IVF hösten/vintern 2020
Jag tror jag med kommer att känna samma i efterhand men just nu är det så tråkig med allt VÄNTANDE. Samtidigt är jag glad att vården är måna om att man ska må bra.
Okej är det skillnad på dessa sprutor. Jag är också orolig att mina inte ska klara sig nu. Jag tog en spruta som heta gonapeptyl. Försöker googla på det men hittar ingenting.
Hur långt senare kom din mens efter avbruten IVF ?
Jag beklagar ditt missfall. Så himla tråkigt och så sent. Jah fick mitt sent i v8 och det känns svårt att acceptera när det är via IVF. Har läst att man kan göra mera studier på embryon utomlands förstår inte varför man inte gör det i Sverige
Med avbruten IVF menar du totalfrys? Jo, efter den där sprutan (Suprefact/Gonapeptyl) får du mens snabbt inom några dagar bara, eftersom ingen gulkropp formas. Det är en genombrottsblödning snarare. Sedan om man ska göra FET direkt efter denna "mens" så måste man få typ dubbeldos Letrozol för att det annars kan ta lång tid att ägglossa.
Jag hade egentligen inte missfall utan avbrott i vecka 17 för att fostret hade en avvikelse så att det inte kunde överleva. Inte mindre tråkigt såklart utan kanske ännu mer. Beklagar ditt missfall också!
Ja, man kan kromosomtesta embryon utomlands men svensk lag tillåter inte det, om det inte finns en bevisad genetisk avvikelse hos föräldrarna. Vi kromosomtestar just nu och får svaret om två veckor. Det är min långa väntan just nu :). Alltid i IVF-processen väntar man på något, eller hur?