• Dhalia

IVF hösten/vintern 2020

Sussna85 skrev 2020-12-23 13:02:38 följande:

Åh jag hade så önskat att jag nu kunde skriva att det var verklighet! Men icke...har börjat få blodblandade flytningar och mensvärk. Så antingen var det bara torkstreck eller att det inte fäste ordentligt. Jajja,hoppet kom och hoppet föll...nu väntar jag med spänning och en aning oro vad år 2021 kommer att föra med sig :)

Hänger så gärna med in i 2021 tråden med er alla härliga!

Men jag håller mina tummar för er som ruvar nu att ni slipper oss ;D <3

Va tråkigt men det kommer gå jättebra sen med ED och snart är ni igång med den också vilket är helt sjukt så snabbt ni fått komma igång :D men de hände mig också en gång men mensen kom sedan, var en period ja trodde hela tiden att nu kommer de gå haha
  • Dhalia

Gott Nytt År till alla och hoppas detta ska bli vårt bebisår :)

• Dhalia
    Always choklad skrev 2021-01-03 08:26:25 följande:

Hej

2 ivf nu 2 ägget av totalt 4.

2 kvar i frysen.

Totalt 4 st misslyckade nu, 1 missfall då det dog efter 6v fick framkalla medicinsk abort, övriga fastnade ej.

Negativt test nu för 1h sedan. Gått på lutinus så kommer som en blixt från klar himmel. Svullna bröst och mage. Ligger här i mörkret och skriver förstörd under täcket.

Fan fan fan!

Väntar bara på att mensen skall komma igång..

Min lillasyster skall få barn i mitten av april, orkar snart inte mer..

Hej,

Beklagar missfallet och nu det negativa resultatet :( Va jobbigt att lillasystern väntar barn mitt i allt detta även fast man självklart inte missgynnar någon det så gör det ont i hjärtat. Förstår hur det känns. Har en kollega som väntar barn också i mitten av april fick också ett uteblivet missfall för ca 2 månader sen och fick reda på i efterhand jag bara hade BF två veckor efter henne. Jag fick alltså kort efter ja hade fått missfallet reda på att hon va gravid. Det känns förjävligt numera när folk i ens omgivning får barn, i början var jag starkare men nu börjar det tära på en. Försökt nu i 4,5 år och vi blev ju gravida genom IVF :(
  • Dhalia

Ja de bra att känslorna får komma ut för att sedan ta nya tag. De är så energikrävande att behöva kämpa så länge. Och alla steg är så stressande och oroande och de kommer de nog va tills man föder en vacker dag.

Hoppas att vi alla får uppleva det 2021!

Ja tror dem väntar tills en normal mens kommer emellan och det är nog bäst men förstår man blir otålig till slut.

Clemmentina, för mig blir det hysto imorgon för att ta bort ytterligare av det som är kvar av skiljeväggen. Snarare är det nu tjockare i taket då. Så hoppas för övrigt att allt ser ut fint i livmodern dvs inga polyper eller andra konstigheter känner inte jag orkar med sånt haha.

• Dhalia
    Sussna85 skrev 2021-01-06 18:37:48 följande:

Då önskar jag dig lycka till imorgon på hyston!

Jag var igår till gyn efteren remiss jag har väntat på typ 1 månad. Vill på själv att de kollar upp min livmder,hon tog prov innifrån livmodern,hette nått som ja inte kommer ihåg just nu, pinella nått? Haha  Så vi får se vad det provsvaret visar.

Tack så mycket :) har inte hört om de förut, trodde man hade läst om de mesta men finns något nytt hela tiden :D men kollar dem mängden nk celler i livmodern eller är de något slags ERA test?

Läste från äggdonations sidan att donatorn var igång med sprutorna, så det är inte så långt kvar tills det förhoppsningsvis blir ET. Helt sjukt så snabbt det gick för er :D
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-01-06 18:30:55 följande:

Åh spännande med hyston imorgon! Håller tummarna för att allt ser bra ut efter den. Läste att SU inte startar behandlingar nu i början av januari så det var säkert rätt beslut att göra hyston även om det innebär att nu får vänta lite på nästa ivf. Jag får också vänta lite. Mitt hcg är fortfarande inte nere på noll efter missfallet om än nära nu.

