IVF hösten/vintern 2020
Suck mensen har ännu inte kommit! Tog sista proveratabletten i lördags
Bara för man vill ha den så kommer den ej
Suck mensen har ännu inte kommit! Tog sista proveratabletten i lördags
Bara för man vill ha den så kommer den ej
Alltså. Jag har fått mitt livs första positiva test!! :D
Kan inte riktigt ta in det.. Kommer nog bli lite (mycket) stick-kissande framöver för att få in det! :) ;) nu hoppas jag att den lilla fisen håller sig kvar och utvecklas som den ska! ;)
Ska göra mitt andra frysåterförande så har tagit Provera för att få igång mens. Det funkade ej denna gången.
Va på ultraljud idag & slemhinna va supertunn & ingen mens alls på g.
Så läkarn tyckte jag skulle börja med Progynon i morgon.
Vill höra era erfarenheter av dem.
Några biverkningar ni fick? Blev det nån graviditet med dem?
Jag har tagit progynon både i denna graviditet (v. 12 nu) och den förra som blev ett barn. Biverkningar jag har fått är kraftig huvudvärk framförallt samt illamående och trötthet.
Hej! På fredag blir det äggutplock tyvärr hade jag mindre äggblåsor denna gång. Och om allt går som det ska blir det insättning på Måndag. Nu hoppas jag det tar sig :)
Vaken sen 04:45. Tror sambon är mer nervös än jag. Han vaknade strax efter 04. Lycka till idag och alla andra ????
Nu är det över. Bedövningen kändes inget, dock sticket i vä äggstock. Skrek och skämdes. Men vi fick 8 ägg. Nu ska de dejta så i morgon ringer dom. Ligger med vetekudde nu och citodon på soffan med chips. Ingen risk för överdtinulering men de rekommenderade saltrik mat
Nu har jag testat (vem kan sova när man är nervös!?). Gravid. Strecket är ganska tydligt men dum som jag är tog jag ett digitalt som visar 1-2 veckor. Så nu är jag orolig för det borde väl visat 2-3 vid det här laget!? Är i vecka 4+2 om jag räknat rätt.
Satte in ett 5dagars blastocyst.
Blev tyvärr minus på testdagen. ( ruvardag 14 ) Men fick en ny testdag då jag mår illa & ingen mens än, så nytt test togs på ruvardag 16, men oxo detta visade minus.
Ingen mens än...mår illa till&från annars inga symptom, antar att illamåendet presis som den än uteblivna mensen beror på progynonen & vaggisarna.
Svårt att ge upp i huvudet men men... ett sista minus idag på ruvardag 18. Nu blir det inga mer test & medicinerna är undanplockade. Suck!
Nån här som slutat med progynon & crinone-vaggisar och vet hur länge man fått vänta på mensen?
Eller nån som fått ett plus efter ruvardag 18??
Då va ultraljud hos Ivf läkarn klar :) allt såg bra ut & insättning av embryot blir nu på tisdag, 3dje gången gillt nu då!