Chajsa skrev 2020-10-13 12:48:03 följande:
Jag ruvar också, dag 2 idag. En blastocyst som sattes in i söndags samtidigt som de frös en. Fick hem brevet om ev ytterligare som klarat sig men det var ingen mer... stod inget om äggkvalitet eller annat. Jag är sjukt öm i brösten också och imorse vaknade jag kl 6 av stark mensvärksliknande smärta i äggstockarna :/ vet inte om det är från äggplocket för de sa på ultraljudet att mina äggstockar var väldigt svullna. När har du testdag? Hur hanterar du väntan, jag håller redan på att bli galen av alla tankar som snurrar? :D
Spännande, då har vi bara 2 dagar mellan våra insättningar med 2 dagars. Håller tummarna för oss båda två!
Än så länge har jag inte fått något brev med om de som de odlade vidare på har klarat sig men jag hoppas. Jag känner också något där nere men tänker att det är lutinusen som gör att det känns något, det ska vara en biverkning med att livmodern kan krampar lite. Jag vågar absolut inte hoppas på att det är något annat :')
Väntan är faktiskt ganska jobbig tycker jag också. Men tack och lov så har jag ett jobb där det händer 1000 saker samtidigt så under dagarna går det ganska fort. Det är under kvällarna som det blir segt och jag ältar en del för mig själv.
Jag har testdag den 24/10 men ska definitivt tjuvtestade tidigare. Tänker ta ett testa tidigt på fredag 16/10 och sen eventuellt ett till på måndagen.
När har du testdag?