• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Chajsa skrev 2020-10-25 21:06:48 följande:

Nej :( så tråkigt att höra att det inte gick vägen. Inte varit inne här på ett par dagar. Fyfan så orättvist och tufft, lider verkligen med dig. Har du pratat med kliniken? Massa styrkekramar <3

Hur har det gått för dig Chajsa? Du hade ju så ont i magen här för några dagar sen....Hoppas att allt är ok! <3
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-26 10:36:20 följande:

Hej fina ni,

Jag pratade med kliniken nu- de sa att jag skulle sluta med lutinus och alla andra mediciner nu direkt. De trodde en blödning kommer inom en vecka och sen sade de att nästa försök blir vid nästa mens direkt- dvs i slutet på november förhoppningsvis. Det gjorde mig ändå glad! Ska sörja , äta gott och mysa denna vecka. På torsdag ska jag ut och äta med en vän och dricka vin- på fredag ska jag vara ledig och hela helgen. Sen nästa vecka ska jag äta supernyttigt och börja träna mycket! Fokuserat på det tänker jag.

I morse vaknade jag dock med hemsk ångest..usch och fy! Biverkningar på att sluta med lutinus

Vad skönt att få köra igång direkt på nästa mens! De gör du rätt i,ta hand om dig med god mat,god dricka och trevligt sällskap,blandat med nyttigheter :) Kramar!
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-10-26 12:24:29 följande:

Det hoppas vi verkligen att det är! Tack, det gick fint. Hade 7-8 äggblåsor i hyfsad storlek och några till på gång. Blir ett till vul innan äggplock.Åh spännande! :) Nu hoppas vi tiden går fort till ultraljud.

Vul idag gick bra. 7-8 äggblåsor i hyfsad storlek (13-17 mm) och några till på gång. Ska göra ett vul till innan äggplock. Verkade inte vara någon risk för överstimulering så jag hoppas det stämmer så att det blir färskåterföring denna gång!

Vad skönt att det inte finns risk för överstimulering! Och blåsornas antal var ju helt ok. Ca 10 st är ganska optimalt enligt många kliniker,förhoppningsvis hinner de som var pågång växa till sig :) När är nästa vul?
  • Sussna85
    Chajsa skrev 2020-10-26 12:38:01 följande:

Åh vad fin du är! Det har blivit bättre, jag tror faktiskt det kan ha varit en så enkel grej som förstoppning haha! Känner fortfarande lite molande och stick men inte som tidigare. Tog ett nytt test clearblue med veckoindikator imorse och då har den skiftat upp från ?gravid 1-2? till ?2-3? så jag hoppas det går åt rätt håll. Ska boka in tidigt vul imorgon! Är dock väldigt ödmjuk inför att graviditeten kan gå tillbaka och jag får köra på med ny behandling. Hur går det för dig? <3

Ja om inte magen funkar så kan hela kroppen bli i olag. Men då verkar det gå åt rätt håll iallafall, jag hejjar på det<3 Jag väntar på att få köra igång på nya kliniken ibörjan av November,försök nr 4 :)
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-26 14:44:40 följande:
    Åhh vad jag hejar på dig!! Början på november är ju helt preciiiis. Det är härligt när man får göra något aktivt! Hur funkar ivf i Finland? Vad kostar det osv? Tar du ultraljudskontroller på Åland eller hur sköter ni den?
    Ja! Jag mår så mycket bättre mentalt när jag får börja en ny behandling.

Jag gör alla ultraljud på Åland, bara ET och ÄP sker i finland. Skickar över alla resultat på Journaler,äggblåsor och storlekar via mail,funkar jättebraGlad

På den gamla kliniken så låg ett försök med alla behandlingar på 2400? plus spermaprovet varje gång som kostar typ140?. Så efter avdragen man får göra har vi betalat precis under 2000?/gång.
    Sen alla ultraljud jag gör här på holmen 160?/gång och resorna till finland ca 100-150/gångFoten i munnen Och alla mediciner innan jag kom upp till högkostnadsskyddet har blivit ca 1000?.
    Räkna ut att ca 9000? har vi lagt ut hittills. Det är fan inte billigt....men alla pengar kommer att vara värda det bara vi lyckas nångång...Hjärta

Nya kliniken är dyrare,därav valde vi inte dom först...men kanske vi var dumsnåla,har fått en helt annat bemötande och tankar om vårt problem hos den nya kliniken.
    Läkaren jag har verkar verkligen vilja att vi ska lyckas, vilket Aurakliniken inte gjorde. Där kändes det som de bara körde i på med samma upplägg med en aning modifikation. Bara de fick pengar var de nöjda var min känsla tillslut.

• Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-10-26 16:18:49 följande:
    Ja men precis, hoppas verkligen inte jag blir överstimulerad nu. Det beror väl lite på när äggplocket blir om några fler hinner växa till sig. Sist var ser 12 blåsor med 8 ägg i. Nästa vul på onsdag!
    Ok, då får vi hoppas att nån till växer på sig fint till dessGlad Så med lite tur kanske kanske du får ta ägglossningsspruta på onsdag och ÄP på fredag! Spännande!
  • Sussna85
    Chajsa skrev 2020-10-26 15:23:23 följande:
    Håller alla tummar och tår för dig!!!
    Tack tack snälla duHjärta
  • Sussna85
    Ölandstoka skrev 2020-10-26 15:53:33 följande:
    Hej, läste nyss att det gick bra för dig, vad härligt :) När blir nästa vul? Hoppas på en färskåterföring om en dryg vecka :)

Jag är med embryo nu, det gick jättebra förutom att det var en gynekolog jag inte är så förtjust i. Testdag fredag den 13:de :P Tur att jag inte är vidskeplig :)
    Härligt att läsa! Jobbigt när man får en gynekolog man inte gillar dock...men tänkt ja,nu ligger det ett litet embryo där, är en så surrealistisk känsla när man går därifrån tycker jag. Kommer dit ogravid och vips,så ligger det ett litet embryo där i livmodern...man blir hänförd vad de kan göra i dagens lägeHjärta
    Nä, du får tänka att det där är din turdag ist!
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-26 20:57:01 följande:

Jag ska snart sluta grubbla mitt eget- längtr att orka kommentera era inlägg. Snart. Ännu är jag en sörjande kvinna som tyvärr inte orkar så mycket mer. Men snart.. har en fråga om ni orkar, har någon av er hört andra som inte fått till frysen men ändå lyckats bli gravid? Tänker bara om det betyder att mina ägg är helt urkass, eller om det finns en chans.. undra om det därför inte gått när vi försökt naturligt! Så har ni hört.. tack snälla och kramar

Sörj vännen! Så kommer du igen när du orkarHjärta

Jag kan bara svara med detta.

Att få till frysen är inte alla förunnat vare sig man har bra kvalitet på äggen eller ej. Jag tror att det har blivit en sorts jag vet inte, "överhypad grej",över att alla får till frysen vid en ivf, och så är det ju verkligen inte. Så misströsta inte ännu,ingen ivf behöver vara den andra likHjärta
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020