• Ivf2020

IVF hösten/vintern 2020

Dhalia skrev 2021-01-31 09:26:46 följande:

Förstår dig precis. Kände mig också så och så tom på något sätt. Som clemmentina sa låt dig känna dig ledsen och allt, för att sedan kommer den där kämparglödan att komma fram igen. Har man väl fått gråta ut så kommer du sedan förbi den känslan och känna dig färdig med att sörja. Första gången jag fick MA så grät jag i en hel vecka i sträck flera ggr om dagen tårarna kunde bara rinna medan jag stod och lagade mat, var helt förstörd. Men sakta men säkert så börjar man blicka framåt igen :)

Ja, på något sätt känner jag mig redo för att gå framåt, men på något sätt är de en tomhet man inte visste om. Jag kommer gå FRA åt, vägen dit är lång just nu. Men ni stöttar så oerhört vackert här! Tack!
  • Ivf2020
    Always choklad skrev 2021-01-31 10:09:34 följande:

Hej tror alla kan knyta an till det du säger i detta forum. För en del tar det nog lång tid innan/om man vill försöka igen. För andra tar det kortare tid. Är helt individuellt och man får prova sig fram vad som fungerar bäst för en. Kan vara olika från gång till gång, för mig har de varit så i alla fall.

En del vill lägga det på sidan, andra vill skriva om det eller tala med kompisar eller partner..

Ja, denna sidan har blivit en öppen kanal för mig. Dels att man är privat, dels att man delar med sig med mina känslor till liksinnande. Tack för at ni finns!
  • Ivf2020

Hej alla igen.. Har nu vart på återkoll från vårt ma.. Allt såg bra ut, så nu inväntar vi mens för att kunna letrozolbehandla fram en äl. Något bortskämd med 7 st embryo kvar i frys, men jag hoppas och tror att vår tur kan komma.. Kommer dock vara så rädd framöver. :/

• Ivf2020
    GlitterLina skrev 2021-02-09 06:31:44 följande:

Ruvardag 7 idag

Det svaga igår blev detta idag :)

Fina du, grattis!
  • Ivf2020
    Sussna85 skrev 2021-02-09 16:47:49 följande:

Det jag har fasat för och drömt mardrömmar om har hänt. Började blöda idag när jag skulle sluta jobbet. Har gått med en molande värk några dagar,,,Ringde sjukhusets gynavdelning i panik och de var så snälla och tog in mig på en gång.

Det fanns otroligt nog ett litet pyre därinne med ett tickande hjärta, så stort som de ska vara för min vecka.

Men,det finns ju oftast ett men... Jag har så ont och jag blöder ännu...detta kommer att sluta i missfall och jag är så jäkla trött att mina farhågor verkar besannas Jag tror inte på en solskenshistoria för oss...fan säger jag.

Jag förstår att det är tufft, men hjärtat är ju där och tickar! De finns de som blöder genom hela perioden, även om de känns tufft nu. Jag tror på dig och önskar dig all lycka!
  • Ivf2020

Smått tuff dag idag.. Såg i min kalender att jag skrivit upp möte hos bm idag.. :( istället inväntar jag nästa mens för att kunna börja behandla igen.. Så less på mig själv stundtals. Vill bara f m bra, va lycklig o kunna få en familj..

• Ivf2020
    Inalina skrev 2021-02-10 09:11:11 följande:

hej! ja det är ju en bergochdalbana att gå igenom IVF och försök efter försök.  försök se fram emot nästa mens och återföring så man känner att man är på gång igen ialla fall, jag läste om ditt MA och är jätteledsen för din skull :( jag kommer sätta igång med sprutor runt den 18:e så förhoppningsvis får vi följas åt denna gången Det låter i alla fall jättebra att du har 7 st i frysen, de fryser ju bara om de är av bra kvalitet så där finns säkerligen ett par guldägg!

Ja, verkligen.. Detta blir 4e insättningen så får hoppas, men man är väl mer rädd nu om jag ska vara ärlig.. Så långa frågor som när mensen kommer osv. Jag har ju inga tex lutinus heller, utan kör bara letrozol för att framkalla äl. Vad spännande, är det första omgången?