Jaha de va de läkaren sa igår efter ja vaknat upp att dem hade standby i 3 veckor nu något jag fattade inte riktigt allt just då märker ja nu haha. Ja då var det lika bra de blev så. Allt gick annars bra dem tog bort lite till av de som var kvar.

Hoppas de sjunker så man slipper skrapning åtminstone. Men då lär vi nog starta i samma veva. Ja behövde inte ta progynon tabletter denna gången skulle däremot ta provera om 7 dagar för att få tidigare blödning, slemhinnan va tydligen lite tjockare fast de va CD8 och jag i princip inte blödde mer.
  • Dhalia
    Sussna85 skrev 2021-01-07 21:01:40 följande:

Hur gick det idag för dig? Ja jag vet inte riktigt vad de gjorde,haha. Men de gick in i livmodern och svepte runt väggarna med en minimal flaskborste typ Men det skulle visa sen på om man har infektion eller annat.

Alltså nu kanske jag verkar helt bakom flötet, men går det att läsa om sånt på en äggdonationssida? Men jo faktiskt, helt otroligt att vi redan får vara igång med detta.

Det gick bra dem tog bort lite till så hoppas de ska göra susen nu. Skulle påbörja provera tabletter om en vecka för slemhinnan va lite tjockare trots de va CD8 och hade i princip slutat blöda. Men Sahlgrenska har lite standby läge nu med IVF så vi får se när man kommer igång. Jäkla corona asså.

Jaha haha men okej de låter ju bra så man ser de inte finns en infektion vid insättningen. Men då får du ett svar innan ET? Haha oj då blev lite galet där menade äggdonationstråden på familjeliv :D
  • Dhalia
    AndraSladdis skrev 2021-01-07 21:11:36 följande:

Hur gick det med din hysto? Allt såg bra ut? Jag har en hysteroskopi nu på lördag och är så spänd att de hittar något som inte ska va där.

Ja dem tog bort lite till av skiljeväggen som varit där, var snarare nu lite tjockare i taket så det fixa dem till lite nu. Annars såg allt annat bra ut. Men ja skulle ta provera om 7 dagar för att få tidigare blödning för slemhinnan va lite tjockare, ändå va de CD8 och ja hade i princip slutat blöda. Hade lite brun flytning dagen innan bara. Vet inte om det är något dåligt eller om de bara har blivit så efter MA nu.

Misstänker dem något eller vill dem bara kontrollera? Oftast går de bra men man orkar ju inte med om de skulle va något. Kände också så hoppades att allt annat skulle va bra bara.
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-01-09 08:51:51 följande:

Skönt att höra att det gick bra med hyston och att du slipper äta en massa Progynon utan får Provera istället. Kommer inte behöva skrapning...det var snarare tal om cellgifter men det ville jag inte ta. Hoppas på start i februari/mars. Har ju börjat med fler tillskott så det känns ju bra att hinna äta de lite längre. Hoppas du inte känner av hyston! :)

Aha oj då nä de hade ja inte heller velat ta. Så tänker ja också har ökat lite nu Q10 sedan började ja med D vitamin också. De har känts ganska bra men har däremot känt mig lite ångestfylld vet inte varför eller om de något efter all lugnande och sövmedel man fick som kan framkalla sånt. Eller om ja undermedvetet varit lite nervös inför hyston. Börjar kännas lite bättre idag då.
  • Dhalia
    AndraSladdis skrev 2021-01-09 14:25:09 följande:

Det var säkert bra att slemhinnan var tjock!! Därför finns det ingen anledning att fortsätta med Progynon utan du kunde få Provera tidigare.

Jag var inne i dag för hysto. Allt såg bra ut så vi fortsätter enligt plan. Skönt!

Ja de va ganska skönt att slippa ta dem. Men tänkte mer om de blir så varje månad att den kanske är för tjock hela tiden men de va inget dem sa men jag började tänka på de i efterhand.

De va skönt att höra! Då gör ni insättning i februari?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020