• Dhalia

IVF hösten/vintern 2020

Clemmentina skrev 2021-04-08 22:16:22 följande:

Kan bara instämma med Inalina. Ta inte ut något i förskott utan nu är du gravid! Du blöder inte och vecka 7 är fortfarande tidigt för symptom. Känner flera som inte vetat att de varit gravida förrän långt mycket senare just för att de inte hade ett endaste symptom. Dessutom kan man inte jämföra med tidigare graviditeter eftersom varje graviditet är unik. Förstår att huvudet är fyllt av negativa tankar men försök att inte oroa dig. Håller tummar och tår för bra besked från dig nästa vecka. Stor kram

Tack hoppas de kan va att symtomen försvinner och kommer tillbaks kanske senare. Eller om man ser hjärtat slå så behöver dem inte komma tillbaks heller för de ju bättre att må bra men de bara man inte vet nu vad som händer där inne. Om man ändå kunde varit skapt på så sätt att man vet hur den mår där inne haha..

Hoppas de blir ett positivt besked ja kan ge. Kram <3
  • Dhalia
    GlitterLina skrev 2021-04-08 22:38:07 följande:

Va jobbigt för dig att känna så :( förstår precis din känsla. Vi alla håller tummarna för dig nästa vecka att allt ser bra ut där inne :) kram

Tack hoppas de med :). Kram
  • Dhalia
    Ivf2020 skrev 2021-04-09 06:03:47 följande:

Jag förstår dig helt. Jag plussade idag, så travar in på hela 4+3.. Men jag har endast haft molvärk, ingen tillstymmelse till ömma bröst eller något annat. Denna gången ska jag försöka tjata till mig ett riktigt tidigt vul, men visst hade man mått bättre om man legat och spytt, mått riktigt illa och haft sprängande bröst. Samtidigt, så kanske våra kroppar är hur grymma som helst som kompenserar så vi får må bra genom graviditeten? Jag är jätterädd denna gången med, men man måste våga tro.. Dock är jag tyst till alla förutom sambon att vi plussat, denna gången vet dom inte ens om insättningen. Jag tror på oss nu! :)

Jag hoppas de kan va att symtomen kommrr och går. Jag var ju mer hoppfull för någon vecka sedan då symtomen började komma men nu när man mår lite bättre så tappar man lite hoppet. Vi har inte heller sagt till någon förutom dem på jobbet vilket jag måste säga för vi ska täcka varann. De bra du kan va så positiv :) mina känslor har ju börjat vela nu går upp och ner för allt närmar sig.
  • Dhalia
    Ivf2020 skrev 2021-04-09 08:06:39 följande:

Tro mig, jag måste vara positiv första plustecknet sen ma nu och jsg är totalt livrädd. Men ska trycka på så tidigt vul jag bara kan få.. När har du tid för vul? Vi måste ju tro på oss själva, när andra inte gör de :)

För mig är de också första igen och jag är sååå tacksam att det faktiskt tog sig trots att ingen av de resterade 7 klarade sig till frysen, jag trodde ju denna skulle vara helt körd och var helt förstörd i en dag sedan nästa dag kom plusset. Jag fick tid i v7+3 den 15 april, nu är jag i v6+4. Men när ska du ringa dem? Tycker också kan vara bra att få lite tidigare.
  • Dhalia
    Inalina skrev 2021-04-09 08:21:26 följande:

alltså i början där tror jag man känner efter precis hela tiden så om man mår lite illa eller blir lite trött så MÅSTE det vara graviditeten. jag kände inget illamående förrän samma dag jag skulle på VUL och då var det ändå ganska diffust så jag fattade inte att det kunde vara graviditeten.. men det fick jag äta upp sen ;)

annars hade jag bara lite molvärk kring BIM och hade även en del blödningar tidigt så jag fick försäkra mig flera gånger innan v 12 att det fanns någon där inne med flera vul  jag tror på ditt pyre denna gången och hoppas verkligen du får gå hela vägen, det är din tur nu!!!

