• Cissi2801

IVF hösten/vintern 2020

Halloj alla ivf:are!!!

Jag har fått hem schemat som jag ska följa när jag ska starta ivf försöker.. kommer komma igång v.9 med injektionssprutorna..

Sprutorna som jag ska ta är: gonal-f, fyremadel och ovitrelle.. efter det så är det lutinus... ska bli så kul att få komma igång..

Fick även höra att äggreservern var jättebra ????

• Cissi2801
    Dhalia skrev 2021-01-28 21:02:23 följande:

Hej, härligt då startar vi i samma veva typ jag kommer förmodligen starta någon gång under vecka 8. Kör på Menopur denna gång, de två första IVF hade ja gonal f.

Vart gör ni? Är det första IVF? :)

Det är första ivf:n för oss, då ska vi kör gonal-f och fyremadel.. vi är på Sahlgrenska i Göteborg.. ni då?

Lycka till när ni startar.. håller tummarna
  • Cissi2801
    Ivf2020 skrev 2021-01-30 17:52:23 följande:

Välkommen. Allt kommer gå jättebra :)

Tackar.. det ska bli så skönt att komma igång.. vi startar i mars.. har du/ni kommit igång ännu?
  • Cissi2801
    Ölandstoka skrev 2020-08-03 10:51:20 följande:

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

Hejsan alla glada ivf tjejer!

Jag började med första gonal-f sprutan igår, var såklart nervös (är rädd för sprutor) men det blev lite som terapi igår, maken är ett så otroligt bra stöd.. på fredag är första ultraljudet för att se så äggblåsorna växer.. håll alla tummarna att det går bra.. ????
  • Cissi2801
    Dhalia skrev 2021-03-27 18:52:11 följande:

Hej,

Håller alla tummar :) har ni försökt länge innan ni gick över till IVF ?

I fem år.. tack, hur går det själva?
  • Cissi2801
    Dhalia skrev 2021-03-28 14:01:49 följande:

Oj de va länge, hoppas de ska gå för er! Vi har försökt också nästan lika länge 4,5 år nu. Vi plussade för en vecka sedan efter vårt 4e IVF. Men vi får se hur de går, har två MA sedan innan så hoppas vi får se ett tickande hjärta för första gången om två veckor.

Håller tummarna att ni får se ett tickande hjärta.. har tagit tredje sprutan idag, ska på ultraljud på fredag ???? tack, känns så skönt med allt stöd både från familjen och här på familjeliv..
  • Cissi2801
    Ölandstoka skrev 2020-08-03 10:51:20 följande:

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

Har varit på ultraljud på Sahlgrenska, det var bara en äggblåsa som hade vuxit till 13 cm, ska tillbaka nu på måndag på ett nytt ultraljud... så det blir och fortsätta med sprutorna ikväll
  • Cissi2801
    GlitterLina skrev 2021-04-02 19:00:55 följande:

Va synd men ska du höja dosen något? Minns ej om det va ca 18 dem skulle vara i storlek?

Jag ska fortsätta med samma dos som innan.. har du känt av hormonerna i något sammanhang att du brutit ihop av någon anledning? Samt känt trötthet?
  • Cissi2801
    GlitterLina skrev 2021-04-02 23:04:14 följande:

Va 1 år sedan jag gjorde behandlingen

Gjorde oxå med Gonal f då.. minns knapp men kom ihåg att jag va väldigt känslig lättirriterad ledsen

Jag har märkt att jag har blivit lättare känslig när jag börjat med gonal-f, men jag hoppas snart på äggplock.. att äggblåsorna växer till på måndag...
  • Cissi2801

Det blir äggplock nu på fredag, fick veta det när jag var på Sahlgrenska idag.. woho

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020