror de kanske vänder så gör de ändå inte de. Hade så höga förhoppningar. Det gör de väl. Snart går ja nog över till äggdonation om inte Livio går vägen heller.
  • Dhalia

Tog test på kvällen hållit mig 5 h för imorse såg jag något men då hade jag hållit mig 2 h för vred mig på natten och var uppe. Nu kan man se strecket på bild med telefonen de såg man inte imorse.
  • Dhalia
    AndraSladdis skrev 2021-03-17 16:33:15 följande:

Det där känner jag igen. Vred också mig till morgontimmarna när beskedet kom på kvällen att det inte blir någon transfer för mig. Så mycket som kan gå fel och kan inte ta något för givet.

Men din tvådagars kan fortfarande klara sig! Hade inte Sussna85 samma situation, fragmentering på alla som odlades vidare, men hon blev gravid med sin tvådagars.

Ja tänker alltid på henne de blev ju precis så för henne med. Tror den lilla kan ha fäst man ser tydligt ett streck nu och det hade jag inte i tisdags då var det 10 dagar sedan ovitrelle togs. Livrädd för att det ska bli ytterligare MA men också livrädd om det försvinner..
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-03-17 20:47:52 följande:

På fredag är det dags! Börjar känna av sprutorna en del nu så det är skönt att det närmar sig. :)

Annna84 skrev 2021-03-17 21:09:57 följande:

Men WOW!!! Det är ju ett streck där <3

Så glad för de strecket tanken på de där brevet de va som att bli påkörd av en lastbil. Testade imorse med och där va den igen, ingen direkt skillnad i intensitet kanske får testa nästa gång i helgen istället <3
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020