• Scasm

IVF hösten/vintern 2020

eeerica skrev 2020-10-17 06:13:09 följande:

Godmorgon :)

Så var testdagen äntligen här. Visst är det ett svagt streck? Sambon sover ( kanske även alla som brukar vara här)

Får väl vänta nån dag till och se om det blir tydligare...

Grattis! Absolut positivt <3
  • Scasm

Idag tjuvtestade jag med CBs testa tidigt. Och jag tycker nog att jag anar ett sträck. Jag tog otrivelle 5/10 så det borde ha gått ur kroppen. Men som säkert fler här tänker så betyder det positiva testet såhär tidigt enbart att det är positivt nu och att jag hoppas på en stegring. Min egentliga testdag är 23/10 men känner jag mig rätt så kommer jag testa varannan dag fram till officiella testdagen.

• Scasm
    Clemmentina skrev 2020-10-17 07:17:14 följande:

Absolut, ser ett streck! Hoppas att du är gravid. :) Håller tummarna för att det blir starkare och starkare.

Tack för lite bekräftelse. Skönt att det inte bara är i min hjärna jag ser strecket. Man bli lätt så tokig när man håller på med allt detta.
  • Scasm
    Enkeli skrev 2020-10-17 07:40:01 följande:

Jag tror vi är rätt så i samma fas, min testdag är 27/10 men jag kommer inte våga testa än.. möjligen i slutet av nästa vecka. Är så rädd för falskt positivt just.. men hoppas verkligen ditt blir bara starkare och starkare! Har du embryo eller blasto? När sattes den in? ( möjligt du sagt förlåt isf)

Jag satte in ett 2 dagars embryo fredag 9/10 så det är ett tag tills jag ska testa egentligen.

Jag hoppas verkligen du får ett positivt på testdagen. Jag räknar fortfarande inte med att mitt kommer vara positivt då men för mig kändes det skönt att få ett positivt test idag, jag har bara fått ett positivt test en gång tidigare och även om det inte går hela vägen tänker jag att min kropp kanske ha förstått att jag kan bli gravid :')
  • Scasm
    Sussna85 skrev 2020-10-17 07:43:12 följande:

Ett tydligt streck för dig med! Vågar nog säga grattis <3 För mig har Ovitrellen varit kvar i kroppen ända till dag 12. Men då har jag ändå inte fått så tydligt streck som ditt.

Så ja,wow,grattis! :)

Hoppas det håller sig kvar. Och tack!
  • Scasm
    Clemmentina skrev 2020-10-17 07:45:14 följande:

Ser det rätt tydligt ändå! Tänker att det förmodligen syns ännu tydligare i verkligheten. FL brukar dra ner kvaliteten på foton. Vilken ruvardag är du på?

Hoppas det blir ännu tydligare på måndag.

Jag är på RD 8, satte in ett tvådagars förra fredagen.
  • Scasm
    Clemmentina skrev 2020-10-17 07:46:03 följande:

Nu kom mensen här! Börjar förmodligen med sprutor imorgon. Någon mer som precis är till att starta?

Spännande! Jag hejar på dig!
  • Scasm
    Enkeli skrev 2020-10-17 08:22:11 följande:

Tänk positivt! Tror du får ett plus på testdagen med!

Jag satte in en blasto i onsdags.. det jag kännt hittils har varit att jag frysit varenda dag och sen blivit varm. Sen tycker jag nu mig känna mig annorlunda i magen.. men det är säkert inbillning.

Hur har ni gjort med kaffe? Jag dricker en halv kopp om dagen.. kanske eg borde sluta helt men det är så pass lite. Jag känner mig lugn, ännu iaf!

Det där med positiva tankar höll i ett år för mig. Nu när det gått två år är jag betydligt mer realistisk men tack för pepp :)

Mitt enda eventuella symptom är att jag är otroligt trött. Somnar tidigt på kvällarna. Och just det, ibland krampar det till i livmodern och brösten är lite ömma men det kan ju lika gärna vara lutinusen.

Hoppas det inte är inbillning för dig utan att du faktiskt bakar en liten unge där inne <3
  • Scasm
    Sirest01 skrev 2020-10-17 21:43:17 följande:

Ja, det känns så bra att äntligen få komma igång. Kanske penna och ett block är bra att ta med då, har en tendens att glömma saker om jag inte skriver ner dom, speciellt om det är mkt information samtidigt. Tack för ditt svar, känns bättre nu. Jag hoppas att vi får komma igång iår!

Bra idé! Penna och papper hade jag önskat att jag hade tagit med. Den viktigaste informationen fick vi med i olika pamfletter och papper men det fanns vissa saker jag fick ringa och dubbelkolla i efterhand för jag hade glömt.
  • Scasm

Eftersom jag absolut inte har någon intention av att försöka vänta med att ta reda på saker tog jag ett till test imorse.

Istället för CBs testa tidigt, som är väldigt känsligt, som jag tog igår så tog jag rfsus vanliga sticka och det är faktiskt ett streck på den också, visserligen väldigt svagt men det är där. Min egentliga testdag är fredag och jag hade äggplock förra onsdagen så jag har egentligen beräknad mens på onsdag.

Nu ska jag försöka slappna av och landa i att det faktiskt är verkligt.

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020