• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Enkeli skrev 2020-11-09 22:49:13 följande:

Kanske.. eller sen hoppas jag typ att inte- så jag kan snabbare få mens och starta. Men hur går det för DIG? Berätta allt- eller så mycket du orkar iaf med några ord? Annars får jag bläddra tillbaka. ????

Du är gullig du :) Tog min Elonva spruta i torsdags, nojjar deluxe övar att det inte kommer att finnas någe äggblåsor. Känns så osäkert att bara en engångsspruta ska vara så effektiv...så,vul idag på eftermiddagen. Hoppas på att nått finns där,har inte känt mycket efter sprutan. Har haft konternuelig kontakt med kliniken,de kommer att göra en DNA fragmentering,tror jag det hette,på sambons spermier. Känns så skönt att de försöker hitta orsaken till mina dåliga ägg..sen hoppas jag oxå att det blir icsi denna gång. Men. Först detta ultraljud,tänk om denna spruta inte har funkat på mig :(
  • Sussna85
    Onemore2018 skrev 2020-11-10 09:13:10 följande:

Jag är klar och allt såg super fint ut. Äggplock på fredag ????????????

Jamen vad roligt! Hur många ägg hade du? :)
    Onemore2018 skrev 2020-11-10 09:14:08 följande:

Ett stort lycka till till dig????

Tack! :)
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2020-11-09 19:59:45 följande:

Håller tummarna att de bättre nu med äggen :) ska också isåfall fråga om den sprutan har möte på torsdag med Sahlgrenska.

Tyvärr funka inte Elonva bra för mig. 4 st äggblåsor idag bara :( Förut med andra sprutor har jag haft mellan 8-10 st...men ÄP blir ändå på fredag. Som läkaren skrev kvalitet före kvantitet. Får hoppas på det.
  • Sussna85

Ja som jag skrev ovan,ultraljudet visa bara,kanske, 4 st dugliga äggblåsor idag. ÄP på fredag. Men mitt hopp är ute redan,jag har gett upp detta försök. Förlåt för negativt inlägg hörrni,men fan vad jag är besviken...

• Sussna85
    Dhalia skrev 2020-11-10 19:05:25 följande:

Sussna85, Fy va tråkigt, dem tror inte att några fler ska komma ikapp? :( Läste att man ibland kunde få fortsätta med tex gonal f eller menopur ytterligare efter ett första UL men dem sätter inte in något sånt? Förstår man blir besviken man vill ju så gärna de ska gå bara :(

De två största var 17 cm redan,så därav vill de inte sätta in mera sprutor antar jag. Det blir väl för sent med ÄP om man väntar till måndagen...men jo,jag hade hoppats på bättre resultat med denna spruta. Hoppas ändå att fragmenteringen uteblir om det blir någe ägg att plocka.
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-11-10 20:01:22 följande:
    Men åhh vännen- förstår besvikelsen. Men tänk, jag hade 19 ägg och det blev inget. Så definitivt kvalite framför kvantitet.. kan gå jättefint iaf! Förstår dig dock och vill ge stor kram. Båten till finland på torsdag då?
    Tack fina du Hjärta Så är det,och inte har det hjälpt mig heller med flera ägg faktiskt, får tänka så.
    Har ju ändå inte blivit varken nått till frys eller nått toppen ägg tillbaka på dessa andra försök. Så bara de får ut nått ägg nu som inte fragmenterar sig och leder till insättning så är jag glad. Jo,ska boka båten till torsdag natt.
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-11-10 19:49:07 följande:
    Åh vad tråkigt men hoppas det är bra kvalitet på dessa fyra istället! Det behövs ju bara ett riktigt bra...

Ser ut att bli många äggplock på fredag. :)
    Jo,2 av 4 var under 1 cm än...tror inte de hinner växa till sig till mogna ägg tills på fredagGråter Så jag sätter mitt hopp till de två som iallfall var ca 1,7 cm just nu.
    Men så är det, det behövs bara ett riktigt fint ägg{#emotions_dlg.flower}

Ah, det blir endel plock på fredag!
  • Sussna85
    Ölandstoka skrev 2020-11-10 20:47:23 följande:
    Vad jobbigt! Helt ok att vara deppig men jag säger ändå som de andra, hoppas att alla som plockas befruktas och växer jättefint :)
    HjärtaJo, jag var så ledsen nu tidigare,men nu har jag ryckt upp mig och tänker att det blir som det blir, vi får fara och hoppas på ägg utan fragmentering ist och det där fina guldägget Glad 
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-11-10 15:29:22 följande:
    Åh då gör du rätt i att ringa imorgon. :) Spännande!

Tror inte jag orkar bli besviken två gånger så vågar inte testa precis innan testdag. När jag gjort det tidigare kommer alltid mensen direkt efteråt, haha. Väntar till söndag eller måndag tror jag.
    Men hejja dig och ditt lilla ägg!{#emotions_dlg.flower} Förstår din känsla med testandet,men jag hoppas på att det har tagit sig för digHjärta
  • Sussna85
    Onemore2018 skrev 2020-11-11 07:24:25 följande:

Vad kul att läsa att det är många äggplock på fredag! Igår var det sista kvällen med gonal-f och fyremadel. Jag har fått ett ynka blåmärke under resans gång. Jag trodde det skulle vara mycket värre att ge sig själv sprutor men det gick galant. I dag kl 21 är det ägglossningsspruta. Fredag 07.45 ska vi vara inne på kliniken. När bm gick igenom äggplocket med mig sa hon att det finns stesolid att få och jag kommer även att få oxynorm. Ge mig allt kände jag bara. Jag har läst så många skräckhistorier. Men samtidigt vet jag att jag är ganska stark men att få bedövning ned till ger mig bara kalla rysningar. 

Jag tar oxå ägglossningsprutan kl 21.15 ikväll,Pregnyl för min del :) Av fyremadelen har jag fått lite blåmärken,men inte denna gång. Har bara sprutat två dagar med de förstås. ÄP kommer nog att gå gallant för dig,man får jäkligt fina mediciner:D
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020