IVF hösten/vintern 2020
Ja men absolut! Jag ser ett streck. Åh vad jag hoppas det går vägen den här gången.
En dag kvar för ditt ultraljud. Har de känts av i äggstockarna något :)
Ja men absolut! Jag ser ett streck. Åh vad jag hoppas det går vägen den här gången.
Ser streck :) hoppas hoppas den lille håller fast
Fullt förståeligt! Testa någon mer gång om ett par dagar så har det förhoppningsvis ökat lite mer. Förstår hur du känner...kommer heller aldrig våga glädjas fullt ut innan ett ultraljud visat att det finns något där.
Ja! Jag känner i hela magen nu! Börjar bli lite nervös. Hoppas på bra besked imorgon!
Men WOW!!!!! Det är ju tydligt streck!! Åh så roligtnå vad glad jag blir!!!=). Stort grattis du är ju gravid nu och det är ju fantastisk!
Men där ser du ju! :) Det har ju fäst. Förra året fick också positivt på RD7 med 2-dagars med samma test, ungefär samma styrka. Hoppas att det går vägen nu!!
Wow!!! Grattis! Den lilla rackarn var en fighter!!! Så spännande! Att få plus på RD7 med en tvådagars är väl också vääääldigt tidigt, så verkar vara en stark fästning!
Håller med! Men nu tror jag det är eran tur! När har du testdag?
Jag uppdaterar efter vul. Tack för tumhållningen!
Ja just det! Har du testat mer?
Var ju på vul idag. Det såg ut som om det fanns ungefär 13 äggblåsor på gång i storleken 11-14 mm. Det blir nytt vul på måndag och sen äggplock någon gång i mitten/slutet av nästa vecka. Jag vill ju verkligen göra en färskåterföring...finns nog en liten risk för överstimulering eller läkaren kunde inte utesluta ännu iaf. Håll tummarna för att jag inte blir överstimulerad.
Hej
Just pratat med kliniken. Jag skall fylla 40 i maj och de gör inga landstingfinansierade färska återföringar efter 40. Nu skall min läkare be om att få göra en färsk återföring istället för en frusen som är på tur egentligen då jag har gjort 2 och har kvar 1. Nämnde kortison som nån tipsade om här så det ser ut att bli det, skall minska immunförsvaret så man ej stöter bort embryot viket jag verkar göra. Troligen blir det i styrd stimulerad cykel. + Lutinus + Trombyl + Progynon + Embryoblut. Kanske är så att min kropp stöter bort som min gynläkare misstänkte innan all ivf satte igång..
Känner mig som nu i limbo och tårarna rinner.. Då kan jag bara vänta och se vad domen blir. Får jag höra vad domen blir..
Bra med färsk återföring då det innebär att vi får fler ägg till frysen nu..
Kanske slutar i slutändan med att nån annan får bära mina ägg.
De verkar det inte vara nå fel på, det är först när de ska in i min kropp..
ja men alltså det är ju sånt här som får en att tro på guldägget ! känne du några symptom alls?
min klinik här i schweiz berättade också om något som kallas 'natural ivf' där man endast får ut 1-2 ägg som man sedan gör ivf på, det har varit lyckat i vissa fall och är ju inte alls så påfrestande för kroppen då man inte alls får de hormornerna etc men kunde vara en ide om man sällan fick mer än 1-2 embryon befruktade ändå. men jag kände att jag ville testa en omgång till med en rejäl dos med hormorner för att kunna få fler befruktade, så vi avvaktar det steget.
läkaren sa också att det absolut inte är för alla, utan mest för de som inte ville ha så mkt hormorner i kroppen av olika anlendingar. kul att det finns i alla fall!