• Scasm

IVF hösten/vintern 2020

Pan21 skrev 2020-10-12 19:42:57 följande:

Idag gjorde jag mitt första äggplock (totalfrys), det gick över förväntan smärtmässigt och kände ytterst lite inne på sal. Det jobbigaste var nog illamåendet efteråt av det morfin man fick. Fick ut 24 ägg, de minsta blåsorna lämnade hon. Blir ytterligare en seg väntan nu till nästa måndag då vi får reda på hur många som klarade sig till frysen, är livrädd att inget kommer klara sig..

Håller tummarna för att många klarar sig till frysen!
  • Scasm

Här är jag på ruvardag 3.

Lutinusen har gjort mina bröst väldigt känsliga men jag känner att jag fått in rutinen med att stoppa upp tabletten 3 ggr om dagen. Kladdet som kommer ut är mindre trevligt men man får väll stå ut.

Nästa målstolpe för mig är att få hem brevet om hur många befruktade som klarade sig till frysen förutom det 2 dagars de frös direkt. Jag har någon tanke om att det skulle kunna säga något om hur bra kvalitet mina ägg har. Att liksom få se om de överlever utanför kroppen en sväng gör det mer troligt att det jag har i mig nu skulle kunna leva fortfarande. Man blir nog lite knäpp av att vara i denna karusell :')

• Scasm
    Sussna85 skrev 2020-10-12 20:50:38 följande:

Ja lutinus och dess härliga biverkningar och kladd....

när jag var på sista ET och det bara rann lutinus ur mig där i gynstolen haha,

så skrev läkaren ut ett annat progesteron, Lugesteron 200mg, mjuka kapslar åt mig,mycket mindre kladd och lättare att föra in :)

Ett tips att höra om de kan skriva ut sånt istället

Men yeey till att få ruva! Längtar så och hoppas att jag ska få göra det snart igen...

Så har jag oxå tänkt,är de så starka att de utvecklas fint utanför kroppen så är kanske chansen större med den lilla de sätter in

Men du ruvar nu på ett 2 dagars som de först fryste då eller?

Tack för tips!

Hoppas du får ruva snart igen, för mig är det första gången så har inte speciellt höga förväntningar på att det ska gå vägen. Men kul att du har haft liknande tankar om äggen.

Det jag ruvar på nu är ett tvådagars men färskt återför, jag anar dock att min kropp inte var riktigt redo. Jag hade inte slutat blöda helt efter äggplock så jag hoppas på att kunna återföra något fryst vid nästa cykel.
  • Scasm
    Chajsa skrev 2020-10-13 12:48:03 följande:

Jag ruvar också, dag 2 idag. En blastocyst som sattes in i söndags samtidigt som de frös en. Fick hem brevet om ev ytterligare som klarat sig men det var ingen mer... stod inget om äggkvalitet eller annat. Jag är sjukt öm i brösten också och imorse vaknade jag kl 6 av stark mensvärksliknande smärta i äggstockarna :/ vet inte om det är från äggplocket för de sa på ultraljudet att mina äggstockar var väldigt svullna. När har du testdag? Hur hanterar du väntan, jag håller redan på att bli galen av alla tankar som snurrar? :D

Spännande, då har vi bara 2 dagar mellan våra insättningar med 2 dagars. Håller tummarna för oss båda två!

Än så länge har jag inte fått något brev med om de som de odlade vidare på har klarat sig men jag hoppas. Jag känner också något där nere men tänker att det är lutinusen som gör att det känns något, det ska vara en biverkning med att livmodern kan krampar lite. Jag vågar absolut inte hoppas på att det är något annat :')

Väntan är faktiskt ganska jobbig tycker jag också. Men tack och lov så har jag ett jobb där det händer 1000 saker samtidigt så under dagarna går det ganska fort. Det är under kvällarna som det blir segt och jag ältar en del för mig själv.

Jag har testdag den 24/10 men ska definitivt tjuvtestade tidigare. Tänker ta ett testa tidigt på fredag 16/10 och sen eventuellt ett till på måndagen.