Lycka till för er med!
  • Ivf2020
    Inalina skrev 2021-02-10 11:07:15 följande:

jag förstår, jag och min man försökte i 5 år utan ett plus på stickan och innan vi bestämde oss för IVF. jag fick ett tidigt missfall på andra insättningen och jag fick min dotter på 3:e insättningen 2019, när de satte tillbaka de 2 sista vi hade i frysen.

Vi försöker med syskonförsök nu och jag ska börja med helt ny behandling. Vi känner oss oerhört tacksamma att vi har lyckats få ett barn via IVF, det finns ju inga garantier men vi ville försöka få ett syskon till henne innan vi blir alldeles för gamla.

Jag hoppas det ska gå bra för dig, har du hyfsat regelbunden mens så du vet ungefär när den kommer?

Lutinus tror jag man börjar ta efter FET så att man ska ha ordentligt med progesteron i kroppen så att ägget ska vilja fästa etc.. 

Ja, min mens har alltid varit regelbunden, men lutinus har dom sagt att jag inte behöver ta, så de är väl kanske bra..

Får ni bekosta detta syskonförsöket själva nu då?

Vi har inte ens fått vårt första, men vi har alltid drömt om 2, så vi hoppas ju. Satte ni in två ägg samtidigt de sista? Så skönt att ändå lyckas med ett, jag hoppas med så innerligt att det tar sig för oss snart.
  • Ivf2020
    Inalina skrev 2021-02-10 13:11:15 följande:

Ok, jag hoppas du får din mens på 'rätt' dag så det blir insättning så snart som möjligt!

Vi bor i Schweiz och första IVFerna gjorde vi i Prag då de hade fått bra recensioner och det var hyfsat enkelt att resa dit, samt en trevlig stad att upptäcka.

men nu i o med corona kan vi ju knappt lämna landet och kör därför här i Schweiz på en klinik. Så för att svara på din fråga så betalade vi ca 50-60 000kr för våra första försök i Prag (givetvis värt varenda krona) och nu blir det ca 75 000kr för ett försök i Schweiz så man hoppas ju VERKLIGEN vi får något till frysen om det inte funkar första gången, för annars är jag osäker på hur vi gör.. vill inte ens tänka på det  Det är ju så många steg som ska fungera i den här processen så jag försöker ändå ta en etapp i taget. första ultraljudet är nog det jag är mest spänd över, då man vet om medicinen fungerat eller inte.

Du verkar ju ha fått helt otroligt många ägg läste jag rätt med 55 st??!! Här (och i Tjeckien) så sövs man vid äggplock, men kan inte ritkigt föreställa mig att ligga och vänta på att de ska ta ut så många ägg, helt galet! Du måste vara en riktig powertjej som stod ut!!

Åh vad spännande att höra en resa därifrån. Jag hopas verkligen att er resa slutar som vi alla önskar, man måste försöka se positivit även om detr svårt. Ja, jag har pcos, så jag utvecklade väldigt många ägg. Dom sa att det brukar ta ca 15 - 20 minuter, men tror jag låg där i 45 minuter.. Läkaren suckade tillomed de sista.. Det gick åt lite lustgas kan jag lova dig.. Ja, jag hoppas mensen också kommer. Frågan är bara när, eftersom kroppen blev lite rubbad iochmed ma. Jag följer gärna din resa mer!
  • Ivf2020
    Sussna85 skrev 2021-02-10 12:14:10 följande:

Tack så innerligt alla som stöttar och håller tummarna och hoppas med mig, envar i denna tråd har sina egna sorger och bekymmer och ändå finns det en sån medmänsklighet och kärlek. Jag blir så rörd,ni skulle bara veta. Tack tack tack <3

Inget mera blod i morse,men det blödde jätte mycket till långt in på kvällen igår. Idag molar det lite i magen,inte denna smärta som igår,men ett lätt illamåendet har jag känt hela dagen,försöker tänka att det är ett bra tecken.

Det är därför vi finns här. Det kommer gå väl ska du se, jag håller alla tummar o tår jag äger och har. Du är värd detta!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020