• Onemore2018

IVF hösten/vintern 2020

Så nervös inför i morgon. Inte alla många timmar kvar. Hoppas hoppas att man kan få någon sömn i natt. 07.45 ska vi vara inne. Heja ni alla andra??

• Onemore2018
    Sussna85 skrev 2020-11-12 20:41:28 följande:

Jag har gått från nervös till...blank i sinnet. Det är min försvarsmekanism,om det visar sig att vi inte har dugliga ägg att plocka så har jag inte fått upp förhoppningarna iallafall.

Men jag önskar och hoppas att alla går från ÄP imorgon nöjda och glada

Vaken sen 04:45. Tror sambon är mer nervös än jag. Han vaknade strax efter 04. Lycka till idag och alla andra ????
  • Onemore2018

Nu är jag ombytt och klar. 08.30 ska jag få infart, lugnande och smärtlindring. Vi är först ut kl 09:00. Jag är så rädd och förväntansfull. I morgon ringer de och berättar om det lyckats eller inte. Vi fick fråga om 2 ägg tillbaka ifall att....

• Onemore2018

Nu är det över. Bedövningen kändes inget, dock sticket i vä äggstock. Skrek och skämdes. Men vi fick 8 ägg. Nu ska de dejta så i morgon ringer dom. Ligger med vetekudde nu och citodon på soffan med chips. Ingen risk för överdtinulering men de rekommenderade saltrik mat

• Onemore2018
    Sussna85 skrev 2020-11-13 08:59:03 följande:

1 ägg fick vi:(

Pratade just med läkaren,eftersom mitt AMH värde har gått ner så markant så kommer jag snart att hamna i klimakteriet. 35 år gammal...så om inte detta lyckas denna gång så blir det äggdonation ???? vi har under 10% chans att lyckas med mina ägg. Så det känns som vi får ge upp ivf försöken och ställa oss i kö för ÄD,och börja spara pengar...

Kramar och styrka??
  • Onemore2018

Vid frukosten ringde telefonen. Det var embryologen. 4 av 8 ägg är befruktade och det blir återinföring på måndag. Åh jag hoppas att det lilla vill stanna i magen. Jag blev så glad att det blev befruktat men så rädd nu för vad som ska kommas. Hur har det gått för er andra? Jag ska börja med lutinus i morgon eftermiddag. Läst att många får graviditetssymtom av dom?

• Onemore2018
    Sussna85 skrev 2020-11-14 11:46:55 följande:

Jamen yeey!! Vårt lilla ägg har tydligen lyckas dela sig. Så jag börjar med Cyclogest ikväll i väntan på vidare uppdatering på måndag.

Jo Lutinus kan ge gravsymtom deluxe :/

Åh så kul för er! Heja ägget??
  • Onemore2018

I dag är det lutinus dagen. Ska börja i eftermiddag. Återinföring kl 14 i morgon. Läser översllt att lutinus ger grav symtom. När ska man testa sen efter återinförande? Hur räknar man då en graviditet? När man sätter tillbaka ett ägg eller?

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020