De ju precis de man gör varje dag tänker på de å kännrt efter och tror kanske allt ska komma direkt å hålla i sig. Minns ju inte heller hur de va första gången de kanske va så då också men då oroade man sig inte. Om man ändå kunde va sådär orosfri som då haha :)
  • Dhalia
    GlitterLina skrev 2021-04-09 18:36:57 följande:

Va på ultraljud idag

Gick inte därifrån speciellt hoppfull :(

Endast 1 äggblåsa på höger sida visserligen på 16 mm men 1 liksom :(

Sen på vänster sida 4 st bara men mindre is strl 15,14, 13, 11

Hon va i valet & kvalet om vi skulle höja dosen men med tanke på senast när jag blev sjuk i överstimulering så fortsätter vi med samma dos & går på ul på tisdag morogon. Om det ser bra ut då så blir det troligtvis äggplock på torsdag eller fredag

Men dem andra kan väl hinna ikapp? För så var de på mig hade en del som va 11 mm, 4 st om ja inte minns fel, men dem kom ikapp ändå.
  • Dhalia
    Ivf2020 skrev 2021-04-09 13:59:07 följande:

Jag pratade med dom nu och inte en dag innan 8+0... Så jag ska inte in förrän i början på maj. Dom dagarna dit kommer kännas onödigt långa. :(

Förstår dig helt man vill gärna se tidigt bara att hjärtat slår :(
  • Dhalia
    Annna84 skrev 2021-04-09 16:10:22 följande:

Vännen! Så fruktansvärt att du ska behöva känna så här <3

Med så mycket jobbigt i bagaget så är det ju oundvikligt.

Önskar dig verkligen lycka och att det kommer gå bra den 15e.

Jag har varit inne i en rejäl svacka de senaste dagarna och känt mig ledsen. Många blir gravida och är gravida runt mig occ jag orkar och vill helst inte träffa någon som är gravid. Det är så svårt att förklara för någon som inte har varit med om samma situation hur det känns. Så mycket som spökar i huvudet hör också.

ja de jobbigt när man inte tillhör dem som känner jättemycket och får då ändå någon slags bekräftelse att hormonera stiger och att den växer.

Jag hoppas de också att de är den vi har väntat och kämpat för så länge. <3

Ja förstår dig helt just nu har jag ingen gravid runt mig längre och det känns skönt. En gick på föräldraledighet så de är skönt att slippa ha det i ansiktet plus att jag skulle haft BF två veckor efter henne nu. Hoppas att vi alla får vår bebis i år och att detta blir vårt år <3
  • Dhalia
    Ivf2020 skrev 2021-04-10 13:29:45 följande:

Tala inte om det.. Sambon känner sig såpass osäker att han vill vänta tills vi faktiskt ser att det finns ett hjärta som slår. Men har grejat o burit massa idag, så denna dagen är iaf över.. Nu är drt bara 26 dagar kvar :/ när skulle du in?

De lite så jag också tänker när jag ser hjärtat slå så kommer jag tro på de just nu så aa e man lite neutral. Har också det grejat i trädgården så vi får fokuserat på lite annat. De en bit kvar ja hoppas de går fort för er. Jag har nästa torsdag så är så nervös inför de. Har ju inte jättemycket symtom men jag tror intr heller jag kommer tillhöra den skaran som mår jätteilla och spyr heller vilket gör de jobbigt för man tänker bara den har säkert stannat då. Än så länge så har brösten hållit sig svullna och lite ömma och de är de enda jag kan gå efter. Om det skulle försvinna i en enda dag så är de nog ganska kört för så blev de sist. Kan ju bli kört ändå säkert men ja hoppas verkligen att de nu de ska gå.
  • Dhalia
    Ivf2020 skrev 2021-04-11 06:32:04 följande:

Jag hoppas verkligen såå för din skull att det visar sig ett litet hjärta nästa vecka. Själv har jag ytterst lite symptom, lite ont i magen stundtals.. Men inga ömma bröst, inte alls. O det är också lite jobbigt då det är ett typiskt första tecken. Däremot känner jsg mig slö och andfådd väldigt lätt, vet inte om det är ett symptom eller bara lathet.. Haha :) men det är lite orättvist TT man inte kan känna glädje fullt ut.

Men de kom senare till mig med, va omkring v4+6 dem blev typ svullna och liiite ömma, innan dess kände jag ingenting heller typ lite molvärk bara. Hahha aa de kände jag också men tänkte också de kanske lathet blir anfådd i trappor. Nä de ju bara för man vet det inte finns en garanti förrän man sett. Jag tänkte de faktiskt skulle gå vägen sist för vi fick en till frys då också men men :( hoppas de 3e gången gilt nu :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020