När har du testdag?
  • Scasm

RD 5 här nu.

Fortfarande inget brev från kliniken om de har fryst ner några av de 7 befruktade de odlade vidare. Jag trodde verkligen det brevet skulle ha kommit idag men tyvärr inte.

Idag har det inte varit lika mycket kramper i livmodern men brösten är fortfarande väldigt ömma. Lutinusen som gör sitt tänker jag. Däremot känner jag att jag har börjat vänja mig vid tabletterna, eller i alla fall momentet att stoppa upp dem :')

Hur går det för er andra ruvare?

• Scasm
    Lunaymar skrev 2020-10-14 19:14:55 följande:

Hej!

Jag är på ruvardag 9 med en 3 dagars. Med lutinus 3ggr/dag. Inga symptom alls. Jag kände mycket fram till RD6-7 (ömma bröst, känslan att jag ska få mens närsom, trött, hungrig, väldigt känslig) men jag tror att det var då Ovitrelle gick ut ur kroppen. Sedan dess känner jag knappt något, bara att livmodern krampar lite då och då och jag har mardrömmar och vaknar vid samma tidpunkt varje natt (tror att det är stress här). Sedan gråter jag lite då och då för att jag inte känner av några symptom, haha. Det är galet hur påfrestande allt detta är. :(

Ruvar du på en 2dagars?

Åå, det hade jag inte ens tänkt på. Att otrivelle också kan spöka.

Vad jobbigt med mardrömmar och att du känner dig lite nere. Men kan det inte bli positivt resultat även utan symptom? Jag håller verkligen tummarna för dig!

Ja, jag ruvar på en två dagars så ska ruva i 14 dagar innan det är dags för test. När har du testdag?
  • Scasm
    eeerica skrev 2020-10-14 19:27:44 följande:

Jag gjorde FET förra måndagen, så är väl på dag 10 nu...testar på lördag. Har lite illamående annars inga symptom, men det hade jag heller inte i början av min graviditet när jag fick min dotter, som är en FET. Har inga problem alls med lutinus.

Hoppas det symptomfria verkligen är ett symptom för att du är gravid :)
  • Scasm
    Lunaymar skrev 2020-10-14 21:03:44 följande:

Oja, och symtomen efterliknar graviditetssymtom. Har läst att många slutar känna av dessa ca 10-14 dagar efter att man har tagit sprutan. Så bli inte orolig om det händer dig också.

Ja, min logiska jag tänker att det inte alls är vanligt att ha så starka symptom så tidigt i graviditeten men den känslomässiga och orationella sidan tar över ganska snabbt då.

Tack! Och jag håller tummarna för dig! Testdag om en vecka och jag är livrädd. Är det din första IVF?

Det ska jag allt tänka på.

Det är ju sällan man har så mycket symptom i början av en graviditet men jag förstår att känslorna verkligen kan ta över ändå ibland.

Ja det är min första IVF. Hur många har du gjort innan?
  • Scasm
    Lunaymar skrev 2020-10-15 07:59:38 följande:

Vår första IVF efter att ha försökt själva i över ett år. Sökte hjälp pga min korta lutealfas. Har inga barn sen tidigare men det finns inget annat jag önskar mer här i världen. Som alla andra här kan jag tänka mig.

Hur mår du idag?

Vi är inne på vårt andra år som ofrivilligt barnlösa.

Idag mår jag sådär. Rent fysiskt helt okej men fick precis besked om hur många som har klarat sig till frysen. Tänkte skriva ett nytt inlägg med fullständig rapport.

Hur mår du idag?
  • Scasm

Svar från kliniken idag. Jag tror jag har blivit lite girig men jag är besviken.

Vi fick ut 13 ägg, av de blev 9 befruktade. Dag två placerades ett in i mig och ett till frysen. Resten odlades det vidare på.

Idag fick vi besked att det bara blev 2 till frysen totalt, alltså att enbart 1 av 7 hade klarat att odlas vidare och sparats till dag 5.

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020